Wakeboard Winch

Door: Oli4Lenaerts Reacties: 52 Hits: 32761
Oli4Lenaerts 26 January / 2013 / 13:29
Ik zou graag een wake winch willen kopen. Verkoopt er iemand zijn wake winch niet al te duur.
Ik ben nog aant twijfelen of ik er zelf eentje maak of er eentje zou koop.

Olivier

ErwinF 29 January / 2013 / 16:45
Google verteld het je!

http://beachwinches.com/diy-plan-8/


uutje11 19 February / 2013 / 17:29
Ik heb er afgelopen winter ook een gebouwd. Prima te doen als je een beetje handig bent.

Roell211 19 February / 2013 / 22:57
Hoeveel geld ben je er ongeveer voor kwijt om zo winch zelf ik elkaar te zetten?
Naish, Mystic, O'Neill, Airush - Ride Hard

Roell211 had een 4 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 0 - 0 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Sennh 19 February / 2013 / 23:13
Ben ik ook wel benieuwd naar:)

uutje11 20 February / 2013 / 18:24
Ik ben ongeveer 750 a 800 euro kwijt geweest. Heb wel een nieuwe motor gekocht voor het project a 350 euro wat al een groot gedeelte van het bedrag is natuurlijk. Ook zijn hier de verzendkosten (onderdelen uit Amerika) bij geteld.

willyD 04 April / 2013 / 08:50
Vroegere bij me stage bij Skullcandy een samenwerking gedaan met de jongens van GV Constructions (van snowboarder Gerben Verweij).
Die gaf ook als tip: gebruik een scooter motor, is een kleiner blok en daardoor makkelijker mee te nemen.
De kracht is wel wat minder wat voor snowboarden niet uitmaakt (glad oppervlak), maar vraag me af of dat ook voor wakeboarden opgaat aangezien het water toch wat meer weerstand bied.

Elon 11 April / 2013 / 19:34
achter een scooter blok (49cc) is nouwelijks te boarden, lijkt me, ik heb wel eens lopen kloten met een 70cc blokje en dat ging al niet dus het lijkt me sterk dat het met 50 gaat.
- KiBoCo.nl -

Elon had een 1 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Duotone Dice (2019)

uutje11 15 April / 2013 / 10:44
Een scooterblok ombouwen naar winch is inderdaad niet echt gemakkelijk. Het is makkelijker om zelf een motortje op een frame te zetten dan een scooterblok te gebruiken die waarschijnlijk na al het werk nog te weinig kracht heeft ook.

BazakiLouis 24 April / 2013 / 07:10

Ik heb een aantal elektrische winches gebouwd, heeft ook z'n voordelen.

http://wakeboarding-winch.com/viewtopic.php?t=2685








Dat is m'n laatste versie, ik heb voor de liefhebber ook nog mijn oude elektrische winch met vergelijkbare prestaties te koop.

Sjorske 13 May / 2013 / 13:16
Onlangs winch gemaakt van scooter blok (50 cc Puch zip) en werkt perfect. Voor ong 150 euro waren we klaar.
Afstelling is nog niet perfect en uitlaat zit los maar iig al genoeg runs mee gemaakt (wakeboard, skimboard, bodyboard). Snap daarom niet waarom anderen negatieve ervaringen hebben bij het gebruik v scooterblok..

Sjorske 13 May / 2013 / 13:16
Onlangs winch gemaakt van scooter blok (50 cc Puch zip) en werkt perfect. Voor ong 150 euro waren we klaar.
Afstelling is nog niet perfect en uitlaat zit los maar iig al genoeg runs mee gemaakt (wakeboard, skimboard, bodyboard). Snap daarom niet waarom anderen negatieve ervaringen hebben bij het gebruik v scooterblok..

mig27 21 June / 2013 / 17:33
Wellicht heb je de variomatic aandrijving ook gebruikt?
De wazaki boys hebben dat volgens mij destijds ook gebruikt. Er moet hier ergens een filmpje van zijn.

Dankzij die automatische versnellingsbak heb je veel pull in het begin wanneer het nodig is beschikbaar
Nog steeds lid van het NKV

alon 19 August / 2013 / 11:02
very nice..:)
Alon

wimbers 26 August / 2013 / 20:50
de mijne gaat deze winter in constructie :) ben nu onderdelen aan het sprokkelen.
bij twijfel..Doen!

wimbers had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Park (2011)

The_Stig 15 October / 2013 / 14:23
Voor 1800 euro heb je een Ridiculouswinch met 7pk. Misschien niet heel goedkoop maar 7pk is wel een stuk meer dan het gemiddelde scooterblokje.



