Praxis Surfboard!

Door: Dender Reacties: 77 Hits: 10208
Dender 07 July / 2010 / 08:34
De praxis komt nu ook met een eigen range surfboards uit!
SURFPLANK

Beschrijving,

Deze stoere surfplank is ideaal om te leren golfsurfen of leuk om mee te spelen in het water. Denk ook eens aan body-boarden of knee-boarden.

Zeer geschikt voor de Noordzee en de andere Europese zeeën.
De buitenkant is gemaakt van XPE (linked polyethylene), dit material heeft een zeer gesloten structuur en neemt bijna geen water op.De binnenkant is gemaakt van EPS (Expandable Polystyrene), dit is een keihard piepschuim
De achterkant is gemaakt van PP = Polypropylene. Dit is hetzelfde materiaal als een hardschalen koffer

Ze zijn er in de maten 152 cm en 183cm.
En de kleuren: Geel, blauw en roze.


Voor foto's en prijzen, HIERKLIKKEN.



(heb de 152cm besteld, gewoon om te kijken of het wat is om mee te kiten..)

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

rickiej 07 July / 2010 / 08:43

Goedkoop strapless varen

lucc 07 July / 2010 / 08:46
ja hahaik zag heb ook al staan ik weet niet of hij het houd

lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)

Dender 07 July / 2010 / 08:49
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar idd... maar ach voor die 39,95.. kan ik ook niet veel verwachten denk ik..

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Magic_Ed 07 July / 2010 / 08:54

Ok, surfen heeft nu dus officieel de status gekregen van het windsurfen 20 jaar geleden. Van nu af aan is het alleen nog maar bergafwaarts...
w w w . v e r s u s s h o p . n l

D-ice 07 July / 2010 / 09:36

Wat krijgen we volgende week in de aanbieding bij de Praxis....
Een kite voor 100 euro...

-DAVE- 07 July / 2010 / 09:43
haha, net als de HEMA die vroeger (25 jaar terug) ook windsurfspullen verkocht.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

kitert1 07 July / 2010 / 09:43

binnekort gaan ze naish earos super beginnerskites verkopen bij de praxis

johndoe 07 July / 2010 / 10:47
Zo'n onverwoestbaar "tupperware" board, zelfs met afschroefbare vinnen, ideaal dus. Echter die kleuren, dan maar de blauwe denk!

Maar zie nu dat bezorgen ook 24 euro kost, dan komt die wel op 63,90 euro.

Gelieve nog even te reageren of het echt iets is, lijkt me wel zwaar varen zo'n board. Maar wel iets na voetbandmontage bij springen onverwoestbaar is, a la oude Tiga windsurfboards made bij BIC, die van de pennen!!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Morres 07 July / 2010 / 11:43
makro heeft dezelfde in de aanbiedingen, vorige week, loop daar naar binnen zou ik zeggen.
heb de kleine in mn handen gehad, woog zelfs met doos helemaal niks, miss 3kg, dus niet springen :P zal wel flex geven...

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Runaque 07 July / 2010 / 11:58
De foto's die bij het artikel staan komen niet echt over dat dit echt iets deftigs is, dan koop ik liever nog iets soortgelijks bij Decathlon, daar weet ik dat hun "blauwe producten" van behoorlijke kwaliteit zijn.

http://www.decathlon.be/NL/surf-100-8-rood-leash-66823273/#

-DAVE- 07 July / 2010 / 11:59
het zijn toch gewoon piepschuim boardjes met een cellofaantje eromheen?
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

johndoe 07 July / 2010 / 12:03
Alleen die bij de Decathlon is een 8 en zal dus stukje langer zijn, niet echt iets om mee te kiten denk. 152 is /- een 6?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Runaque 07 July / 2010 / 12:05
Quote: boarder8 - 7 juli, 2010 (13:03)
Alleen die bij de Decathlon is een 8 en zal dus stukje langer zijn, niet echt iets om mee te kiten denk. 152 is /- een 6?

