Reacties
Martijn767 14 September / 2013 / 08:45
Tja lijkt wel handig, maar het board is niet te vergelijken met top end boards.
Ik hou het gewoon op mijn 139 boardje.
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Langbeest 14 September / 2013 / 16:10
Goed dat jij dat weet Martijn
Geen wind....neem een thermoskan mee

eddyc 16 September / 2013 / 20:41
Er moet veel kracht komen op die metalen pin die in het board wordt gestoken - alsook op het materiaal waarin het gat geboord is.
Geen idee wat het eerst gaat begeven : ik gok op het board materiaal
eddyc

Kamo 17 September / 2013 / 12:10
Ik leg het nog maar eens uit, maar het is je al een keer eerder uitgelegd in een ander topic EddyC:
(http://www.hanglos.nl/news/308318/kitesurfnews-flysurfer-split-kiteboard.html)

De metalen pin is enkel ter borging, zodat beide delen niet uit elkaar schuiven,
er komt vrijwel geen kracht op te staan... (of je moet extreeeem hard aan beide uiteinden van het board gaan trekken in de lengterichting...)

de doorbuigkrachten wordt verdeeld over de tandverbinding die geen rechte zaagsnede heeft maar een holle en bolle rand die in elkaar grijpen.

zeg maar zo:
______ ______
______) )______


en dus niet zo:
______ ______
______| |______

Door de slinger wordt de kracht die deze mes-groef verbinding maakt verdeeld over een langere lengte en een breder oppervlakte.


Ik hoop dat het nu duidelijker is en je om die reden dus ook stopt om een voorbarige conclusie te trekken.
Als een product faalt, dan is kritiek op z'n plek, maar als je op basis van een verkeerde aanname al uitspraken gaat doen over wat er stuk zal gaan vind ik dat nogal stemmingmakerij...


Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Kamo 17 September / 2013 / 12:13
Nog even een foto om het e.e.a. te verduidelijken:



En om de wind van de eerste die erover begint maar alvast uit de zeilen te nemen:

Ja, wij verkopen dit product en we hebben hier een commercieel belang bij.
Maar ook dat klanten juist worden geadviseerd en we een product verkopen dat we kennen, waar we achter staan en waar we inhoudelijks iets zinnigs over kunnen vertellen.

Als blijkt dat de constructie van de mes-groef verbinding niet zou werken zou Flysurfer het product niet in de handel nemen.
Als blijkt dat het product problemen geeft is Flysurfer niet te beroerd om passende actie te ondernemen.

Wij geloven er wel in, je zult het board dus bij ons in de shop zien staan en uiteraard kunnen testen... en dan lekker je eigen conclusies trekken.
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Hollandkiter 17 September / 2013 / 16:56
Mooie uitleg en foto erbij. Wil het board zeker een keer gaan testen.

Djee 18 September / 2013 / 08:40
Wat kost het board eigelijk Kamo?
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)