Zoek een spot, vraag of kiteZoek op HanglosHanglos Pas

Upwind bodydraggen...

49 REACTIES · 4.391 KEER BEKEKEN · GESTART 9 JUN 2009 09:07
Sfeerbeeld · Pexels
tommieboyVraagstellerlid sinds 2009 · 347 berichten9 jun 2009 09:07
Ik lees de laatste tijd veel over beginnende kitesurfers zelf beschouw ik mijzelf ook wel zo. Ik heb alleen geen moeite meer met hoogte lopen, hoog springen/boardoffs, frontoll,backroll etc...en heb ook al wat wakestyle tricks onder de knie zoals railey, s-bend, railey to blind, s-bend to blind en 360 HP land ik ook al af en toe..... Toch vind ik mijzelf nog steeds een beginner omdat als ik mijn board verlies dan loop ik altijd te kutten om upwind te komen met bodydraggen en mijn board terug te krijgen....

Heeft iemand tips om dit goed onder de knie te krijgen? Ik maak van mij lichaam altijd een beetje een plank... maar het lukt niet echt om upwind te komen..... Ik vind het echt kut dat ik dit niet kan dus tips zijn heel erg welkom!
49 REACTIES
simolo9 jun 2009 09:17
Wat voor mij een enom verschil maakt wanneer ik bodydrag (en zo is het mij ook geleerd) is dat je een arm in het water legt en wijst in de richting die je wil varen. Zonder die arm, kan je een pak minder scherp aan de wind varen ... euh... drijven.

Dus die gebruik ik als roer, voor de rest gebruik ik men lichaam ook als plank.

Hopelijk is het zo wat duidelijk. Succes 👍
kruimeltje10 mrt 2011 16:32
Quote: bramer - 10 maart, 2011 (13:37)
haha iets met een aap en een mouw?
Haha iets met aap en Oksel lijkt me ook een goede vergelijking🤡

Reageren

Geen account nodig. Je eerste reactie lezen we even na. Of , je tekst blijft staan.
Materiaal

Upwind bodydraggen...

49 REACTIES · 9 JUN 2009
tommieboyVraagstellerlid sinds 20099 jun 2009
Ik lees de laatste tijd veel over beginnende kitesurfers zelf beschouw ik mijzelf ook wel zo. Ik heb alleen geen moeite meer met hoogte lopen, hoog springen/boardoffs, frontoll,backroll etc...en heb ook al wat wakestyle tricks onder de knie zoals railey, s-bend, railey to blind, s-bend to blind en 360 HP land ik ook al af en toe..... Toch vind ik mijzelf nog steeds een beginner omdat als ik mijn board verlies dan loop ik altijd te kutten om upwind te komen met bodydraggen en mijn board terug te krijgen....

Heeft iemand tips om dit goed onder de knie te krijgen? Ik maak van mij lichaam altijd een beetje een plank... maar het lukt niet echt om upwind te komen..... Ik vind het echt kut dat ik dit niet kan dus tips zijn heel erg welkom!
simolo9 jun 2009
Wat voor mij een enom verschil maakt wanneer ik bodydrag (en zo is het mij ook geleerd) is dat je een arm in het water legt en wijst in de richting die je wil varen. Zonder die arm, kan je een pak minder scherp aan de wind varen ... euh... drijven.

Dus die gebruik ik als roer, voor de rest gebruik ik men lichaam ook als plank.

Hopelijk is het zo wat duidelijk. Succes 👍
kruimeltje10 mrt 2011
Quote: bramer - 10 maart, 2011 (13:37)
haha iets met een aap en een mouw?
Haha iets met aap en Oksel lijkt me ook een goede vergelijking🤡