Fluid kites

Door: Klaas482 Reacties: 12 Hits: 2375
Klaas482 18 June / 2019 / 10:36

Dag allemaal,

Ik ben van plan om te beginnen met kitesurfen.

Hiervoor wil ik tweedehands kitemateriaal aanschaffen en ik ben nu een setje kites tegengekomen van het merk fluid. Ik kan alleen niet echt reviews ofzo over dit merk vinden. Is er iemand die ervaring heeft met dit merk? De kites zijn van het jaar 2014 ATV v6 en het gaat om een 8 en 12 meter. 

 

Kitemen 18 June / 2019 / 12:12

Je kan Gillion wss zelf wel benaderen (het is zijn merk) zit vaak op dit forum of je kunt hem benaderen via FB via deze groep https://www.facebook.com/groups/AmsterdamKiters/. Misschien heeft ie nog wel een veel betere deal voor je. 

Klaas482 18 June / 2019 / 13:59

Top dankjewel ik zal even een kijkje nemen

Leon van Bergen 18 June / 2019 / 19:29

Hahaha ja Gillion verteld je wel of ze goed zijn {#emotions_dlg.bonk.gif}

wij van WC eend...

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Kitemen 19 June / 2019 / 08:00

Gilion weet iig wat hij verkoopt en is de eerste die je zn spullen laat testen! Misschien niet onpartijdig maar als je geinteresseerd in Fluid bent wel de beste lead...wees eerlijk als jij de baas van Duotone zou kunnen benaderen voor advies...zou je dat dan niet doen?

Leon van Bergen 19 June / 2019 / 08:18

Nou, niet voor kite advies nee, wel zou ik zn kop net zo lang door elkaar schudden tot er beter lijnen uit komen :D

Kitemen 19 June / 2019 / 10:21

Fair enough...en die lijnen zijn idd om te janken...mijn beide barren nu met infexion lijnen...stuk zekerder

Nature 19 June / 2019 / 11:04

Huh?  @leon van bergen en @ Kitemen wij gebruiken de beste lijnen die er zijn (sinds 2017 CSG bar ;) )
In het verleden hebben wij inderdaad de FL10 (v bar) lijnen gebruikt (zelfde als north) Maar bijzonder snel weer vanaf gestapt. Na een snoeiharde crash zijn wij overgestapt naar DC 350 en 500 (500KG lijnen)  die ook gebruikt worden door bijvoorbeeld Core (al hebben die maar 350-400 kg)   
Trouwens infexxion lijnen Eurocord hebben wij daarvoor gebruikt (CS4 bar)  (al heeft Evan het nieuwere model wat toen niet uit was ;)  ) 
Dit jaar gaan wij over naar DC PRO breeksterkte van maarliefst 780KG en marginale stretch / krimp.

Als je ons wil afstraffen op lijnen van 5 jaar geleden prima maar dan moet je dat bij Duotone (in t verleden ook north) ook doen die wel vasthouden aan de FL10/FL20 lijn.
Ik durf er zelfs mijn hand voor in het vuur te steken dat wij de allerbeste lijnen van de hele markt hebben.

@leon van bergen
Misschien moeten je je huiswerk even wat beter doen voordat je iemand (mij in dit geval)  aanvalt.  Ik geef altijd eerlijk advies ongeacht of het mijn merk is of niet.
Kom gerust een keer schudden  ;)
Of heb je gewoon last van het al oude  hanglos syndroom met stoerdoeneritus op het web maar niet op het strand 


Last edit by: NATURE
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

maartenva 19 June / 2019 / 11:25

Volgens mij doelen Kitemen en Leon van Bergen juist op de lijnen van North. Ik denk dat Klaas482 meer is geïnteresseerd in de eigenschappen van de kites{#emotions_dlg.wink.gif}

@Klaas482: als je gaat kijken is het, indien mogelijk, altijd handig om iemand met ervaring/kennis mee te nemen. De kites zijn 5 jaar oud, het zou kunnen zijn dat ze volledig zijn opgebruikt, maar het kan evengoed een prima beginnersset zijn (afhankelijk van de vaareigenschappen).

 

Mvg. Maarten

Kitemen 19 June / 2019 / 11:34

Hi Gilion ja wij hadden t over Duotone lijnen...no worries {#emotions_dlg.yummie.gif}

Leon van Bergen 19 June / 2019 / 13:36

Hahahha ga je lekker Gilion? goed lezen voortaan voordat je zo in de fik vliegt, heb het met geen woord over jou en je lijnen gehad...

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Klaas482 19 June / 2019 / 14:34

Tuurlijk heb ik in mijn achterhoofd gehouden dat het zijn merk is.

Maar hij reageerde hartstikke tof, hij had ook kunnen zeggen: nee, is al erg verpuderd heb je niks aan, je kan beter een nieuwe kopen.

Ik ken helaas niet echt iemand die aan kitesurfen doet of er verstand van heeft dus het is een beetje een gok, maar zijn er nog dingen waar ik op kan letten die belangrijk zijn?

Last edit by: KLAAS482

Nature 19 June / 2019 / 16:01

Ah ok Sorry boys :P nu lees ik m anders (je had t over de duotone baas :P )  we zitten weer op 1 kitelijn!

@Klaas482.

kite oppompen.
One pump clipjes sluiten(die de verbinding naar elke strut kunnen afsluiten)

Dan ff wachten.
Check de naden van de struts (indien daar geen schade aan is zit je gewoon goed)
En bridle lijntje nalopen waar de slider veel loopt als die extreem rafelt meteen vervangen voordat je gaat zwemmen ;)   (is overigens op Alle maten 1 meter lang dus makkelijk vervangen)

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)