Praxis Surfboard!

Door: Dender Reacties: 77 Hits: 10205
maartenva 08 July / 2010 / 15:58
"De buitenkant is gemaakt van XPE (linked polyethylene), dit material heeft een zeer gesloten structuur en neemt bijna geen water op."

Denk erom he, niet al te lang in het water laten liggen...

FrEeZe 08 July / 2010 / 16:06
anti slipmatje op plakken en knallen! Alsof een plank van 800e je ineens een betere wavesurfer maakt! ;)

Dender 08 July / 2010 / 17:42
Quote: FrEeZe - 8 juli, 2010 (17:06)
anti slipmatje op plakken en knallen! Alsof een plank van 800e je ineens een betere wavesurfer maakt! ;)
precies, dat dacht ik dus ook!


Morgen wordt de plank bezorgd!

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Morres 08 July / 2010 / 17:46

nou, laat t maar ff weten! :)

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

PhilipS 08 July / 2010 / 17:55
Ik ga morgen denk ik even langs de praxis om te kijken of het wat inhoud
Blade

PhilipS had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Blade Trigger (2011)

Onbekende gebruiker 08 July / 2010 / 19:27
Quote: Dender - 7 juli, 2010 (10:34)
De praxis komt nu ook met een eigen range surfboards uit!SURFPLANKBeschrijving,Deze stoere surfplank is ideaal om te leren golfsurfen of leuk om mee te spelen in het water. Denk ook eens aan body-boarden of knee-boarden.Zeer geschikt voor de Noordzee en de andere Europese zeeën.De buitenkant is gemaakt van XPE (linked polyethylene), dit material heeft een zeer gesloten structuur en neemt bijna geen water op.De binnenkant is gemaakt van EPS (Expandable Polystyrene), dit is een keihard piepschuimDe achterkant is gemaakt van PP = Polypropylene. Dit is hetzelfde materiaal als een hardschalen kofferZe zijn er in de maten 152 cm en 183cm. En de kleuren: Geel, blauw en roze.Voor foto's en prijzen, HIERKLIKKEN.(heb de 152cm besteld, gewoon om te kijken of het wat is om mee te kiten..)


linked polyethylene klinkt net als grieks voor: gevaarlijke polikliniek.

Leeuwtje 08 July / 2010 / 19:40
>>verwijderd>>

FrEeZe 08 July / 2010 / 19:54
Quote: Leeuwtje - 8 juli, 2010 (21:40)
Liep jaren geleden al met een variant hiervan rond.Armband met twee bolletjes die je afhankelijk van je klachten links of rechts moest dragen en bolletjes boven of onder. De bio-stabil, maar toen was het tegen allerlij fysieke klachten. Ben benieuwd als ik die weer eens omdoe ofdat ik dan ook beter ga sporten?

Verkeerde topic denk!?

Leeuwtje 08 July / 2010 / 20:09
Oeps foutje. Bedankt, je hebt helemaal gelijk. Vond het al raar dat ik hem niet terug zag. Bij deze verwijderd

Morres 08 July / 2010 / 21:11
Quote: PhilipS - 8 juli, 2010 (19:55)
Ik ga morgen denk ik even langs de praxis om te kijken of het wat inhoud

alleen webshop, toch...?

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Woodmaster 09 July / 2010 / 02:53
Quote: nando-j - 8 juli, 2010 (14:27)
nu kun je niet verwachten dat je voor die prijs een geweldig wave boardje zult kopenmaar ik denk wel dat het voor die prijs wel een leuk boardje is waar je wel lol aan zult belevenis toch leuk om het eens een keer uit te proberen als je het dan echt wat vind kun je altijd nog een goed wave boardje aanschaffen al dan niet met strepskijk anders eens naar een filmpje van ben wilson die is jaren lang teamrider geweest voor slingshoten vaart meestal strapless & unhooked


Ben dude = .
Maar de insteek van Nando is precies mijn idee
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Dender 09 July / 2010 / 08:04
Ja klopt, je kan hem alleen via internet bestellen!

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

mkite 09 July / 2010 / 08:39

Nou ik ben benieuwd naar de test reacties

Dender 09 July / 2010 / 17:06
Pff, ik werd donderdag gebeld dat het pakket vandaag tussen 8 uur 's ochtends en 1 uur 's middags gebracht zou worden...
Dus ik, braaf heel de ochtend thuis gebleven, vroeg op gestaan en gewacht..