Of even doorsparen en de Shred Town's 9pk Pro model beultje:


Last edit by: THE_STIG

japwinchmachine 27 January / 2014 / 11:53

Beste allemaal,

 

Jullie kennen ongetwijfeld ridiculous winches wel.

ik ben van plan ook zo'n berijfje te starten in nederland.

ik zat zo even goed rond te kijken wat ze er nou zo ongeveer voor vragen voor een wakeboard winch, de goedkoopste was 1700.

nou dat moet goedkoper te doen zijn, met de zelfde kwalitijd en resultaten.

op dit moment heb ik er zelf een gebouwd, eentje die uitstekend werkt en ook een beetje de looks heeft.

met een honda blok 6.5 pk kom je een heel eind.

hier op heb ik een lijn van 500 m gezet.

 

 

 

 

Deze winch staat te koop!!!!

 

van dit soort winches zal ik er nog een hoop meer van gaan maken.

als er mensen geintereseerd zijn, kunnen we makkelijk een keer een winch dagje organizeren, om even het fantastische evekt van deze machine te kunnen proeven.

 

groetjes Jasper 

 

JAPWINCHMACHINE

www.wildwestwinches.com

Wil 27 January / 2014 / 23:30

Ziet er goed uit Jasper!

Wat heeft deze winch je uiteindelijk gekost?

Wil had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 23 knots op zijn SlingShot RPM (2013)

japwinchmachine 27 January / 2014 / 23:52

Hi Wil 

 

Dat heb ik bij deze niet zo bijgehouden, het zal zo rond de 500 zijn geweest.

het is de bedoeling om dit soort winches in bouw pakkete te verkopen en compleet.

dus dat betekend : schroeven en spelen maar, ze zullen meer afgeschermt worden met plaat tegen het opspatende waten en geluid, en ze zullen voorzien zijn van een gepoedercoat frame en losse komponenten.

Ook ga ik er voor zorgen dat onderdelen voor deze machine makkelijk te verkrijgen zijn bij mij.

Het komt er dus op neer dat ik zal komen met een winch die zeer goede resultaten levert, er gaaf uit ziet , waar je makkelijk onderdelen voor zult kunnen krijgen en wat het belanrijkst is is dat hij gewoon niet te duur moet zijn om het leuk te houden.

 

Updates coming !!!

 

Japwinchmachine 

www.wildwestwinches.com

The Stig 28 January / 2014 / 08:38

Ziet er goed uit Jasper! Zit er nou een trekhaak aan het eind om hem achter de auto te hangen? Ik kan het einde er niet van zien. 

japwinchmachine 28 January / 2014 / 09:39

Hi The stig

 

bij deze op de foto zit dat niet, hier zit een oog aan om hem achter de quad te hangen,

natuurlijk is het mogelijk om een te maken voor aan de trekhaak.

 

Gr Jasper 

www.wildwestwinches.com

Wil 28 January / 2014 / 09:51

Goed idee, denk dat er zeker wel vraag naar is. Succes{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Wil had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 23 knots op zijn SlingShot RPM (2013)

japwinchmachine 28 January / 2014 / 10:50

Als er mensen zijn die weten wie er misschien geintereseerd zijn in een winch, 

laat het dan maar even weten, ik ben alleen erg benieuwd waar men vraag naar heeft? 

naar een bouwpakket of een compleet one. hier zou ik jullie mening graag over willen weten.

 

gr Jasper 

www.wildwestwinches.com

japwinchmachine 28 January / 2014 / 10:58

http://www.youtube.com/watch?v=IXBp2GnAaq0

 

www.wildwestwinches.com

Rufus 28 January / 2014 / 16:55

Hee Jasper,

Ik heb ook wel intresse in een winch. Ben zelf ook redelijk handig, dus ik ben eerder opzoek naar een bouwparket.

Het enige wat mij nog tegenhoudt, is al het materiaal bij elkaar zoeken en ook zodat het uiteindelijk past en werkt :P

Zou je misschien eens een voorbeeld kunnen geven (soort boodschappenlijst) van je bouwpaket, en wat je er dan voor vraagt? En wat kost het het compleet in elkaar gezette model?

 

Groetjes John

Slingshot & Tona - Kinesitherapeut

Rufus had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 22 knots op zijn SlingShot RPM (2011)