Kroatië oktober 2023 Kite/Wing Surf Roadt trip

Door: richardkiter Reacties: 5 Hits: 1329
richardkiter 26 October / 2023 / 13:29

Kroatië oktober 2023 Kite/Wing Surf Roadt trip

In oktober ben ik met de kamperdt 3.5 week door Kroatië getrokken op zoek naar de ultieme mooiste kite/wing surf spots. Ik ben op de volgende kite/wing surf spots geweest :

Medulin : mooiste spot die ik ben tegen gekomen om te kite surfen . Als het laag water wordt. Krijg je achter de branding mooie vlakke stukken. Bij wingen moet je wel een end lopen om te varen

Nin, een spiegel gladde lagoon met een dam er tussen waar je zo de zee op vaar. In Nin is de hoogste sprong op de Woo, gemeten, 30.5 meter.

Neretva : Mega grote spiegel gladde lagoon aan de illegale camper spot. Enigste spot waar ik vrij heb gestaan met de kamperdt aan de lagoon. Bij controle door politie ben je 2 tot 300 euro kwijt.

Viganj : Choppy water. Gauw diep voor wingers
Ook een cultureel daggie gedaan, naar het geboorte huis van Marco Polo. Mooie vaartocht met een privé taxi jacht naar het eiland, Korcula Mooi historisch stadje.


Voordelen Kroatië ;
- Prachtig land met veel cultuur en historie, als je daar geïnteresseerd in ben. Een heel schoon land, geen zwerfafval en rommel langs de weg gezien. Geen zwervers en bedelaars gezien die je lastig vallen. Heel weinig Nederlanders gezien, heb er 2 gezien, lakkah rustig, ha ha.
90 % Duitsers 5 % Oostenrijkers 5 % overige badt gastuh.

Een zelfde dieselprijs die zowel op de snelweg als in de kleine dorpjes word gehouden, 1.58 euro liter diesel, erg goedkoop dusss. Perfecte hele rustige tol wegen, rijdt er heerlijk. De meeste campings, zien er allemaal perfect uit en hebben goeie sanitair en perfecte wifi. Met wifi kon ik bijna altijd tv kijken via Ziggo go.


Nadelen Kroatië :
Voor kite surfen : Geen ruime zand stranden/ grote gras velden gezien om veilig je kite op te laten. Overal stenen strandjes, weinig ruimte om/of geen ruimte om je kite op te laten. Veel obstakels/bomen, plantenbakken/koek en zopi tenten gezien om je kite op te laten. In het water stenen, rotsen.

is Kroatië duur ?
Was in het laagseizoen en de prijzen vallen mij enorm tegen in vergelijking met Spanje, Portugal, Italië, waar ik geweest ben met de Kamperdt.. Dit hoorde ik ook van alle Nederlanders/Belgen die ik heb gesproken .

Voorbeelden :
Camping met Kamperdt 1 persoon met electra, 20 a 25 euro. Spanje 10/15 Italië 15/20 Portugal vanaf 5 euro, heb er zelfs 4 euro betaald.

Uit eten 20/25 euro, Spanje 15 Italië 15 Portugal 10. Blik bier halve liter 1,45 supermarkt. Nederland Aldi 60 cent. Een Oostenrijker gesproken die al 17 jaar in Kroatië komt. Sinds de euro zijn de prijzen verdubbeldt. Hij komt niet meer terug.

In 3.5 week, 5 keer gekite surft en een keer gewingdt. Temperatuur eerste 2 weken 27 a 28 graden, laatste week 22 a 23 graden, ,nachts 17 graden. Heel weinig regen gehad.

Al met al, een prachtig/Sckitterendt land Kroatie, maar voor het kite/wing surfen kom ik hier niet meer terug. Er zijn mooiere en veiligere plekken om dit te doen

Wordt verwacht : Binnenkort in dit theater het filmpie van Kroatië.

Fijn weekendt alvast , geniet ervan. !

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

richardkiter 26 October / 2023 / 13:37

Kan alleen geen foto,s plaatsen ????

 

Hoe los ik dit op ??

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

asluis 27 October / 2023 / 07:18

Sorry, foto's plaatsen werkt niet meer helaas.   Iets met veiligheids protocollen 

richardkiter 28 October / 2023 / 09:29

 

Jammer,

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

FeRNandeZ 29 October / 2023 / 16:48

Thanks man voor weer zon leuk verslag, kwa kiten surfen idd niet echt een topland. 

kantje board !

richardkiter 08 November / 2023 / 08:44

Zeker, er zijn mooiere spots en  (goedkopere) landen.

Ik vond de lagoon van Nin het mooiste.

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us