Waar in Portugal kiten feesten?

Door: strekke Reacties: 27 Hits: 6614
strekke 03 March / 2008 / 21:13

Jojo, voor deze zomer is het plan met een hele bende een huisje huren in Portugal aan de kust . Het probleem is dat ik de enige kitesurfer ben, dus de prioriteiten vd groep liggen niet echt op het kiten maar eerder op goed kunnen weggaan/clubben en chillen aan een mooi zandstrand.

 

Mijn vraag is dus:

kent er iemand een chille kitespot (voor beginner/niet-heel-ver-gevorderde) die vlakbij een grootstad (Lisboa, Porto,... ?) ligt zodat er toch nog wel bijna elke dag stevig gefeest/geclubbed kan worden zonder te ver te moeten verplaatsen om weg te gaan?

't zou namelijk vet zijn moest ik de 2 kunnen combineren! maar prioriteit blijft dus feesten :-).

 

Als iemand suggesties/ervaringen heeft hoor ik het graag!

RobbyNitroz 03 March / 2008 / 21:26
  Hai Strekke....ik ga in de buurt van Vigo...dat is nog nettaan spanje maar tegen Portugal aan:
http://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid={60C96A61-A1B7-400E-BCEE-B8659758057A}

daar in de buurt ieg al zat kitesurfspots gevonden

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

dennis_91 03 March / 2008 / 22:17
is algarve niks?
LiquidForce

Roel272 03 March / 2008 / 22:25

Guincho is echt de radicaalste spot!!!!

En op een paar kilometer heb je Cascais waar je goed kunt feesten!!!

Lissabon is trouwens ook goed feesten. Onder de grote brug moet je zijn...

 

Golven zijn goed in Guincho en camping met huisjes op 5 min lopen van het strand!!

Ook in de zomer goeie wind en master golven!!

Nomad 7/11!!! Waven Rules!!!!!!!

temp_spikey 04 March / 2008 / 11:17
lissabon kan een beetje prijzig zijn voor stappen, net onder lissabon ligt Costa da Caparica ook goed kiten, beetje stappen....ongeveer 20 km baai ;-)
www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

strekke 04 March / 2008 / 13:43
Thx for all the info; Roel, die Guincho spot / Cascais ziet er wel vet uit! maar is het ook wel geschikt voor beginners met die bakken?? Toevallig geen baaitje van anderhalve meter diep vlakbij? :-)

snip 04 March / 2008 / 15:30

guincho is niet echt geschikt voor beginners

je kunt er ook voor kiezen om naar de algarve te gaan portimao zit je vlak bij alvor waar ook de pkra word gehouden. portimao goed stappen en alvor goed te kiten. 

snip had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 0 - 40 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

Bazaki_Thijs 04 March / 2008 / 15:31
Quote: Roel272 - Maandag 03 Maart, 2008 22:25
Guincho is echt de radicaalste spot!!!! En op een paar kilometer heb je Cascais waar je goed kunt feesten!!! Lissabon is trouwens ook goed feesten. Onder de grote brug moet je zijn... Golven zijn goed in Guincho en camping met huisjes op 5 min lopen van het strand!! Ook in de zomer goeie wind en master golven!!

 

Oke dan vet om te horen, Want in heb net 2 weken cascais geboekt, incl auto dus dan kan ik ook naar die baai knallen !

 
Al YOU NEED IS BRUTAL WIND

RobbyNitroz 04 March / 2008 / 15:43
  hey bazaki....dit icoontje is de quote optie...-->

dan blijft de layout ok

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Bazaki_Thijs 04 March / 2008 / 15:45
die zocht ik dus
Al YOU NEED IS BRUTAL WIND

Roel272 04 March / 2008 / 16:25

Haha... Nee, Guincho is echt niet voor beginners!!!

Nomad 7/11!!! Waven Rules!!!!!!!

jumpstumper 04 March / 2008 / 18:19
costa de Caprica op 15 min van Lisboa. Kan je in Lisboa feesten etc en kiten in Costa de caprica. paal nummer 19 or 21 is kitebeach

strekke 04 March / 2008 / 19:07

@ Bazaki Thijs: vette spot  !!! waar ergens ligt die? Ver van Cascais? We zouden nl ook wel een auto hebben...

@ Roel : en in Cascais zƃĀ©lf, kan je daar ook niet gewoon kiten? En zijn de condities daar niet iets beter voor beginners? En hoe zit het met de wind in Juli? geschikt voor 'n 12m of waait het toch wel meestal iets harder?

