Elastiek wingtip North Evo 2013 vervangen

Door: Kitemen Reacties: 4 Hits: 853
Kitemen 02 July / 2018 / 09:50

Afgelopen vrijdag zat het elastiek van mn wingtip van mn North Evo niet goed en omdat ik het goed wilde maken heb ik deze kapot getrokken. Omdat dit elastiek voornamelijk is om de lijn dicht bij de kite te houden heb ik er zelf een profesories knoopje ingemaakt en heb er daarna gewoon mee gekite (ging prima naar mijn idee). Nu zou ik dit elastiek willen vervangen maar kan nergens een dergelijke vervanging vinden heeft iemand ideeen/tips? Ik kan ook dat knoopje laten zitten maar geen idee wat er gebeurt als het losschiet... ik hoor graag jullie ideeen.

 

Hierboven een idee over welk elastiek ik het heb. Het is elastisch dus echt veel kracht zal er niet op komen.

Mnr_Afwas 02 July / 2018 / 10:44

Gewoon even naar de website van North en zoeken naar spare parts. Gaat terug tot 2013 volgens mij.

Kitemen 02 July / 2018 / 11:36

Thanks goede tip wist niet dat ze daar alles hadden...wel bizar dat ze 9 euro shippingcosts vragen voor een kort bungee touw van 30cm...maak zelf wel wat het gaat maar om een relaunch bungee weet ik nu

Last edit by: KITEMEN

mbkiteboarding 02 July / 2018 / 12:47

Misschien kan Evan van Infexion je helpen.

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

Kitemen 23 July / 2018 / 13:30

Even bij de stoffenwinkel wezen shoppen en je kan daar gewoon Elastisch koord per meter kopen. Je kan er zelf een knoop in maken of naaien (komt weinig kracht op te staan) en je bent klaar voor 1,20 euro {#emotions_dlg.thumbsup.gif} (en je houd genoeg over om nog 3 zelfde fixes te maken)