kiten @ ameland

Door: Guiri Reacties: 4 Hits: 1288
Guiri 25 June / 2008 / 17:53

Dit weekend beachvolleybalweekend @ ameland. En t gaat ook waaien... Smiley dus neem waarschijnlijk mijn spulletjes mee... wie kan mij vertellen of ik makkelijk van hollum naar de kitespots kan komen met ov? Heb daar namelijk geen auto tot mijn beschikking. en wie weet hoe het daar dit weekend zit met de getijden en wanneer je dan wel en niet kan varen..? En is noordzee of waddenzee spot beter met westenwind? en wie is er nog meer??? veeeeeeel vragen.... Smiley 

Vielen dank!!! Smiley

swiftenaar 25 June / 2008 / 20:13
ik zit zondag en maandag op texelSmiley
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

jaapd 25 June / 2008 / 20:27

Ik was er een paar weken terug.


Alles met noord -> noordzee: fiets huren, naar het westerpad fietsen, mooie branding, veel stroming.

Alles met zuid -> waddenzee: taxi naar de veerboot, alleen met hoog water, vlak water.

send it!

jessevdam 25 June / 2008 / 20:40

Ik zal er dit weekend zijn, het zal voornamelijk aan het wad varen worden dit weekend, smiddags laats is het hoog water.

Benjo 25 June / 2008 / 22:31
 
Check de wind:
http://www.windfinder.com/forecast/ameland_buoy

Check het getij:
http://www.getij.nl/index.cfm?page=getijtafels&location=NES

Dit weekend dus rond de 17.00 hoog water. Je kunt ongeveer 2uur voor tot 3 uur na hoog water kiten op het wad ! Dit is aan de west kant van de pier, dus niet bij de haven maar aan de andere kant. Het gebied is aangegeven met een aantal gele palen, zo'n 4m hoog zijn die. Dus duidelijk zat.

Met richting:

-west tot zuid tot oost: Wad kant alleen toegestaan bij de pier! Bereikbaar met de bus vanuit hollum om het uur naar nes de pier, vraag de busshaufeur tot hoever de bus ernaar toe rijdt!
-west tot noord tot oost: Noordzee spots. Hollum bij de vuurtoren het fietspad naar beneden en dan rechts van de stenendam blijven !!!! (hier is het tevens met ZW wind side shore!! dus mogelijjk)
Nes bij het : Westerpad, huur een fiets in nes of laat je met de bus vanuit hollum uitzetten bij het westerpad, en dan moet je nog een 15min. lopen tot naar het strand.


Suc6 en have fun. The local




Ride Hard Feel Free !!