afmeting kite vs. afmeting bar

Door: mick Reacties: 2 Hits: 3172
mick 26 February / 2014 / 22:33

Hallo peeps,

Ik heb een vraagje, ben nu sinds kort de trots eigenaar van een spilnternieuwe ozone edge uit 2013 10m. Ook vaar ik de wat midere maar zeer fijne best waroo 7m. Ga ook uit breiden naar ozone edge 13m, maar dat komt later. Mijn 7m best bar is redelijk ver ouderd en wil een nieuwe gaan aanschaffen, maar zou die nieuwe bar ook op mijn 10m edge willen gaan varen. Valt dat te combineren, en heeft een van jullie miss een lijstje met ideale maten barren bij een 7m 10m en 13m kite? En mocht 1 maat bar goed varen op een 7 en 10 meter welke maat is dat dan?

Nature 26 February / 2014 / 23:50

50 Cm barretje zit je goed voor 10 en 7
Voor de 13 heb je wat langers nodig anders is het rete traag.   55 Cm oid.

1 bar op 3 kites is niet te doen met de maatvoering die jij hebt,

 

 

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

CvdV 27 February / 2014 / 22:34

1 bar kan prima, de Airush is een fijne bar, makkleijk in breedte te verstellen en ook de lijnlengte is aan te passen. Kan je elke kitemaat mee varen. ( en er zijn nog wel een paar merken met een variabele bar maar daar heb ik geen ervaring mee)

 

PS. Op marktplaats staan er twee te koop ( en nee, die zijn niet van mij)

Last edit by: CVDV
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)