Springen over dammetjes/dijken - welk materiaal?

Door: DarrenK Reacties: 49 Hits: 9038
Leon van Bergen 04 August / 2020 / 18:31

Die opmerkingen over mijn hoogbegaafdheid kan ik niet zo veel mee. Dat soort opmerkingen komen vaak voort uit eigen tekortkomingen en onzekerheid. "

Darrenk alsjeblieft hou op. Het is gewoon niet zo verstandig op een forum aan te geven dat je hoogbegaafd bent want dan vraag je gewoon om die reacties en niemand heeft wat aan die info, dat snap je nu ook wel hopelijk. Er is er hier maar 1 met tekortkomingen en dat ben je zelf, stop nu maar met jezelf voor schut zetten.

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Janus 10 August / 2020 / 15:53

"Darwin award" wordt straks omgedoopt tot "Darren Award"..

wat een drol.. ik bedoel troll.

{#emotions_dlg.shutup.gif}

Last edit by: JANUS

kaait 10 August / 2020 / 18:59

"9m edge v9 is inmiddels gekocht. Klein lek bij een ventieltje verder in topconditie"

Bar en trapeze ook tweedehands? Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als je een lijn, bridle, trapezehaak of chickenloop breekt. Ik heb het allemaal zien gebeuren. Maar dat zal dan niet het laatste zijn wat breekt...

flyingtiger 10 August / 2020 / 19:36

"Als je maar hard genoeg waait kom je toch hoog zat, geen turbulentie als je kite 30m+ boven de dijk zit."

En zo zie je maar weer hoe iemand geen verstand van zaken heeft.

Het is algemene kennis dat je op ideale flat water condities niet hoger komt dan 15m omdat je fatsoenlijke kickers en afzet nodig hebt om hoger te komen. 

Maar meneer springt makkelijk in de chop waar je geen vaart kunt maken 10m boven de dijk = 17m hoog want het waait hard genoeg  {#emotions_dlg.bonk.gif}

Meneer heeft ook geen antwoord op dat hij andere mensen in gevaar brengt. Dat je jezelf in gevaar brengt is nog tot daar aan toe maar het is niet te verdedigen dat je midden op een snelweg crashed als het mis gaat. 

 

Leon van Bergen 11 August / 2020 / 10:13

"Het is algemene kennis dat je op ideale flat water condities niet hoger komt dan 15m omdat je fatsoenlijke kickers en afzet nodig hebt om hoger te komen. "

Flyingtiger, deze stelling klopt ook niet, er wordt zo vaak 20-25 m gesprongen op vlak water..

zoow 11 August / 2020 / 10:41

Leon je gaat een discussie aan op iets wat totaal niet relevant is op de persoon/onderwerp van dit topic. Deze persoon heeft totaal niet door wat een obstakel is voor een beginner. Dan kun je het hebben over hoogtemeters, maar dat slaat nergens op. Je hebt jaren ervaring nodig om uberhaupt echt hoog te kunnen springen of het nou vlak water is of op zee, maar hoogte zegt niks over de lengte van je sprong. Geen idee hoe breed de Afsluitdijk precies is, maar daar heb je toch wel onwijs goeie ervaring voor nodig om overheen te springen. Iets wat deze persoon niet heeft. 

Daarnaast is kitesurfen verboden overal op het Ijselmeer en de Waddenzee, behalve op officieel aangegeven plekken. 

Een grote troll dit topic.. Gewoon sluiten dit, want het slaat helemaal nergens op wat deze persoon wilt bereiken. 

Gone with the wind > Kitesurfschool Texel

zoow had een 5 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 25 - 36 knots op zijn North Neo (2017)

jenssurf 11 August / 2020 / 21:57

Wat een zure reacties zeg... Waar is het lef gebleven tegenwoordig??? Big air kiting is nog een jonge discipline in de kitewereld. Zoveel stelt het ook weer niet voor.  De enige voorwaarde is veel wind en een paar flinke ballen. Wat betreft techniek komt er niet veel bij kijken vergeleken met de freestyle discipline. Als je goed kunt afzetten kun je in harde wind makkelijk hoog springen. Zeker als je de kevvlogs goed bekijkt, kun je goed zien wat zijn techniek is. Ik zou die vlogs van Kevin Langeree zeker goed bekijken!! tuurlijk moet je wel een paar keer goed oefenen... Maar ik zou mij niet zoveel aantrekken van alle reacties.

 

Ennn.. marktplaats spul kan best prima zijn. Toen ik twee jaar geleden begonnen ben heb ik ook een tweedehands setje gekocht. De ozone edge is een goede keuze voor big air.

Last edit by: JENSSURF

Djee 12 August / 2020 / 06:54

Want Kevin kite ook pas slechts een paar maanden en behoort nu al bij de wereldtop? 

Stelt idd niet zo veel voor. 

Hoog springen in harde wind is 1 goed kunnen landen en je kite door en door kunnen controleren is 2.

Maar echt hoog springen kan ook slechts een paar procent van de kiters. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Kitemen 12 August / 2020 / 09:29

Verschil tussen lef en realiteit is wel iets anders! Kijk naar Ruben Lenten, hij heeft toch ook echt wel zieke acties gedaan (waaronder ook dijken overspringen) maar deze gast bereide alles zo goed voor, had back up plannen, zorgde dat niemand behalve hijzelf gevaar liep en dan nog sprong die niet over dingen als een afsluit dijk etc de hoogte en afstand zijn gewoon te hoog. Daarnaast is alles zo van het moment afhankelijk...dat jij 20m op vlak water kan springen betekend niet dat je dit bij elke sprong doet...als het mega hard waait kan je net in een wind dip komen, net niet genoeg edgen, net niet genoeg gust krijgen om je dat extra zetje te geven. Het is duidelijk...the newbies zien de gevaren niet omdat ze de ervaring gewoon niet hebben! Geeft niet maar kom dan niet met zulke acties of zeggen dat je meer lef moet hebben en er met een vlog van Kevin wel komt! {#emotions_dlg.schater.gif} wat Djee zegt...Kevin kite al zoooooo lang en is de top van de wereld die match jij wel ff met je 2 jaar of minder ervaring.

