5-7 juli omgeving Toulon/hyeres

Door: tkoen Reacties: 3 Hits: 1895
tkoen 25 June / 2018 / 10:04

Ik zit van 5 tot 7 juli in de omgeving van Toulon/Hyeres.

Iemand ervaring met de spots daar? Of info over de thermische wind?

Of nog beter: iemand ook daar? 

Pi-ter 01 July / 2018 / 08:49

Hi Koen, ik zit er deze hele week (lebrusc). Ik stuur je zo een PM.

Groet,

 

Pieter

willemjan 01 July / 2018 / 18:11

Ik ben daar vorige week nog geweest. De locals hebben daar niet vaak zulke slechte wind gehad in deze periode. In twee weken tijd 3 x op de plank gestaan, maar nogmaals gelukkig niet normaal voor daar. Er waren wel redelijk wat foilers aan de gang, echter allemaal met matrassen van 15m plus. 

Als het waait, is het direct krioelen van de kiters.100 kiters zijn er zo bij het kleine launch-strand. Ik stoorde me wel aan het lijnen over elkaar leggen met oplaten. Tip: parkeer bij de palmboom, dan zit je aan de hoek van het kitestrand en heb je de minste last. Thermische wind is vaak strak aanlandig, dus snel upwind varen, daar is het prima te doen. Bij het strand heb je nl veel last van kiters die op de kant staan met hun kite op 12 uur.

Water is lekker warm en geen golfslag. Shorty was meer dan warm genoeg, een lycra had ook gekund. 

Heerlijke spot, maar denk dat we pech hadden met de wind. Daardoor wellicht wat drukker op de dagen dat het wel waaide. 

Veel plezier! 

 

 

tkoen 11 July / 2018 / 22:15

Geluk gehad, 2 dagen mistral {#emotions_dlg.thumbsup.gif}...

Voor de rest eigenlijk veel positiefs. Vriendelijke mensen, wel veel semi beginner die op het strand wat rare stoten uithalen... Wel veel zeewier rommel en kleine launchplek maar op het water massas's plaats, zeker als je nl gewoon bent...