Drysuite advies gevraagd

Door: CvdV Reacties: 36 Hits: 5842
CvdV 15 January / 2015 / 20:53

Vandaag met mijn nieuwe wetsuite gevaren en het is de juiste keuze geweest. Ondanks een watertemperatuur van een graad of vijf luchttempratuur zeven graden en regen stond het zweet mij na een kwartiertje al op het voorhoofd. Circa 2 1/2 uur gevaren en door het warme pak ook geen koude handen of voeten,waren heerlijk warm. Dit alles zonder extra lagen dus het mag gerust nog een stuk kouder. Een wetsuite kan dus echt zo warm zijn als een drysuite maar het draagcomfort is veel beter.

Last edit by: CVDV
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

Djee 15 January / 2015 / 21:38

Eh, het is nog niet koud... Geef je bevindingen maar bij temperaturen rond het vriespunt of eronder! 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

CvdV 15 January / 2015 / 22:26

Zeg ik toch ook niet.{#emotions_dlg.confused.gif} Ik zeg alleen dat het pak vandaag bij 7 graden behoorlijk warm was en dat het van mij best nog een stuk kouder mag worden. Maar als je mijn ervaring wilt horen als het echt koud wordt dan kan ik hem waarschijnlijk binnenkort wel geven want er schijnt echte kou aan te komen. Wordt dus op verzoek vervolgt {#emotions_dlg.wink.gif}.

Last edit by: CVDV
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

Djee 16 January / 2015 / 07:24

Nee, maar je stelt wel al dat een wetsuit(e)(waar dat e-tje bij veel mensen vandaan komt is mij een raadsel, want een natte suite is toch iets anders als een nat pak) net zo warm als een drysuit is/kan zijn. 

Ben benieuwd  naar je bevindingen in de echte kou {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

CvdV 16 January / 2015 / 11:49

Ik heb de pakken onder ongeveer de zelfde omstandigheden getest. Met de wetsuit {#emotions_dlg.smile.gif} waren de weersomstandigheden nog wat minder en het water nog wat kouder. Als je pakken wilt vergelijken moet je dat wel onder gelijkwaardige omstandigheden doen toch?

Of het pak mij met echte kou nog warm kan houden weet ik  nu natuurlijk niet maar het winterweer komt er aan. Ik zal mijn bevindingen ( zal eerlijk zijn ) zeker plaatsen zodat anderen die twijffelen er ook wat aan hebben.

Last edit by: CVDV
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

herre_b 21 March / 2015 / 18:57

Hey CVDV,

 

Welk merk wetsuit en welk model gebruik je ? Ik ben op zoek naar een goed wetsuit voor de koude dagen

bertvh 22 March / 2015 / 09:27

heb vorig najaar een wetsuit van c-skins aangeschaft een iets duurder dan de meeste merken maar paste super en ervoor gegaan 

nog geen moment spijt van gehad,  gisteren ook geweest maar geen moment koud gehad! over de levensduurte kan ik uiteraard nog niets zeggen maar ziet er zeker heel degelijk uit!!

 

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

CvdV 22 March / 2015 / 21:08

@Herre_B , Ik heb al in je andere topic gereageerd. CSkins Hot Wired Hooded dus en net als BERTVH geen seconde spijt van gehad, Xcel was ook een optie voor mij, vergelijkbaar maar deze zat nog net iets beter.

-pak is zo warm dat zelfs je handen en voeten tijdens de echte wintersessies ( <5C) warm blijven.

-Afgelopen drie maanden geregeld lange sessies vlak boven nul, geen extra lagen nodig. Ook na 2 a 3 uur varen geen merkbare afkoeling.

 

T.o,v, drysuite,

-Veel meer bewegingsvrijheid/comfort.

-Makkleijker bodydraggen, vooral in de branding.

-Veiliger, vooral op zee, met een lek drysuite zink je niet maar je koelt wel snel af.

-Op het water beslist niet kouder, op de kant als het echt koud is bij langere pauze een oud regenjack er over.

-Eén van de duurste wetsuites gekozen maar nog altijd goedkoper dan kwalitatief goed drysuite.

-Omkleden, ach dat is maar een momentje en kan je desnoods in de auto doen.

 

Last edit by: CVDV
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

anthonygabriella 23 March / 2015 / 05:28

www.soestdijkerstraatweg.nl Air Max 1 ,90 Sneakers von Nike. Denn Schuhmarken sind nicht nur ein Name, sondern stehen für ein Tragegefühl, ein Lebensgefühl. De nieuwe schoenen voor het zomer zijn binnen in onze online schoenenwinkel.
Op zoek naar de nieuwste Nike Air Max 1 dames, Nike Air Max Classic bw collectie?Jouw bestelling wordt binnen 4-6 werkdagen geleverd. De nieuwe schoenen voor het voorjaar zijn binnen in onze online winkel,over 120 euro bespaart 5% korting voor klanten.

Djee 23 March / 2015 / 06:47

Zijn die airmax dan ook waterdicht en warm?

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Karta 25 March / 2015 / 08:36

Drysuit al paar keer gebruikt. Ik weet het niet hoor. Voor de winter is het wel lekker. Maar met een zonnetje zweet je behoorlijk momenteel. Ik had het ook echt warm zaterdag op momenten. 

 

Gebruik je drysuit met lagen. Laag 1 thermoshirt die niet vocht vasthoud. Daarover een fleease trui afhankelijk van kou dikte bepalen. Dat hielp mij al een behoorlijk stuk. Ik heb overigens de Lucifer van NPX ik vind dat wel de mooiste en meest comfortabele ivm de jas die eroverheen gaat. 

 

Maar voor wat we ermee doen is het echt duur... vind ik.. Een goed pak a 300-400 euro kun je de hele winter mee door. Zomer draag ik em ook gewoon. Afkoelen doe ik in het water als het nodig is. 

 

 

www.KartaBoardsports.com & www.KitesurfschoolTerschelling.nl

barrystormchaser 26 March / 2015 / 09:20

alles onder de 10 graden een drysuit, daarboven een wetsuit het licht ook wel een beetje aan de duur van je sessie's

Ga Ik een dag op pad trek ik mijn OR Soul aan heerlijk wind dicht ademend en licht.

maar mijn voorkeur gaat toch naar de warmere dagen in een wetsuit

www.stormchaser.nl Ocean Rodeo,Hb-surfkite,dakine en billabong