Slingshot bar

Door: Waldo Reacties: 10 Hits: 2313
Waldo 10 November / 2018 / 11:26

3de keer in mijn "carrière" dat depowerkoord knapt in volle vlucht (of chickenloop loskomt) en dat securitybungee waar leash aan hangt (https://www.slingshotsports.com/CSS-Bungee_2) meeknapt, en kite dus meteen wegvliegt. Zijn er mensen met betere ervaringen? Wat is nut van leash als de bungee aan de lijn knapt??? 

washichi 10 November / 2018 / 13:22

Ik heb precies hetzelfde probleem met de ss bar. gelukkig nog maar 1x tijdens het varen voorgekomen, bij natural high vertelde ze mij dat dit vaker voorkomt. wat ik vrij raar vindt, want het is de laatste redlijn die mij met mijn kite verbindt, iets wat  'nooit' zou moeten knappen..

washichi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 13 - 20 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)

Cruiser79 13 November / 2018 / 11:21

Ik heb het ook al 2 keer gehad. Niet handig inderdaad...

Jaak 13 November / 2018 / 22:09

Hoi,

Ook reeds geknapte depowerkoord gehad. De bungee bleef echter intact. Bij natural high vertelde ze mij ook dat dit wel vaker voorkomt, zeker bij beginners als de kite nog wel eens in de golven terecht komt en er dan extra krachten op uitgeoefend worden. Ik heb toen een nieuwe geplaatst maar deze begint ook reeds te rafelen (ondanks  dat de kite niet zo vaak meer in het water belandt behalve eens na een slechte sprong/landing of dergelijk) dus ik denk dat dit toch een gevoelig punt blijft.

Ik ben van plan om de depowerkoord sowieso 1 to 2 maal per jaar te vervangen, en nu ik jouw verhaal gelezen heb die bungee ook maar denk ik.

De lijnen en kites van SS heb ik verder niets over te klagen want ondanks soms wat misbruik (zelf launchen/landen op schelpstrand of het gecrash in het begin) scheelt daar niets mee.

jleeuw 15 November / 2018 / 14:04

De burgee is ook erg dun van SS, of ander merk beter type met zelfde lengte heeft? depowerline nog nooit hoe en vervangen ivm gebruik wax. 

surfer

MarkVP 15 November / 2018 / 16:24

Let ook op de centre hole van je bar. Die kan uitslijten en een scherpe rand krijgen. Dan blijf je koorden wisselen en beschadigd je bungee ook. Ik heb in 8 jaar 1 koord gebroken van de compstick (div 2010 en 2015) en dat was een nieuwe bar waar een braampje in de centre hole zat.

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

Jaak 15 November / 2018 / 20:16

Die heb  ik gecontroleerd maar ziet er mooi glad uit. Had aan de winkel gevraagd of waxen zin had maar daar vertelden ze mij van niet. Gezien ik hier wel goeie ervaring met wax lees ga ik toch eens proberen of dit betere resultaten geeft, kwaad zal het wel niet kunnen veronderstel ik.

Mnr_Afwas 16 November / 2018 / 17:46

Wax kan er wel voor zorgen dat daar zand en andere troep aan blijft plakken..

dvdspeler 16 November / 2018 / 18:56

Controleren jullie je materiaal wel?? Nooit gehad, en zou altijd SS blijven varen. Beste barren die ik ken

 

dvdspeler had een 1 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Airush Vapor (2009)

jleeuw 11 December / 2018 / 14:44

zeker de grip op bar is top, gaat niet stuk van comp stick iig.  wel harde zijkanten bar waar je deuken van in je directional kan krijgen. ook depower onder bar waar ik geen echte fan van ben. wax werkt zeker bij regelmatig opsmeren. kan bar wel iets stroever van depoweren, maar te doen met golfrijden directional.

surfer

evan_kh 12 December / 2018 / 10:29

Waarom surfwax?

Gebruik gewoon kaarsvet! Dat is zeg maar wax, maar dan zonder de plakkerige troep er doorheen.
Natuurlijk, surfwax smeert lekker makkelijk. Maar het is is de parafine in de wax die er voor zorgt dat je lijnen gladder worden, niet de plakkerige hars die voor je boardgrip zorgt.

Gewoon je lijn flink inwrijven tot hij wit uitslaat met een theelichtje en dan met een doek hard wrijven tot het tussen de vezels in smelt en je lijn weer zijn kleur terugkrijgt.


Flagout lijn zit niks anders op dan regelmatig vervangen als je niet wilt dat je kite er vandoor gaat. Pu slangetje er omheen kan, maar dan moet de trim lijn langer worden om genoeg elastiek boven de slang over te houden zodat alles niet slap hangt als je de kite depowert.