Welke producenten maken kites; fabrikanten

Door: Bignelis Reacties: 33 Hits: 2585
bart13 26 October / 2010 / 19:59

Weet je waarom niet? Denk je nou echt dat er 1 weiland is waar alle kellogs cornflakejes aan een boom groeien? Die komen van het land, ze hebben vaste boeren die voor hun boeren( haha) en moeten ze meer of minder hebben verhandelen ze het met andere boeren, bedrijven. Teminste zo gaat het met melk.

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Highmen 26 October / 2010 / 20:08
Quote: bart13 - 26 oktober, 2010 (21:59)
Weet je waarom niet? Denk je nou echt dat er 1 weiland is waar alle kellogs cornflakejes aan een boom groeien? Die komen van het land, ze hebben vaste boeren die voor hun boeren( haha) en moeten ze meer of minder hebben verhandelen ze het met andere boeren, bedrijven. Teminste zo gaat het met melk.

Mooi verhaal Bart Hoe is het in Zeeland? Nog kunnen varen?
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

dr511 26 October / 2010 / 20:22
ik heb een geheim filmpie gevonden
laten ze zelfs zien hoe ze de kite maken!

Ziki Ondergoed, schultenbrau

Bignelis 26 October / 2010 / 20:31
Gents dank voor de reacties, vind de discussie ook wel interessant.

Nature heeft gelijk dat het voor kitemerken lucratief kan zijn om goede leveranciers aan zich te binden en "geheim" te houden, tenslotte is een kwaliteitsproduct een onderscheidende kracht en een goede producent is hierin een factor. Ook op het punt dat een consument niet heel geïnteresseerd is in of Yin of Yang zijn kite gemaakt heeft, kan ik in komen. Hoewel bijvoorbeel bij Spijker Cars dit een onderdeel is van de aankoopbeleving.

Echter, je vergeet hierbij dat de fabrikant zelf wel degelijk een belang heeft om bekend te maken dat hij aan goede merken werkt en al jaren kwaliteit levert; dit levert mogelijk nieuwe business op. Alleen met heel goede afspraken met de merken kan dit stil worden gehouden.

Nogmaals, mijn interesse is zakelijk, mijn klant zoekt mogelijkheden om kwalitatief hoogstaand textielbewerking uit te laten voeren. Dank voor de tips tot zover en continu the discussion.
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

bart13 26 October / 2010 / 20:37

goed verzonnen hé :D gister en eergister heerlijk gevaren vandaag net niet morgen wss volle bak miss wel 2 sessies als het droog blijft.

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

dr511 26 October / 2010 / 20:42
merken weten onderling heus wel waar wie zijn kites laat maken
een merk heeft tijd en geld in de ontwikkeling van de kites gestoken en in de constructie technieken.
het enige wat een fabrikant doet is de faciliteiten hier voor verzorgen. Fabriekje, kleine handjes je kent het wel.
daarom zijn merken ook erg zuinig op hun fabrikanten en dekken ze zichzelf in met allerlei contracten en afspraken.
Het zou bv zonde zijn als je een fabrikant aan zijn handje mee hebt genomen ze hebt geleerd goede kites te maken en dat ze daarna voor een door investeerders uit de grond getrapt merkje kites gaan maken met hun techniek.


Ziki Ondergoed, schultenbrau

dom 27 October / 2010 / 09:24
@Nature, je hebt nu nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Blijkbaar zijn er wel mensen die geinteresseerd zijn waar hun spullen vandaan komen.
Kom jij langs of worden het toch de chinezen?
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Nature 27 October / 2010 / 09:32
Ik vind het niet slim om het openbaar te maken omdat sommige consumenten dan de fabriek verantwoordelijk gaan houden voor fouten. Tevens heb je niks bij een fabriek te zoeken als je geen product gaat maken of geld wilt investeren.

Er komt niemand langs maar ik ben niet voor een openmarkt zodat iedereen kan doen en laten wat hij wil. beetje merk geheim moet kunnen.
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Mario 27 October / 2010 / 11:24
geen idee hoe je er nu achter moet komen.
Maar toen ik nog Catapult deed kreeg ik ook kites direct van de fabriek af opgestuurd,daar stond gewoon de fabriek als afzender op,geen probleem.
En dat was een fabriek waar later ook Best kites gemaakt zijn.

Maar als je echt geinteresseerd bent kan je er volgens mij het best naar toe gaan.
Eerst wat zoekwerk hier doen en dan daar verder zoeken en dan kom je er wel ,
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)