F-one 130 TS V2 pocket foil vermist!!! Op Markermeer!!!

Door: Melly Dude Reacties: 4 Hits: 666
Melly Dude 26 June / 2023 / 22:15

Op 13 Juni j.l ben ik op Hoekipa dijk (Lelystad) in de laatste uurtjes van die dag mijn foilboard kwijt geraakt!!!

Het was een mooie dag met een side shore en iets aflandige wind.... (JA ... IK WEET HET!!!) Er waren die dag nog meer wing foilers, windsurfers en kiters bezig die dag, waaronder een paar kite foilers en 1 gast met een TT. Deze laatste persoon vond het nodig om dichtbij mij te varen en trukjes te doen in "mijn" rakje... Het was mijn 4e keer dat ik een poging deed om langdurig op deze (lastige) foil plank te staan... dit was duidelijk te zien. Ik moest veel bodydragen om op hoogte te blijven en om zo telkens weer in de Baai van Hoekipa uit te komen. Na een ruim uur te struggellen in het water was ik er wel weer klaar mee ( had immers al mijn grootste rakjes up en down wind gemaakt) de wind nam ook wat af, en zo ging ik richting kant.

Totdat ik voor de zoveelste keer in het nou werd gedreven door de surfer met de TT. Ik moest uitwijken ook al had ik voorrang (hij vaarde en ik had mijn kite op 12u.) waardoor mijn kite in het water viel achter de dijk en niet meer te water starten was met die huidige wind die steeds meer afnam en meer naar aflandig draaide!!! Ik was zo'n 50 meter van het strand vandaan, maar kon er nog niet staan dus probeerde de kite als nog te lanceren... waar ik naar zo'n 15 a 20 min. gekloot maar mee ben gestopt. Aangezien ik al erg ver van de kant verwijderd was en al 2130u was geweest, besloot ik mijn bar op te rollen, de kite aan mijn harnas te bevestigen en in m'n shorty richting het strand terug te zwemmen. Onder weg viel het mij op dat de KITERS EN WINDSURFERS die dit event wel gezien hadden, allang en breed een materiaal hadden opgeborgen en waren vertrokken!!!??? IS DAT NOU DE "SURF MENTALITEIT!!??" Daar staat de "Shaka" volgens mij totaal NIET voor!!! Beetje, ... nee ERG JAMMER DIT!!!

Gelukkig waren er nog wat badgasten op het strand die me met dit mooie weer de KNMR hebben gebeld om voor de laatste 150m (van het strand af na en klein 30min zwemmen) kwammen helpen. In eerste instantie wou ik niet aanboard komen, maar ze verleide mij om mee te helpen zoeken naar mij foil board, die onder tussen ver was afgedreven en uit het zicht was verloren. Helaas hebben het board niet meer kunnen vinden; het werd donker (na 2230u) en konden zo niet verder zoeken.

Eenmaal aan het strand was er nog 1 foil kiter over DIE WEL BLEEF en wel over een mede kiter bekommerde!!! Je hoort elkaar immers wel in de gaten te houden bij deze sport!!!

De reden waarom ik dit verhaaltje type is aan tegeven dat je zelfs met ruim 10 jaar kite ervaring (op TT) alsnog in de problemen kunt komen (vooral BIJ AFLANDIGE WIND!!!!) en dat je (als je een beetje een surfers hart heb) elkaar ALTIJD HELPT!!! als er iemand in de problemen zit!!! 

Nu heb ik een enorme deuk in mijn ego opgelopen... en erger NOG, ik ben nog steeds mijn FOILBOARD KWIJT!!! Mocht je deze ergens op het Marker meer tegen komen laat het dan graag weten via social media, want er zat namelijk geen detectie sticker / tag op. Echte surfers geven om het materiaal en zorgen dat die bij de juiste eigenaar blijft ;)

 

Met sportieve vriendelijke groet, 

 

Melvin, Hang loose!!!

 

POCKET 130 TS

MIRAGE 1000

... Kite piraat

sjeik 27 June / 2023 / 06:46

Hoi Melvin,

 

Vervelend dat het allemaal zo gelopen is.

Mocht je board teruggevonden worden, of voor op je nieuwe board ((s), kites, etc.), plak d'r alsjeblieft een stickertje op, ze zijn gratis!!! Da's een stuk goedkoper dan een nieuw board. Bespaart de KNRM (!!) ook nog eens een hoop geld.

 

https://actie.knrm.nl/betraceable-sticker-aanvragen

sjeik 27 June / 2023 / 06:47

Ow ja, als de mensen van de KNRM willen dat je aan boord komt van hun mooie boot, gewoon doen joh. Zij weten vaak wel wat ze doen :).

Kitemen 27 June / 2023 / 10:27

Snap dat t klote is dat je je board kwijt bent en dat je gefrustreerd bent dat niemand hielp/bleef. Maar je maakt zelf ook een aantal fouten (al wil je dat misschien niet horen).

- je geeft aan dat de TT in jouw rak vaart, maar dat geld natuurlijk ook andersom

- je geeft aan dat je nog veel moeite hebt met foilen maar je kiest er toch voor om op zo'n pittige spot te gaan oefenen

- je oefent met aflandige wind

- als KNRM je wil helpen wijs je het eigenlijk af

- je hebt geen sticker/tag op spullen

- Je hebt een erg vooringenomen mening over iedereen (zo komt t iig over) 

- niemand zegt dat je board al gevonden/in beslag is genomen maar toch suggereer je dat "echte" surfers van elkaars spullen afblijven etc maar hoe moeten ze je benaderen als ze niet weten van wie het is.

Je zoekt de schuld overal behalve bij jezelf. Probeer t verhaal wat positiever in te steken dan krijg je waarschijnlijk wat meer sympathie want dat is volgens mij de "echte" surf mentaliteit

karel79 27 June / 2023 / 16:33

Goed verwoord Kitemen, zo denk ik er ook over.

Wellicht dat Melvin in real life een toffe peer is en t gewoon niet zo handig heeft verwoord.. maar op basis van deze tekst zou ik ook zeggen: kijk ff goed in de spiegel, nie zo miepen en veel plezier met wat nieuws uitzoeken.