 

Voor de rest ziet de streek ziet er allezins wel al prachtig uit

thx

FlyingBee 04 March / 2008 / 21:28
Haha handig deze info zit er namelijk van de zomer fijn om te horen alleen campings zoeken werkt voor geen drol
AH, Fontys, www.nomadkiteboarding.com, Toyota Prius (lees Shell).

Roel272 04 March / 2008 / 21:41

Voor zover ik weet kun je in Cascais niet echt kiten. Je hebt daar wel een baai, maar dat is meer een soort haventje. Van Cascais naar Guincho heb je en lange weg langs het water, maar daar liggen alleen rotsen.

Ik ben er nu 2 keer geweest, en is naar mijn idee een van de beste zomerspots van Europa, gezien de windzekerheid.

Het water is er wel koud! Je hebt er zeker een pak nodig (klinkt heel raar, maar probeer er maar eens een half uur in je zwembroek in de golven te liggen; je trilt je broek uit van de kou!!!).

De wind is ook in de zomer vrij hard, je kunt daar beter met 7 of 9 gaan varen!

 

Volgens mij is er net ten zuiden van Lissabon ook genoeg gelegenheid om te kiten, maar daar ben ik nog niet geweest.

Nomad 7/11!!! Waven Rules!!!!!!!

swiftenaar 04 March / 2008 / 23:12
komt er nog iets van kiten dan als je de hele avond feest/clubt.. KATERSmiley
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Tukker 05 March / 2008 / 07:59

Guincho is een van de radicaalste spots van Europa. Heb er paar keer flink m'n neo volgepoept

SmileyKan vette shorebreak staan en linke rotspartijen aan beide zijden en in het midden van de baai. Wind kan plots heavy toenemen. Beste wind in mei en juni...uit noord....in augustus kan het ook wekenlang flaute zijn. Koud water 16 graden. Goed stappen in Cascais en het super toffe Lisboa! Stuk noordelijker de noordbaai van Peniche kan ook erg goed zijn....en Viena do Castello...iets boven Porto schijnt ook helemaal thop te zijn.

Tukker(ik)

Bazaki_Thijs 05 March / 2008 / 13:59
@ strekke die baai is 200 km van cascais. Ik knal er zowiezo 2 keer heen  !
Al YOU NEED IS BRUTAL WIND

dennis_91 05 March / 2008 / 14:18

@bazaki thijs,

zieke spot zo te zien op die foto,
is er bij deze spot een hotel op loopafstand, of moet je echt de auto pakken om daar te komen?
en weet je toevallig hoe de wind is?, in de maand mei is in cascais
gr Dennis

LiquidForce

Bazaki_Thijs 05 March / 2008 / 19:08
  Ik had het mis de baai van die foto is maar 60km van cascais !

Er al vast wel een hotel of iets dergelijks in de buurt zijn, hoe het met de wind zit weet ik niet. Ik heb ergens gelezen dat er in de zomer een thermische wind staat.
Hier een routebeschrijving. Ook is het de home spot van Rui Meira KLIK MOVIE



Al YOU NEED IS BRUTAL WIND

strekke 06 March / 2008 / 12:28
En hoe heet die spot dan Thijs?

Bazaki_Thijs 06 March / 2008 / 14:29

lagoa de albufeira

Al YOU NEED IS BRUTAL WIND

Bartsecondstay 23 March / 2010 / 21:20
Hoi,

ik geraak er niet goed uit!
Waar is nu het beste in Alvor of in Lagoa De Albufeira, en ik ga gewoon om te kiten niets anders in de maand Augustus....
Graag zou ik zo vlug mogelijk boeken dus laat maar komen.

Alvast bedankt

joshuavd 25 March / 2010 / 21:45
Wij gaan 12 juli naar portimao voornamelijk om te kitesurfen in Alvor. Op het internet lees ik af en toe wel een aantal berichten over deze spot, maar zijn er hier ook meer mensen die er al zijn geweest? Ik ben erg benieuwd hoe jullie het hier vonden.
Ik hoorde wel dat het een stukje lopen was naar de spot in de duinen aangezien je er alleen met een 4x4 kon komen. Een andere mogelijkheid was om met het bootje van de kitesurf school mee te gaan.

jell 26 March / 2010 / 18:29
kiten in portugal ik zeg ALVOR ga daar zelf van de zomer heen
Van Bellen wind & snow www.vanbellen.nl RRD & prolimit

jell had een 4 sterren sessie in Grevelingendam met maar liefst 18 - 25 knots op zijn RRD Obsession (2011)