Gezocht Lichtweer board door herintreder

Door: Frankreus Reacties: 6 Hits: 992
Frankreus 26 August / 2018 / 22:33

dames en heren,

van 2000 tm 2003 heb ik fanatiek gekite. daarna niet meer. Inmiddels ben ik 2 weken geleden weer gestart met een overjarige kite van een vriend en mijn oude twin tip f one Sk8. 1 dagje heerlijk gevaren. Toch merk ik dat ik met mijn herintreding bij lichte wind niet met de Sk8 rondkom. Daarom zoek ik een Lichtweer board erbij. (Kies van 12 en 9 zoons). Iemand een tip? Ik weeg 80 kg en merk dat ik bij weinig wind (11-16kn) lastig wegkom of blijf gaan. Vanzelf zal een hoop aan mijn techniek moeten werken maar tips zijn welkom. Zag zelf airbrush sector en north nugget langskomen maar das een andere manier van varen dan twintip. Vandaar wellicht Flydoor van Fluid? Zijn er meer tips?zoek een baardje voor niet al te veel centen als bijval. Hoor/lees het graag. Mvg Frank

janilex 28 August / 2018 / 16:35

Hallo Frank,

 

Ik zou zonder twijfel de Spleene Door 159-45 kopen, een van mijn beste aankopen ooit. Vaart lekker met mijn 11m2 en 83 kg met weinig wind, valt de kite niet uit de lucht dan kan je eigenlijk al varen en met 15-16 kn je Sk8 pakken

Je ziet ze ook veel bij de kitescholen, kleine kite erop en toch makkelijk hoogte lopen, kijk het is het verschil tussen cruizen op het water of kijken op het strand. board heeft vrij veel flex dus ff poppen voor een sprong zit er niet echt in maar kite goed terug sturen en trekken aan die bar werkt ook redelijk {#emotions_dlg.schater.gif}

Veel goedkoper dan een grote kite

 

groet Jan

Houston we have lift off

KiteShallow 28 August / 2018 / 22:17

I love my Spleene Door, koop een overjarige, het scheelt in prijs.......verandert alleen in print en kleur.

brwrr 29 August / 2018 / 10:29

TEN The Act LW. Die heeft een middenvin, dus tussen je hakken. Deze vin maakt het verschil in hoogte lopen of niet. Je kunt er zelfs nog een extra grote middenvin bij bestellen, dan vlieg je upwind!

Frankreus 30 August / 2018 / 21:54

@janilex  @KiteShallow @brwrr 

Veel dank voor jullie reactie, suggesties en delen van ervaring.

Ik ga eens zoeken in de 2e hands.

Keep kiting!

F

mees 31 August / 2018 / 12:44

Fluid Minimalist

Als je daar niet mee weg komt, kun je gewoon niet goed genoeg kiten en zou ik eerst geld spenderen aan nog een paar extra lesjes.

Ik heb er natuurlijk mee gevaren, en het board is voor zijn breedte behoorlijk speels. Vaart als een smaller board.

Ik kan er mee varen met een 12m Neo - 83 kg - 12 knopen

Ik heb hem nog liggen, gebruik hem niet meer.

Langbeest 31 August / 2018 / 16:00

Ooit een Flydoor gekocht....geen moment spijt van gehad.

Dat is zo een aankoop die je altijd houdt en repareerd als ie stuk is

Geen wind....neem een thermoskan mee