Kitesurfen Costa Rica

Door: -Anniek- Reacties: 2 Hits: 1821
-Anniek- 10 November / 2018 / 20:16

Hoi!

Heeft er iemand ervaring in jan/Feb met de spot bahia Salinas?

Hoe is het daar varen? Is het daar extreem vlagerig of

valt dat wel mee? 

Thanks!! 

Smooth-Operator 12 November / 2018 / 12:44

Ben er niet in jan/feb geweest, wel in april/mei. In die periode nooit groter gevaren dan een 9m. Bahia Salinas is inderdaad een vlagerige spot. Niet zozeer dat het niet aangenaam meer varen is. Tijdens laag water heb je kans op de meest steady wind, dan zal je ook minder last hebben van de chop. 

Ik kan je aanraden om contact op te nemen met Nicola. Hij runt het Blue dream resort, een van de weinige plekken in de baai waar je goedkoop kan vertoeven en eten. Hij kan je alles vertellen of de condities in jan/feb. 

 

Cheers

 

 

 

 

 

 

 

KiteShallow 12 November / 2018 / 19:17

http://www.kiteboardingcostarica.com/ In maart 2016 was ik geweest. Je zou het Kitehouse nemen. Max. 5 personen. Mooi pal aan het strand, een briesje wind dus heb je geen last van de muggen. Het is erg basic daar, geen playa met eettentjes. Even zoeken dan heb je wel. Boodschappen doen met de bus langs hobbelige wegen zo 50 min. en gauw wat halen en met dezelfde bus weer terug. Mooi natuur, als je gevorderd bent kan je verder weg en zie allerlei zee dieren. Reken maar dat daar te hard waait dan mag je niet het water op. Het wordt chillen bij het zwembad. Kent organiseerde dorpsuitje zoals naar de Rodeo. Ik vond wel gezellig, ga een keer weer naar toe, ik heb nu kleine kite. Overigens andere verblijven is verder weg, krijg je wel transport maar lijkt mij onhandig. Oja, elektriciteit ging regelmatig down.

Last edit by: KITESHALLOW