Kitesurf camp

Door: frag-on Reacties: 21 Hits: 2078
frag-on 13 April / 2009 / 21:45
Ik zou graag begin Juli voor 10 dagen naar het zuiden trekken. Omdat mijn vriendin niet kitesurft zouden daar lessen moeten gegeven worden en tevens golfsurflessen.
Ik heb wat rond gezocht maar vond niet echt een allround pakket. Ik zou graag accomodatie en eten ( vervoer?) erbij hebben want anders lopen de kosten rap over de €1000.

Heeft er iemand tips waar ik terecht kan voor het complete pakket of waar ik beter kan zoeken?

SKdB 14 April / 2009 / 08:44
http://www.rene-egli.com/index.php?id=news&L=1 fuerteventura ,

http://www.rene-egli.com/index.php?id=71&L=1 (school met stand up paddeling).

http://www.rene-egli.com/index.php?id=preise_kiteboarding&L=1 Prijslijst.

Mooie spot ben er al 3 keer geweest

SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)

frag-on 14 April / 2009 / 09:57
Fuerteventura en Lanzarote lijken me top! Alleen kost een retourvluchtje al gauw €400, zijn er goedkopere alternatieven (ik heb geen rijbewijs,ik stel dat al 2,5 jaar uit Smiley ) Of zijn er plekken waar je met een bus geraakt die ook de moeite zijn?

Karta 14 April / 2009 / 11:27
Tarifa.
Dat is zuid spanje. Anders La Canau. Net boven Bordeaux Frankrijk. Meer weet ik even niet zo gauw. Ik zou het in landen als frankrijk en spanje gaan zoeken. Portugal is ook een potie.
Vraag anders www.kitecamps.nl voor informatie over portugal. Ze kunnen je vast helpen. Frankrijk weten ze ook wel iets over.
In juli staat er in Zuid en Noord Nederland (wadden) meer wind. Dat is het goedkoopste alternatief. Beter is gewoon even te sparen en dan buiten het kiteseizoen in Nederland ver weg te gaan.

www.kitetrips.nl bied daarbij een mooie kitetrip/safari in Brazil.

Succes en goeie vakantie..
www.KartaBoardsports.com & www.KitesurfschoolTerschelling.nl

frag-on 15 April / 2009 / 19:47
Tarifa lijkt me te druk. Lacanau vind ik niet meteen veel over, nog even verder speuren.
Maar Fuerteventura zou voor €300 lukken via charter vlucht.
René Egli zijn prijzen vind ik vrij hoog ivg met andere scholen daar. Zocco levert totaal paketten die voordeliger uitkomen, alleen nog steeds duur aangezien ik langer dan 1 week wil. Kent er iemand nog andere scholen, accomodaties daar? Of combinaties van lessen en huur voor 10 dagen die het goedkoopst zijn?

Ik sta ook nog altijd open voor andere spots Smiley

frag-on 19 April / 2009 / 10:18
Heb mijn oog nu laten vallen op Safaga en Ras Sudr, iemand hier ervaring mee? Vlak water en vrij grote windzekerheid dacht ik !

rimmert 19 April / 2009 / 10:45
Je vriendin kan toch in Nederland al lessen nemen en in Juli al goed zelfstandig kunnen varen?
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

Vission 19 April / 2009 / 11:06
penichekitecenter.
Ozone..Spleene..

TMK 19 April / 2009 / 12:18
Quote: rimmert - 19 april, 2009 (12:45)
Je vriendin kan toch in Nederland al lessen nemen en in Juli al goed zelfstandig kunnen varen?


daar zit wat in. hebben jullie samen wat meer plezier op de kitecamp.
Ze komt er geloof ik ook liever om zelf te kunnen kiten en niet te lessen Smiley Oefent ze hier nog wel in NL
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

frag-on 20 April / 2009 / 08:00
Het ding is dat we nu niet meer genoeg tijd hebben. En dat ikzelf ook nog een paar lessen moet omdat het nu 4 jaar geleden is Smiley Ik ga haar wel proberen zoveel mogelijk kitegevoel te geven om de lessen snel vooruit te laten gaan ;)

frag-on 20 April / 2009 / 19:13
Vluchtje boeken naar Malaga met Ryanair kost maar €250. Maar lijkt me daar zo druk. Iemand een rustigere plek die geschikt is voor beginners daar?

kobrin 20 April / 2009 / 20:22
Safaga zou ik niet doen, bij laag tij krijg je lessen in het diepe gedeelte met een boot, niet echt relaxt, ook veel coraal!

