Kleine compilatie van onze vakantie in Marsa Alam Egypte

Door: Vliegbanaan Reacties: 9 Hits: 2256
Vliegbanaan 10 July / 2015 / 14:15

Hier is onze kleine compilatie van onze kitevakantie in egypte{#emotions_dlg.shiny.gif}

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ljcZN7tzBHI&feature=youtu.be

Fear causes hesitaiton, and hesitation will cause your worst fears to come true

richardkiter 11 July / 2015 / 10:42

Top filmpie,   {#emotions_dlg.thumbsup.gif} wel erg druk met al die kites {#emotions_dlg.clown.gif}

Wij gaan er ook heen in september met de kite kings Noord Holland

Met welke maten kites heb je gevaren en de hele week ??

Hoe was het hotel ? Koud bier ?

Alle info welkom 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Vliegbanaan 11 July / 2015 / 19:12

Het was erg mooi. er is een kite center aan de lagoon waar je mag kiten, hier kan je beginners tot intermediate les nemen. je betaald ongeveer 50 euro voor 2 personen ( voor ons was dat voor een week) dan mag je op de spot kiten, krijg je een kluisje waar je je spullen in kan doen en helpen ze je de kite launchen en landen, je hoeft ook je kite niet op te blazen want ze hebben een compressor {#emotions_dlg.worshippy.gif}{#emotions_dlg.worshippy.gif}{#emotions_dlg.worshippy.gif}

 

Verder is het overal ondiep en erg warm water( wel 25 graden). Je moet alleen uitkijken dat je niet teveel downwind word getrokken want er zit een ontzettend lange stijger waar je tegen aan kan komen.

 

De enige nadelen was dat het water erg zout was, na een crash deed dit bij mij erg pijn aan m'n ogen. en achter aan de lagoon , tegen de zeekant aan liggen veel kleine rotsjes en zeeegels ( HIER WIL JE NIET IN STAAN OF IN DE BUURT KOMEN)

 

 

Last edit by: VLIEGBANAAN
Fear causes hesitaiton, and hesitation will cause your worst fears to come true

Vliegbanaan 11 July / 2015 / 19:14

en ter invulling van mijn verhaal:

 

Ik heb de hele week met een North neo 2014 12M gevaren en mijn kameraad met een 10 meter Fone bandit.

 

De wind is er erg vroeg ( rond een uurtje of 7-8) en is rond 1uur compleet weg. wij hadden geluk want we hebben 5 van de 7 dagen kunnen kiten. 

 

Er is bij het kitecenter geen bier maar in het resort is er genoeg koud bier aanwezig haha!

Fear causes hesitaiton, and hesitation will cause your worst fears to come true

richardkiter 12 July / 2015 / 10:12

 

Bedankt voor alle info {#emotions_dlg.thumbsup.gif} gelukkig wel kud bier bij de resort en dat is maar 1 minuut lopen, toch ??

Kloppen de wind guru en windfinder een beetje ??

 

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

damman 13 July / 2015 / 11:11

Welke mount heb je gebruikt voor het filmpje?

Tga  nog goed komen!

Vliegbanaan 13 July / 2015 / 11:20

@richardkiter  Het is inderdaad maar 1 minuut lopen van het resort, erg chill haha! en ja wind guru en windfinder zitten wel redelijk in de buurt met de wind voorspellingen :)

 

@damman we hebben geen mount voor onze camera, het was met 1 hand surfen en 1 filmen haha

Fear causes hesitaiton, and hesitation will cause your worst fears to come true

richardkiter 13 July / 2015 / 13:43

Thanks banaan {#emotions_dlg.thumbsup.gif} nog een paar vraagjes

Bagage ? Nog problemen gehad ? welke maatschappij ? Hoeveel kilo ? extra kosten ?

vervoer van luchthaven naar het resort, hoe geregeld ? kosten ?

Thanksssss

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Vliegbanaan 15 July / 2015 / 02:06

Wij hadden een mystic travel bag van c.a 32 kilo.

 

We vlogen met corendon en moesten van te voren aangeven de maten van de tas en het gewicht. hiervoor moet je dan na het inchecken van je bagage deze tas apart betalen, en vervolgends inchecken bij een andere balie. 

Daarna vertrek je gewoon met het vliegtuig , was 5uur vliegen. eenmaal aangekomen op marsa alam moet je een visum krijgen van een man achter de balie. Dit is wel belangrijk want als je een paspoort hebt zoals wij hadden heb je geen pasfoto nodig, maar sommige mensen hadden een pasje ( geen idee wat het was) en die hadden wel een pasfoto nodig voor hun visum, dus even goed aan denken.

 

Na het passeren van douane staan er een aantal bussen te wachten ( ze vertellen in welke je in moet stappen) geeft de bagage aan de chauffeur, die je vervolgens naar het resort brengt.  

 

ps: kosten van visum is eenmalig 25.50 per persoon. 

Fear causes hesitaiton, and hesitation will cause your worst fears to come true

Vliegbanaan 16 July / 2015 / 00:24

bump voor richard :)

 

Fear causes hesitaiton, and hesitation will cause your worst fears to come true