Vervoer op de Kaapverdische

Door: coconutplukker Reacties: 31 Hits: 3822
coconutplukker 12 December / 2014 / 19:45

We hebben met z'n tweeën een kleine 3 weken Sal geboekt eind januari . Nu wil m'n makker ginds een auto huren om op z'n gemak te zijn .Het gedoe van dagelijks taxi's te moeten nemen met grote boardbags ziet hij namelijk niet zitten. Nu heb ik vlug eens zitten surfen naar autoverhuurcentra op Sal en die lijken me redelijk duur . ( +/- 50€ per dag ). Persoonlijk zie ik dat niet zitten. Nu mijn vraag aan mensen die er al zijn geweest , heeft iemand goedkopere adresjes qua vervoer ? Is het echt wel de moeite om een auto te huren als we slapen in omgeving van Santa Maria en in principe meestal op kitebeach gaan varen ? Zal het inderdaad een gezeul zijn om dagelijks met je ganse boardbag de straat op te gaan en dan een taxi te nemen ? Indien dit niet zo is , wat met je boardbag en het overige materiaal op strand als je enkele uren het water op bent ? Uiteindelijk blijven al je spullen alleen op 't strand achter .... Mocht iemand nog een toplocatie weten om te overnachten voor een redelijke prijs, dan mag hij dit ook laten weten  , voorlopig enkel nog maar de vlucht geboekt . Bedankt voor de reacties {#emotions_dlg.wink.gif}

ps : @ Richard : geen haringfilmpjes posten aub !!!

Martijn767 12 December / 2014 / 20:20

gewoon een taxi pakken!!!

Als je het helemaal goed regelt, gewoon een pickup delen met meerdere kiters.
Is echt geen gezeul hoor, tenzij je een deur mee neemt om te varen.....
Het is nog geen 5 min rijden.

Auto / quad huren voor 3 weken kost meer dan de taxi pakken (5 euro per keer geloof ik vanuit Santa Maria).

Je spullen laten liggen is ook geen enkel probleem.
In 3 jaar tijd vele sessies op Sal gedaan. Zowel in het hoogseizoen als daarbuiten.
Slechts 1x is er iets ontvreemt van mijn spullen.

Je moet eens kijken naar appartementen. Dat is echt goedkoop slapen.
OK niet de luxe van een hotel, maar ja... als je toch alleen maar op het water bent.

Wel een kleine slag om de arm qua wind!
Het zou nu ook al lekker winderig moeten zijn, maar tot nu toe waren de condities matig op Sal.

Normaal 15-22 kts in die periode met af en toe een aantal dagen 30+, heerlijk!!

Have fun!
Misschien kom ik er ook nog wel eind jan begin feb. :)

 

Last edit by: MARTIJN767
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

wazzaah 12 December / 2014 / 21:07

Zal ik dan maar filmpje posten? {#emotions_dlg.clown.gif}

 

Meeste taxi's die richting kite beach rijden zijn toch pick-ups, dus de zooi gaat daar zo achterin. Eerste dag spreek je gewoon af dat ze je de volgende dag weer komen halen. huren is gewoon zonde van je geld, doe dat een dagje als t niet waait.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

richardkiter 13 December / 2014 / 00:05

ps : @ Richard : geen haringfilmpjes posten aub !!!

Waarom niet ??  ken je niet scrolle ?? {#emotions_dlg.clown.gif} 

Al is er maar eentje die er wat aan heeft dat kan je toch niet verbiede ??  {#emotions_dlg.clown.gif}

In het filmpje hoor je precies het antwoord op jouw vraag en weet je precies wat het kost, maar goed als je dat niet wil dan houdt het op   {#emotions_dlg.clown.gif} 

 

 

Zal ik dan maar filmpje posten? {#emotions_dlg.clown.gif}

Klaas wil het antwoord wel weten dusssss Klaas posten maar denk. {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Weet je je waar ze staan ??? Mot je een snelkoppelingetje ?? {#emotions_dlg.clown.gif}

 

 

 

Veel plezier trouwens coconut plukker, top eiland en relakst volk en als het waait is het er helemaal top,  {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Groete aan Mitu, aardige vent alleen ze koffie is niet te zuipe bij de beach tent 

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

coconutplukker 13 December / 2014 / 07:47

Alvast bedankt voor jullie reacties .Ik zit er alleen wat mee in om onze spullen achter te laten op het strand tijdens onze sessie. Het gaat toch snel om extra kites en bars ,  een aardig fototoestel incl. lens , een zonnebril op sterkte en wat geld om iets te eten en te drinken.....

Ps : ik heb mijn waveboardje mee waarmee ik planeer vanaf 16 knopen . Mijn lightwind wave hoef ik in deze periode in principe dan niet mee te nemen ? Kwestie van  minder bagage mee te zeulen .

Thx.

richardkiter 13 December / 2014 / 11:03

Zorg dat je aansluit bij een groep zodat je veilig kan varen. Wij waren met zijn 6en maar bij het strand kwamen er 4 Nederlanders bij

Dus met 10 man lagen onze spullen veilig. Ik had trouwens zelf niet het idee dat er veel gejat werd, niemand er overgehoord

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Double-Loop-D 13 December / 2014 / 12:23

Ik zit er waarschijnlijk ook begin feb. Zit een kiteboarding club zag ik op internet. Grote kans dat je daar je spullen wel kan stallen. Anders ff mailen of ze mogelijkheden bieden. 

bezemsteel12 14 December / 2014 / 22:16

wij vliegen 1 feb die kant op. zijn er 2 weken.

gaan ook met taxi heen en weer. zal jullie wel tegenkomen denk ik.

