Kiten in ZUID brazilië (komende maanden)

Door: ifuknowwaimsaying Reacties: 4 Hits: 1402
ifuknowwaimsaying 26 February / 2018 / 22:54

Ha iedereen! 

Binnen een week vertrek ik naar zuid amerika. Om uiteindelijk voor een aantal maanden in de hoek van florianpolis/ porto alegre of misschien zelf uruguay/ buenos aires te gaan wonen. 

Nu dacht ik dat daar niet of nauwelijks wind zou zijn, en het hoegenaamd de moeite niet is om te gaan kiten daar. Tot ik van het weekend iemand sprak die zei dat er genoeg kiters/windsurfers daar zijn. 

Iemand die mij hier iets meer over kan vertellen? 

 

Ben erg benieuwd, bedankt alvast!

Leon van Bergen 27 February / 2018 / 14:59

Ik zal niet vragen of je onder een steen gelegen hebt maar een kwart van de Kite top komt er vandaan?

Vooral de jonge Carlos Mario en de chick Bruna Kajiya en nog vele anderen.

Je kan hun gaan googlen of honderden filmpjes van kitesport in Brazilie vinden op Youtube...

ifuknowwaimsaying 01 March / 2018 / 22:17

haha neem aan dat jij t over het noorden hebt (omgeving combuco/jeri). 

Zuiden is toch echt heel anders, dus vandaar mijn vraag hierover. Bedankt alvast!

Tabee 02 March / 2018 / 13:46

Als je daar paar maanden gaat zitten zou ik het sowieso meenemen!

Heb zelf 6 maanden in Uruguay gezeten in, en oa gekite in florianopolis, uiteraard Uruguay en net buiten BA. Periode niet meer helemaal zeker maar iig oud en nieuw daar gevierd dus zal niet gelijk zijn aan jou periode maar goed. Had zeker niet de constante wind van noord brazil maar heb er genoeg kunnen kiten, met 75kg altijd aan een 10m. Is een beetje Hollandse zomer, kan goed zijn of 3 weken niks, you never know.

In Uruguay zijn enorm veel spots, heel veel zandstranden en eigenlijk bij elke plaats wel mogelijkheden. Rond florianopolis mooie stranden, soms goeie golven, was die kerel van Jalou daar niet laatst geweest voor een vlog?

BA heeft westelijk vd stad een spot, naam geen idee maar zonder lidmaatschap of aanmelden bij lokale toko werd de toegang wel geweigerd. Maar, die tokos hadden wel alles netjes voor elkaar qua faciliteiten, douches, stalling, eten etc.

 Anyway, als je toch langer gaat, sowieso meenemen want als je het niet hebt ga je het missen ;)

 

Last edit by: TABEE

ifuknowwaimsaying 02 March / 2018 / 19:41

Ik ben om! Heel erg bedankt voor je antwoord.