En uiteindelijk is er niemand langsgekomen met een pakket met een surfplank erin... (heb hem dinsdagavond besteld)

Duss.... word nog even wachten!

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

kitefungirl 09 July / 2010 / 20:09
Wanneer komt de originele praxis surfkite!hahahaha.
Nou ben benieuwd.
fly high!....stay high!

KiterShorty 09 July / 2010 / 22:21
Hey daar,

Ik was net bij de Makro en waarrempel daar stond hetzelfde board, alleen iets duurder natuurlijk.
Ik zou hem eerlijk gezegd niet kopen, het dek is van een soort zacht materiaal, hij is echt mega licht, de vinnen zijn om te janken en vreselijk slacht gemonteerd, 1 keer over een stukje zand en alles breek af.
Ik was ook vanplan er een te kopen, maar ik ben er zelfs als hij maar 40 euro kost compleet op afgeknapt.
Dat wilde ik jullie even melden.
Kiting is all about fun!

KiterShorty had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 27 - 35 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

Woodmaster 10 July / 2010 / 03:01
De mijne komtr Maandag middag....als het goed is!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Highmen 10 July / 2010 / 17:00
Quote: KiterShorty - 10 juli, 2010 (00:21)
Hey daar,Ik was net bij de Makro en waarrempel daar stond hetzelfde board, alleen iets duurder natuurlijk.Ik zou hem eerlijk gezegd niet kopen, het dek is van een soort zacht materiaal, hij is echt mega licht, de vinnen zijn om te janken en vreselijk slacht gemonteerd, 1 keer over een stukje zand en alles breek af.Ik was ook vanplan er een te kopen, maar ik ben er zelfs als hij maar 40 euro kost compleet op afgeknapt.Dat wilde ik jullie even melden.
Bedankt voor de melding.

Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

brokkepiloot 13 July / 2010 / 16:08
Wie o wie heeft em al binnen?

brokkepiloot had een 5 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2009)

Dender 13 July / 2010 / 16:45
Nope... MORGEN!!!!! zeggen ze...

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Dender 14 July / 2010 / 13:38

Jawel, hij is binnen!

Het is inderdaad een super licht boardje! De toplaag is van een soort schuimrubber/piepschuim waar je mooi je duim in kan zetten en dan heb je gelijk een deuk. Per ongeluk je nagel erin zetten moet je ook zeker niet doen.. Daar onder zit een hard soort materiaal wat niet in te deuken is.
Het is ongeveer hetzelfde als zo'n 'schuim'surfboard, die je soms krijgt als je golfsurfles neemt.




De onderkant is van hard plastic. Hetzelfde materiaal als wat gebruikt wordt in de duurdere bodyboards.
De finnen zijn ook van wat harder plastic, ze zijn stevig maar kunnen wel buigen. En je krijgt er ook nog een leash bij! Maar daar zou ik nog niet eens mn hond mee willen uitlaten.. laat staan dat ik hem om m'n enkel bind.



De afwerking is wat matig. Je krijgt hem met krasjes onderop en hier en daar een deukje of een scheurtje op de top. De buitenste finnen staan naar binnen gedraaid en de middelste staat ook niet lijnrecht op de onderkant. Maargoed, het kost ook maar 39,95..



Het lijkt me wel handig om er griptape of wax op te doen, want ander glij je er sowieso vanaf.



Desalniettemin, lijkt met mij een boardje waar je opzich wel fun mee kan hebben, als je er niet op gaat springen met kitesurfen. Als je wilt weten of het strapless boarden wat voor jou is en je wilt niet gelijk meer dan 100e uitgeven, is het een leuk alternatief.

Als de weergoden morgen goedgezind zijn, word hij in scheveningen of oostvoorne getest.

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

alain_ 14 July / 2010 / 15:11
zou het een wonder vinden als hij heel uit het water komt. morgen 2.7M hoge golven op wijk
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Marc_87 14 July / 2010 / 15:28
Wat een surfboard, ben benieuwd hoelang die heel blijft.
Powered by Flysurfer

FFboarder 14 July / 2010 / 20:12
ziet er wel mooi uit!

Nobonduel 14 July / 2010 / 20:46

penny wise pound foulish?
No Pain No Glory