kitefoilen in Frankrijk ( video )

Door: marcelca Reacties: 6 Hits: 889
marcelca 26 August / 2020 / 10:52

Ik wil weer terug naar het mooie weer en het azuurblauwe water

 

Leon van Bergen 26 August / 2020 / 12:00

Mooie en snelle progressie, chapeau !

marcelca 26 August / 2020 / 14:04

Thxs Leon, mijn motto is vooral, oefen wat je niet kan, niet wat je wel kan en daar pluk ik nu gelukkig de vruchten van..

Ben niet echt getalenteerd maar maak veel uren en kan me ergens op stuk bijten totdat ik iets kan

FeRNandeZ 26 August / 2020 / 17:59

Volg ook al je posta, Nice man!!  Welke Gong foil gebruik je ?

En jou eerste boardje groen wit was dat de 4.6 ?  Ik heb het gevoel dat bij mij tenminste, dat ie niet helemaal lekker  wil planeren op het water, de punt heeft vrij snel neiging tot happen, als foilt gaat verder prima. Ook met de foil helemaal naar achteren.

kantje board !

marcelca 26 August / 2020 / 23:56

Ik had idd eerst de groen/witte 4.6 en foilde eerst met de pro surf M, ik had eigenlijk nooit dat die wilde happen, eerder dat ie te veel lift had...

Sinds ruim een maand overgestapt naar de Veloce foil van Gong, dat is toch wel een stapje lastiger, deze is vlakker en dunner waardoor je snelheid meer oploopt en hij wat zoekeriger is, nu ik er aan gewent ben vind ik het heerlijk dat die zo wendbaar is, en ik kan er ook superstrak mee varen, maar ben wel blij dat ik het niet met de veloce geleerd heb {#emotions_dlg.shiny.gif}

Last edit by: MARCELCA

richardkiter 28 August / 2020 / 08:57

Ik vind het knap hoor wat je binnen 8 maanden kan

Ik ben nu een jaar bijna bezig, niet zo fanatiek zoals jou. Kan op en neer varen en begin nu met toets side, wat ook begint te lukken.

In het begin dacht ik ik leer het nooit, maar je moet door zetten en ik vind het al leuker worden.

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

marcelca 28 August / 2020 / 09:58

geloof me richard het word alleen maar leuker en dan wil je niet meer anders, dat denken, ik leer het nooit dat herken ik volkomen, ik snapte er werkelijk niets van waarom het niet lukte of waarom gijpen naar toeside zo moeilijk is, en nu doe ik het met mijn ogen dicht..

En eigenlijk geld dit voor elke trick met foilen, je snapt niet hoe je het uit moet voeren ( omdat je het gevoel erbij niet begrijpt ) maar als je het eenmaal kan en de trick doorhebt snap je niet waarom je zo moeilijk hebt lopen doen.

Voordat bijvoorbeeld mijn tack de eerste keer lukte heb ik op een goede middag het gewoon meer dan 100x achter elkaar geprobeerd, met resultaat elke keer vallen, totdat die 1x lukt en dan word het vanzelf vaker.

Merk nu ik wat meer controle heb dat je nieuwe dingen ook sneller leert, gaan zitten op het board lukte al na 3 pogingen terwijl het een super onhandige beweging is, maar het blijkt niet heel moeilijk te zijn