Als het echt puur om het board te doen zou zijn en echt te golfsurfen te leren, met een kite erbij beul je zo'n board nog harder af.

johndoe 07 July / 2010 / 12:08
dan komt deze het dichts in de buurt echter 300 euro voor een Decathlon:

http://www.decathlon.be/NL/surfboard-retro-fish-500-6-111663109/

of een BIC voor 250 euro echter weer voor kids tot 60 kg:
http://www.decathlon.be/NL/pack-fish-5-10-leash-wax-10707418/

Maar denk dat ze het zeggen voor drijfgewicht voor kiten minder van belang, bic gaat niet stuk!

Maar zo'n prijs beter echt kiteboard kopen dus!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

HookedCabarete 07 July / 2010 / 14:04

Haha, hebben ze bij de praxis ook dat mailtje gehad van de chinese mevrouw

voor dat geld wel leuk om een beetje aan te klooien. Ook al heb je er maar een dagje lol van voor de door de midden gaat.

WWW.HOOKEDCABARETE.COM

KUUZ-kiter 07 July / 2010 / 14:07

Gehe, dit is wel een mooie aanbieding voor 'n surfschool..Softtops met flexibele plastic vinnen..
surfing doesn't make you smart

mkite 07 July / 2010 / 14:07
Quote: HookedCabarete - 7 juli, 2010 (15:04)
Haha, hebben ze bij de praxis ook dat mailtje gehad van de chinese mevrouw voor dat geld wel leuk om een beetje aan te klooien. Ook al heb je er maar een dagje lol van voor de door de midden gaat.

Optimist een hele dag??

Woodmaster 07 July / 2010 / 14:26
Ik ga hem ook bestellen!
Lache toch voor niks!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Dender 07 July / 2010 / 14:26
Ik zal wel ff wat foto's en wat duidelijkere info posten, als ik hem heb!

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

nando-j 07 July / 2010 / 18:30
voor dat geld kun je er volgens mij weinig aan miskopen
waarschijnlijk alleen al een leuk boardje voor weinig wind

er zitten geen voetbanden op dus je zult strepless moeten varen
het is daarom erg aan te raden je board te waxen met surfwax voor extra grip
zie filmpje voor meer uitleg





iedereen heeft het de hele tijd over doorspringen
ik zou zeggen probeer eerst maar eens op je boardje te landen met een sprong
waarschijnlijk is dit in begin al lastig genoeg
aangezien je het boardje dus met een hand zult moeten vasthouden tijdens de sprong
het best werkt het om je boardje net voor de landing weer op het water te gooien
zo dat je de landing goed kunt afvangen met je knieen
kijk hier bij heel erg uit dat je boardje goed op het water land het is namelijk niet erg plezierig om op je vinnen te landen met je achterste voet

kijk uit in ondiep water aangezien zo'n boardje veel grotere vinnen heeft dan een twintip
het is daarom niet mogelijk om op normale weizen helemaal naar de kant te varen omdat je vinen dan vastlopen en evt beschadigen
hier is wel een truckje voor zie filmpje voor meer uitleg








It's time to free yourself so remove your straps !!!

Woodmaster 07 July / 2010 / 20:19
Besteld!!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

wazzaah 07 July / 2010 / 21:15
Heb je ook ander filmpje over dat waxen want lette hier niet echt op
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

KUUZ-kiter 07 July / 2010 / 22:15

Hahaha jongens, kijk 's naar die vinnen?!..Dit zijn boards gemaakt voor max 5 km per uur aan beginner-pakt-brandinggolf-tot-op-het-strand-geweld.
Je schopt het ding onder je vandaan zodra je er snelheid mee maakt..totaal niet geschikt voor kiten! Maar aan de andere kant, omdat het kan?!
surfing doesn't make you smart

nando-j 08 July / 2010 / 12:27
nu kun je niet verwachten dat je voor die prijs een geweldig wave boardje zult kopen
maar ik denk wel dat het voor die prijs wel een leuk boardje is waar je wel lol aan zult beleven
is toch leuk om het eens een keer uit te proberen als je het dan echt wat vind kun je altijd nog een goed wave boardje aanschaffen al dan niet met streps

kijk anders eens naar een filmpje van ben wilson die is jaren lang teamrider geweest voor slingshot
en vaart meestal strapless & unhooked







It's time to free yourself so remove your straps !!!