Ras sudr is wel heel goed voor beginners! Wel niks te beleven als er geen wind is.


www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

frag-on 18 May / 2009 / 08:50
Na lang speuren op internet en searchen op dit forum vraag ik jullie hulp nog eens!
Ik zoek dus een goede beginnersspot waar degelijke lessen gegeven worden en waarna we kunnen huren.

Fuerteventura: de rotsen liggen me daar wat dwars en de grote afstand tussen flagbeach en corralejo aangezien we geen wagen kunnen huren.

Tenerife(El Medano): rustiger en van el medano naar la tejita wandelen gaat blijkbaar goed. Alleen de offshore wind en de school vind ik minder. Hun volledig pakket bestaat uit mr 9u voor €330 en vrees dat dit niet genoeg zal zijn voor mijn vriendin om zelfstandig te kunnen kitesurfen en materiaal te huren. Of wel? En kan iemand een appartementje daar aanraden?

Tarifa: vrij druk en wilder op zee. Nog niet echt een goede spot daar gevonden voor beginners en ook nog geen accomodatie maar ik kan er naast zitten.

Djee 18 May / 2009 / 09:05
al eens op Terschelling gekeken?
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

wazzaah 18 May / 2009 / 12:13
Terschelling Smiley

Waait er altijd harder dan de rest van nederland en dat is dus vast niet leuk voor je vriendin en s avonds veels te gezellig in de kroeg zodat je de volgende dag niet wil kiten en dus je lesje maar weer een dag uitstelt om dan s avonds weer de kroeg in te duiken Smiley


kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Annie 18 May / 2009 / 20:13
Voor vluchten naar o.a. Fuerteventura, check air berlin. Via Dusseldorf kan een stuk goedkoper zijn en voor 50 euri mag je een heel jaar 30 kilo extra bagage meenemen met extra grote afmetingen als boardbags.
BEST-kiteboarding, Underwave, Schwerelosigkite

jobjol 18 May / 2009 / 20:23
voor 180 euro heb je een retourvlucht naar de Tenerife in juli bijvoorbeeld.
2 erg goede kitestranden daar.
waarvan 1 erg rustig is.
reddingsbootje huren kost 20 euro voor een middag, ideaal voor beginners.
een appartement is er voor 175 euro / week.
er is ook een camping op 50 mtr vanaf het kitesurf strand.

als je nog 2 weken wacht kan je een retour ticket scoren voor 100 Euro ofzo

edit: auto huren kan voor 130 euro/week
No comment

jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)

frag-on 19 May / 2009 / 20:17
bedankt jobjol en Annie!
Vliegen doe ik via ryanair tot Madrid en dan Jetair. Via welke maatschappij is die €100 mogelijk? Smiley
De appartementen die ik zag ligge rond €350 per week, is dit de normale prijs daar? En weet je er toevallig een goeie liggen? (eentje niet te ver van la tejita en toch dicht bij centrum el medano?)

mjb 19 May / 2009 / 20:22
flag beach ligt echt wel redelijk dicht bij corralego (max 1 km)

lessen geven ze daar vanaf een zodiac speedboot en ze halen je ook in corralego op






frag-on 22 May / 2009 / 09:27
Nja, 1km is idd niet ver Smiley BLijft nu nog de keuze tussen Fuerteventura en Lanzarote wnt vriendin keurt Tenerife af.
Handig om daar ineens wat golfsurf lesjes mee te pikken. Ik verkies het authentieke en rustige karakter van Famara, maar is het daar ook goed kitesurfen? En iemand ervaring met Calima of Costanoroeste scholen?

kobrin 22 May / 2009 / 17:12
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

frag-on 26 May / 2009 / 08:25
Wegens prijs vd vliegtickets is het Lagos/Alvor geworden!

Eerst weekje les in de Lagune en daarna huren we een weekje materiaal en fiets. Zullen dan wrs gaan kitesurfen in meia praia en alvor beach. En nog een geweldig pluspunt: we kunnen de laatste 3dagen van de pkra stop in portimao volgen!! Smiley (als we geen les hebbe tenminste op die uren :p )

groeten en bedankt