Kiten dit weekend in NL

Door: wietske.swinkels Reacties: 2 Hits: 1444
wietske.swinkels 14 March / 2018 / 21:43

Hoi allemaal

Ik ben terug in Nederland, ervaren kiter (2,5 jaar), maar nog nooit in Nederland wezen kiten. 

Nu heb ik even gekeken voor dit weekend naar de windrichting en zag ik dat dit Oostelijke (vlagerige) wind is en kwam ik op de omgeving Enkhuizen & Edam. 

Kan iemand mij er meer over vertellen/advies over beste plekjes voor dit weekend? Ik ben een paar maanden niet op het water geweest dus wil zo graag!

 

Thanks!

Gyttja 14 March / 2018 / 22:09

Dat zijn 2 prima spots voor die richting.
Edam met een kleine opstap, maar eenmaal op het water ruimte zat. 

Bij Enkhuizen erg opletten met de bomen waar je tussendoor moet het water op.
Water zelf is mooi vlak. Ondiep.

Je kunt ook nog denken aan Medemblik, 1 boom bij de oplaat waar je een beetje moet opletten, verder ook wat krap. Maar ook eenmaal op het water prima en ruimte zat. Ook mooi als je daar een stukje noordwest van de opstap de kom achter de strekdam in vaart dan heb je mooi vlak water. Ik weet alleen niet of dat officieel mag.

Last edit by: GYTTJA
Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

Djee 15 March / 2018 / 19:16

brrrrrrr, houd er wel rekening mee dat het weer koud wordt dit weekend 0 tot -6 {#emotions_dlg.shutup.gif} en in combi met een oostenwind voelt het nog een stuk kouder aan.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)