Gyttja 12 August / 2020 / 10:37

Tja ik ben ook hoogbegaafd, en kite sinds 2010. Maar die afsluitdijk skip ik even {#emotions_dlg.schater.gif}
Als je binnen 2 jaar de 25 meter haalt en megaloops doet ben je een natuurtalent, misschien is het dan haalbaar.

Pas als je in choppy condities sprong na sprong 20m hoogte - 100 meter afstand kan springen kun je de kans wagen. 
Ik hoor graag wanneer het zover is, kom dan graag filmen, met mn storm drone.

Maar toch hbe ik het gevoel dat je gewoon een troll bent die het leuk vindt te stoken.

Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

Leon van Bergen 12 August / 2020 / 10:52

Hahaha Jenssurf gooit er nog een schepje onnozelheid bovenop met als hoogtepunt Kevin Langeree durven te noemen in dit verhaal, dit topic wordt lachwekkender met de dag! {#emotions_dlg.schater.gif}

Last edit by: LEON VAN BERGEN

frank82 12 August / 2020 / 12:00

Ach, hanglos was zo goed als dood en dit topic brengt weer wat leven in de brouwerij :P

DarrenK 12 August / 2020 / 21:43

Jongens, change of plan!

Zondag is er een ernstige ontsteking van mijn middenoor geconstateerd. Om die reden ben ik vanochtend naar zuid-Somalië verhuisd. Men heeft daar meer ervaring met de medische behandeling van dit soort aandoeningen.

Een nieuwe start dus! Als je Somalië binnenrijdt, 5e huis aan de linkerkant van de heuvel is mijn nieuwe thuis. Herkenbaar aan de 2 dode katten die aan de voordeur hangen. Ik mis een beetje het sociale van het kiten. Om een beetje te socializen ben ik lid geworden van al-shabaab, een lokale vereniging aldaar. Die bieden leuke avondactiviteiten en een inspirerende groep mensen

 

Project Afsluitdijk gaat dus helaas op de lange baan. Maar ik ben blij dat jullie het hier gezellig hebben met elkaar. Prettige voortzetting van de discussie en bedankt voor de adviezen. Jullie zijn allemaal welkom om eens in Somalië langs te komen. Behalve Leon.

Groetjes,

Darren

Djee 12 August / 2020 / 22:20

Jammer. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

berg 13 August / 2020 / 16:28

Spelbreker {#emotions_dlg.bye.gif}

Kitesurfing, Because golf and football only require one ball

FeRNandeZ 13 August / 2020 / 17:47

Wat een flauw einde Man, dacht dat je een diehard was. 

 

kantje board !

MarioH 14 August / 2020 / 10:15

MarioH

MarioH 14 August / 2020 / 10:16

Dat is de haven van Mogadishu (de hoofdstad van Somalië) Daar is ook een dammetje...

MarioH

Leon van Bergen 14 August / 2020 / 13:17

Hahhaha mooie! {#emotions_dlg.schater.gif}

harryNaish 14 August / 2020 / 19:47

Stikt van de piraten, mij niet gezien

Gyttja 14 August / 2020 / 23:03

Shit en ik had nog wel een goed how to videotje voor je gevonden!
Kerel in Denemarken die ook over een dam met klotsbak springt, ofja, kijk zelf maar.

https://www.picuki.com/media/2374922344778113014



Last edit by: GYTTJA
Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

MarioH 15 August / 2020 / 09:14

Oh, shit. Dat doet pijn. Wel lachen om te zien dat die gast die komt helpen eerst ff checkt of het board nog heel is{#emotions_dlg.schater.gif}

Daar heb je vrienden voor

MarioH

Djee 15 August / 2020 / 13:15

Was zijn board waarschijnlijk of zou het erven haha. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

KiteShallow 25 August / 2020 / 13:29

Morgen woensdag 26 aug 2020 je kans! Hoef niets te kunnen {#emotions_dlg.bonk.gif}

MadEd 26 August / 2020 / 23:00

Hoi Darren,

Je zal ongetwijfeld behoorlijk atletisch zijn en ik wil je zeker niet je dromen ontnemen maar over de Afsluitdijk springen..... Ik woon er praktisch naast, ben je er ooit wel eens geweest?

Mijn ambities mogen qua kiten misschien iets minder dan de jouwe zijn, ik doe het pas sinds 2008, maar ik doe nog wel steeds mee.

Als ik jouw berichtje lees dan denk ik, ga toch naar een wakeboard baan met sliders, balken en schansen. Daar kom jij ook wel aan je trekken zonder dat je jouw leven en dat van anderen riskeer want weet je, er rijden ook auto's en ander verkeer over de Afsluitdijk. Wat denk je dat er gebeurd als ze jou, mocht het ooit zover komen, over de dijk zien springen. Niet best!!

En zoals ik in eerdere reacties lees, respecteer de kitespots van een ander. We moeten er al zoveel moeite voor doen om hier en daar het water op te mogen gaan. Verpest dat niet voor een ander.

 

Toch wens ik je veel plezier met kiten, het is gewoon te leuk om te doen!!!