Kiten en Makadi Bay

Door: D-ice Reacties: 5 Hits: 3761
D-ice 12 September / 2010 / 18:16
He collega kiters,

Vraagje!

Over een weekje of 2 ben ik weer een aantal dagen in Egypte om te duiken, zonnen en heeeel misschien een beetje kiten.
Ik ben al een aantal keer in Hurghada geweest en weet hoe je ik daar een beetje kan knallen.

Dit keer zit ik echter in een resort in Makadi Bay.
Vroeger mocht je daar volgens mij helemaal niet kiten, maar nu is het geloof ik wel wat gebruikelijker.

Zijn er hier toevallig kiters die daar al eens op het water hebben gestaan?
Zou graag willen weten welke spot het beste is en alle andere info is ook welkom (kosten,rescue,lokale gebruiken....enz)

Tnx!

Kitebaby_78 13 September / 2010 / 17:20
http://www.surfmotion-makadi.com/area/surfmotion-map.html

misschien heb je hier wat aan... ik heb zelf overzichtje gemaakt van kitespots in egypte

Zaafana - ibiandfriends

El gouna - Mangroovy beach
-Redseazoneo
-Kitepower
-Kiteboarding club

Hurghada
- Colona watersport Megawish
- Ibiandfriends Mercure- Tommy Friedl Jasmin Village
- Kitegarden Geen Hotel ligt tussen El Gouna en Hurghada

Makadi
- Surfmotions Makadi palace

Port Safaga / Soma Bay
- 7bft Kitehouse The Breakers Surfing and Dive lodge
- Surf en kitemotions Inter Continental Abu soma Resort- Planet Kitesurf
- CNS Fun Kite Manaville Hotel- Skyriders / Club Mistrall Shams Safaga
- Tornado Surfcentre Holiday inn

Marsa Alam- El Naaba
o ibiandfriends Equinox Hotelo Xkite Blue Lagoon Resort, Floriana Dream Lagoon
o Tulip Resort ?

Hamata- Kite Village

Sharm el Sheikh
- Nabq Bay Kitejunkies / colona watersport
- Montaza Bay-

Dahab- Harry Nass Surf en kitesurf centre
- Bay View Planet Bay View Hotel

Ras Sudr
- CNS Fun Kite Paradise Hotel
- Sky riders Green Ras Sudr Hotel / Sinai star Hotel
- Moonbeach
- Soul Kitesurfing La Hacienda Hotel

http://www.cdws.travel/kitesurfing/destinations/dahab.aspx
www.planetkitesurf.com
www.kitesurfatlas.com
http://www.funadventure.com/search/index.cfm?fuseaction=dsp_product&product=4037&idclient=16737&page=1&products=&nuts=afEG&cat=04&option=&&lg=nl&webpartner=fun&rand=552 => info safaga

Freij 13 September / 2010 / 19:05
wij zaten vorig jaar in oktober in makadi bay. er is ruimte om te kitesurfen bij 1 van de resorts, waar je waarschijnlijk lopend naar toe kan.anders moet je met een taxi naar Soma Bay, dat is bekender. wij hadden echter bijna geen wind.
veel plezier!!!
--Powerd by Xwatersport.com--

crossbowkiter 13 September / 2010 / 19:26

ik vind makadi bay absoluud een afrader!! Ben er 2 jaar geleden geweest, de wind is extreem vlagerig daar, en er zijn zelden andere kiters. Beter rijd je even door naar colona of el gouna als het lekker waait!

rhino7 14 September / 2010 / 04:56
Quote: D-ice - 12 september, 2010 (20:16)
He collega kiters,Vraagje!Over een weekje of 2 ben ik weer een aantal dagen in Egypte om te duiken, zonnen en heeeel misschien een beetje kiten.Ik ben al een aantal keer in Hurghada geweest en weet hoe je ik daar een beetje kan knallen.Dit keer zit ik echter in een resort in Makadi Bay.Vroeger mocht je daar volgens mij helemaal niet kiten, maar nu is het geloof ik wel wat gebruikelijker.Zijn er hier toevallig kiters die daar al eens op het water hebben gestaan?Zou graag willen weten welke spot het beste is en alle andere info is ook welkom (kosten,rescue,lokale gebruiken....enz)Tnx!

Taxietje richting Soma Bay (7bft kitehouse) is veel beter.

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

D-ice 14 September / 2010 / 08:32

Tnx gasten!

en special TNX to Kitebaby_78... link is erg handig.... volgens mij is dat ook echt naast mijn hotel...

Zo te lezen kunnen we rustig kloten in Makadi Bay en pakken we op de ECHT winderige dagen een taxi naar Soma Bay....


TOP!