Kitevakantie Fuerteventura als beginner

Door: MartijnvC Reacties: 7 Hits: 5683
MartijnvC 01 May / 2016 / 21:56

Goedenavond kiters,

Samen met mijn vriendin zit ik er aan te denken om deze zomer een kitevakantie te boeken naar Fuerteventura bij Rene Egli. Zij kan op dit moment bodydraggen en beide kanten op starten en een aantal meters varen. Ik heb het afgelopen jaar wat meer uren op het water kunnen doorbrengen en kan prima upwind varen en een back+frontroll landen. Het plan is om de skills van m'n vriedin voor eind juli op te krikken naar upwind varen en maken van een slideturn.

Een aantal jaar geleden heb ik Rene Egli eerder bezocht als windsurfer en weet dat het er goed hard kan waaien en aardig choppy is. Het plan is om in augustus te gaan in een week dat er in de lagoon gekite kan worden.

Mijn vraag is: is het voor een semi-beginner die net zelfstandig kan kiten goed te doen is in Fuerte? Of maakt de side-off wind het toch een afrader en kunnen we beter op zoek naar een andere vakantiebestemming?

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!

 

 

BadCase 01 May / 2016 / 22:05

Ben net twee weken terug en heb een hele week geen draad wind gehad.

Een uitzondering, ik weet het. Maar toch zwaar balen.

Voorzieningen en locatie zien er top uit.

voor de rest kan ik helaas niet zo veel over zeggen.

 

Money doesn't buy good taste

BadCase had een 4 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 20 - 27 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2015)

Gyttja 01 May / 2016 / 22:05

Binnen de poel is het helemaal prima voor een beginner.

Op de zee zelf zou ik dat niet aanraden vanwege de meestal aflandige wind.

Op andere plekken in het noorden is het wel aanlandig, maar dat zijn dan niet echte beginners spots vanwege de rotsen. Hoewel daar dan verder op zee les gegeven wordt vanuit bootjes (dan heb je geen last van de rotsen).

 

Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

Djee 02 May / 2016 / 06:09

Mooi kite eiland, maar als er 1 baggerspot is dan is het wel bij Rene egli voor de deur, voornamelijk erg vlagerige, afhandige wind op een overvolle spot met mensen die niet kunnen kiten.

Accommodatie/voorzieningen zijn daar wel goed geregeld.

Fuerte over het algemeen; als je (net) beginner af bent, kun je er goed kiten, alleen wel oppassen voor de rotsen idd.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Djee 02 May / 2016 / 06:09

Mooi kite eiland, maar als er 1 baggerspot is dan is het wel bij Rene egli voor de deur, voornamelijk erg vlagerige, afhandige wind op een overvolle spot met mensen die niet kunnen kiten.

Accommodatie/voorzieningen zijn daar wel goed geregeld.

Fuerte over het algemeen; als je (net) beginner af bent, kun je er goed kiten, alleen wel oppassen voor de rotsen idd.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

MartijnvC 02 May / 2016 / 21:57

Top! Bedankt voor de tips.

Ik zie dat in de eerste week van augustus ook de World Tour bij Rene Egli bezig is... Dus ik ga maar eens even checken of het dan nog een beetje relaxt kiten is.

Rebelsmurf 04 May / 2016 / 10:37

Het kan daar op Sotaovento erg hard waien en is er bijzonder vlagerig; de lagune is overvol en op zee is wegens de offshore wind niet goed. voor een beginner: ga naar el gouna egypte, check wel de wind focecast maar het is top daar te leren kiten. Er zijn verschillende spots. Kitepeople bij Movenpick hote zijn mega aardige lui, met L front office lady (Lieke), maar er zijn ook hele mooie beginners spots meer aan de noordkant van el gouna (zoals red sea). Qua veiligheid is el gouna helemaal top. Kom er net vandaan, kan het dus weten. :)

Rene

Rebelsmurf had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 23 knots op zijn North Neo (2013)

Nature 04 May / 2016 / 10:56

All you need to know:

http://www.nederland-kitetravel.nl/fuerteventura-review.php

En vooral deze:/
http://www.nederland-kitetravel.nl/kitespots-fuerteventura.php


Wij komen er ongeveer 4 keer per jaar.  
Voor een ultieme gebinner zou ik fuerteventura niet aanraden in het hoofdseizoen waait het bij rene egli van de planeten.   Juli & Aug.

In het voorseizoen waait het minder hard en is het wel weer te doen, zelf ontloop ik juli en aug altijd aangezien het dan RETE druk is op t eiland.


Last edit by: NATURE
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)