Martijn767 14 December / 2014 / 22:54

stallen op kitebeach kan niet, nergens eigenlijk....

 

Gewoon je zooi samen met wat anderen neer leggen, komt goed!

Ik zit er vaak alleen en heb van alles in mn tas zitten. 
Gaat 99% van de tijd goed en anders vergoed de reisverzekering het wel ;)

Coconut, kun je goed overweg met hoge golven?
Dan is op een goede dag, Punta Preta echt wat voor jou!
Geen bail out mogelijkheden daar, je eindigd op rotsen. Dus je moet wel wat kunnen en/of niet bang zijn :)

 

sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Martijn767 14 December / 2014 / 22:54

stallen op kitebeach kan niet, nergens eigenlijk....

 

Gewoon je zooi samen met wat anderen neer leggen, komt goed!

Ik zit er vaak alleen en heb van alles in mn tas zitten. 
Gaat 99% van de tijd goed en anders vergoed de reisverzekering het wel ;)

Coconut, kun je goed overweg met hoge golven?
Dan is op een goede dag, Punta Preta echt wat voor jou!
Geen bail out mogelijkheden daar, je eindigd op rotsen. Dus je moet wel wat kunnen en/of niet bang zijn :)

 

sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

HBX 14 December / 2014 / 23:59

Ik ga ook met een twee vrienden eind januari naar Sal en waarschijnlijk stallen wij onze spullen bij Mitu. De prijzen hiervoor staan op de site van Mitu en kost volgens mij voor 10 dagen €100,00

Have Fun and Hang Loose

paulg 15 December / 2014 / 13:53

Taxichauffeurs vertelden vorig jaar dat er plannen waren voor taximeters. Enkele rit zou dan van 5 euro naar een tientje gaan.

Is iemand er net nog gweest/is dat ooit gebeurd?

[Sal wel niet cabo's kennende..]

Djee 15 December / 2014 / 14:42

Ja, want zo'n meter moet ook terug verdient worden {#emotions_dlg.bonk.gif}

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

coconutplukker 15 December / 2014 / 15:37

@Martijn : ik kan overweg met golven , is te zien wat je groot noemt  :-) . Ik informeerde ook al bij Mitu voor stalling op kite beach . Komt op 150 € / per persoon neer .Das dus 300 €met 2 personen en de dagelijkse kost voor één of meerdere taxiritjes erbij ....... kan men zowel een auto huren !

Ductoontje 15 December / 2014 / 17:22

Net vier dagen terug van mijn tweede keer Sal. In plaats van Kitebeach zou ik een kleine kilometer verder rijden, zelfde strand, naar wat ik Hacienda noem (maar het heet vast anders). Kost één of twee euro meer per taxirit (dus max 7 euro), maar daar kun je zonder problemen je spullen laten liggen. En het is er ook nog een stuk rustiger op het water. Het is een oude boerderij waar nu een kiteschool annex chillplek huist.

Groetjes,Ductoontje(vanwege de Ducati, en, er is meer dan kitesurfen alleen, hoewel de Duc de l

Ductoontje had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 13 - 19 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)

richardkiter 16 December / 2014 / 09:15
Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Martijn767 16 December / 2014 / 11:46

gewoon upwind kiten en lekker gezellig op kite beach gaan liggen :)

sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

coconutplukker 16 December / 2014 / 17:59

@ Ductoontje  : Goeie tip  {#emotions_dlg.wink.gif}

Woodmaster 16 December / 2014 / 21:22

Geen filmpie Haringhapper?

Ow en gewoon lekker eem taxi pakken en afspreken wanneer hij je weer moet ophalen. Werkt perfect!

Geen fimpie Haringhapper?????

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

richardkiter 16 December / 2014 / 22:12

Die Coconut plukker wil het niet hebben Hout hakker, snap er niks van. Al zijn vragen staan in die filmpies {#emotions_dlg.clown.gif}

Maar omdat jij het ben hout hakker heb ik een snelkoppeling met alle info en een reisverslag met alle filmpjes er op gezet

 

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=48225.0

 

 

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

coconutplukker 17 December / 2014 / 07:19

Bedankt haring om voor zoveelste keer een topic te verneuken met je zooi die je toch maar keer op keer moet posten ...

richardkiter 17 December / 2014 / 09:08

Hij vraagt om filmpies en ik heb alleen een snelkoppeling gegeven geen filmpies geplaatst.!!!!

Ook staan er bij die snelkoppeling een heleboel info over Sal met een reisverslag erbij

Ik snap je probleem niet ?? of ligt dat nou aan mij ??

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Langbeest 17 December / 2014 / 11:23

{#emotions_dlg.worshippy.gif}

Geen wind....neem een thermoskan mee

Woodmaster 19 December / 2014 / 16:36

Jeetje Kokosnoot doe es ff JING JANG en vind je ZEN!

Als Haringhapper zijn moefies wil posten dan mag Haringhapper dat doen!

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

coconutplukker 19 December / 2014 / 18:31

Ik heb sterk de indruk dat Haring klaar komt in eigen nat , iedere keer als hij één van z'n filmpjes kan posten . Leuk voor hem maar ik heb er geen reet aan !