kitesurfen in zuid frankrijk

Door: de_accountant Reacties: 12 Hits: 15197
de_accountant 16 March / 2014 / 14:34

Van de zomer wil ik naar zuid frankrijk om te kiten. Waar zijn de beste spots met de windzekerheid? Zijn daar ook camperplaatsen of alleen campings?

 

Ik hoor graag

de_accountant 16 March / 2014 / 15:04

en heeft iemand weleens op corsica gekite?

 

Lars_023 16 March / 2014 / 20:23

Zuid Frankrijk is groot, waar wil je kiten? Vorig jaar in Juni in Leucate en Canet gekite. Canet twee dagen marina wind gehad in twee weken tijd. Leucate twee dagen tussen de 20 en de 50 knopen gehad! Mijn 8m was het ene moment te klein en het andere moment te groot. Campings genoeg maar een auto is wel een vereiste in die omgeving.

Het jaar ervoor in L' espiquette geweest. Niet gevaren omdat de 16 knopen die er stonden niet de moeite waren om een goede spot te zoeken. 

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Edgar 16 March / 2014 / 20:45

Ik ben nu twee keer in Hyères geweest in de zomer. Beide keren prima kunnen kiten maar het was wel steeds even afwachten of er wel of geen wind zou zijn. Parkeren bij de spot is "minder prettig" aangezien je ergens een plekje in de rij parallel geparkeerde auto's moet zien te vinden en het vaak erg druk is.

Als het een dagje niet waait is er genoeg te doen in de omgeving. Beide keren heb ik op een camping gestaan met een tentje, campings zijn er genoeg maar of er camperplaatsen zou ik niet weten. Hyères is mij in ieder geval niet tegengevallen!


Ik ben ook een keer in de zomer naar Sardinië gegaan, ook daar was het gewoon afwachten of er genoeg wind was of niet. Ik ben toen in het noorden geweest en daar was ook wel het een en ander te doen als het niet waaide. Ik heb toen gekite bij Porto Pollo en daar was wat meer ruimte dan bij Hyères en lag in een baai waardoor bijna elke windrichting te doen was. Volgens mij kost de boottocht best veel met een grotere auto/bus/camper.

Last edit by: EDGAR

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

CvdV 16 March / 2014 / 21:33

Als je een camper hebt zou ik naar Beauduc gaan,je mag (moet) er wild camperen. Laatste stukje wel heel voorzichtig rijden en voor een paar dagen eten en drinken mee nemen.( elke dag de hobbelweg op en neer is geen pretje) oja, alles waar muggen niet van houden ook meenemen want als het niet waait stikt het er van. Zou er overigens niet twee weken blijven, bijzondere omgeving maar erg afgelegen.

Last edit by: CVDV
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

mouse 17 March / 2014 / 03:19

He,

 

Om te gaan camperen in het Zuiden van Frankrijk is de omgeving van Sete. Etang de Theau wel goed om te gaan. Vlak water. Met andere richtingen kan er ook gevaren worden op de zee. Maar soms in Juli-Augustus alleen maar bepaalde plekken.

Dit ligt allemaal in de buurt van Cap d'Agde.

 

Hoop dat je er wat aan hebt.

 

mvg,

Maurice

5 locations in Asia! www.seabreezekiteclub.com

Basw94 17 March / 2014 / 07:39

Wil je een zee of een meer? Ik ben zelf ooit maar Serre Ponçon geweest. Hele camping zat vol met alleen maar wind- kitesurfers. Ben daar 3 weken geweest en heb maar 1 dag zonder wind gezeten. Plek zat op het water, leuke camping, supermarkt buiten de camping op loopafstand, en ook genoeg te doen in de omgeving. Er zit zelfs een surfwinkel!

 

EDIT: Je kan met de tent, camper/caravan of een stacaravan huren!

Last edit by: BASW94

Basw94 had een 4 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 12 - 20 knots op zijn North Rebel (2011)

de_accountant 18 March / 2014 / 19:17

Bedankt mannen, hier kan ik wel wat mee, de eindbestemming is tarifa, maar is n beetje n pokkeeind rijden in een stuk...

de_accountant 18 March / 2014 / 19:18

ps bas: weet je nog hoe die camping heette? Hoeveel knopen wind staat daar gemiddeld?

Basw94 19 March / 2014 / 09:45

Camping was la Garenne in Crots. Dichtst aan het water en op die plek is de meeste wind. Aantal knopen was tussen de 17-25. 4 Dagen gehad dat er 25+ stond.

 

 

Basw94 had een 4 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 12 - 20 knots op zijn North Rebel (2011)

rogerpaolo 08 April / 2015 / 20:59

bas, ik heb at meer ook op het oog als bestemming. Ik wil met mn vriendin en onze kinderen gaan. Is op die campng ook wat voor die blagen te doen? zwembad ofzo...

Taste Flavour!

frank82 08 April / 2015 / 22:11

Ik ga in Juni 1 week Serre Poncon voor wat bergwandelen en kiten en 1 week Hyeres. Hyeres toch voornamelijk om te kiten.

Menno Hans 09 April / 2015 / 12:38

Ik ben zelf een aantal jaar geweest in de omgeving van Narbonne en Canet-Plage.

Er zijn daar een hoop spots in de buurt waar je kan kiten. Voor zover ik weet is het bij leucate op het meer in de zomer erg druk. Zelf heb ik veel gevaren op Etang de Bages achter camping Les Mimosas (bij Narbonne). Lastig om te starten en te landen op een klein grasveld. Echter op het water alle ruimte.

Een ander goed alternatief is Etang de La Palme. Hier heb ik ze vaak bezig gezien. Ben daar zelf alleen nog nooit geweest maar dat komt zeker nog.

Met de wind kan het alle kanten uit. Het kan er in de zomer zo twee weken niet waaien. Maa je kan ook dagen hebben met wind van 40 knopen of harder. Het is gewoon een beetje geluk hebben. Wanneer het hard waait is de wind wel aflandig en ben je aangewezen op de verschillende Etangs. Wind welke aanlandig is maak je in de zomer maar zelden mee.