Keuze : radar tov switchblade

Door: @peter@ Reacties: 10 Hits: 5794
@peter@ 13 April / 2016 / 17:14

Welk is de verstandigste keuze : ik ben 180 en +/- 85 a 90 kg.

Ik wil als eerste kite  na de lessen een radar 12m² of switchblade 12²m kopen 2015. Wil een kite en board aankopen met doorgroei potentieel.  Een allround free rider.  Er zullen van al de andere merken ook wel goede allrounders zijn maar deze van Cabrinha spraken me aan.  Volgens onderstaande vergelijking is de SW toch op veel opzichten beter alleen de turning speed is minder.  Wat is een betere keuze als eerste kite of geen van beide ?

 

 

 

 

 

 

 

 

Marc_87 13 April / 2016 / 18:50

Hands-down de Switchblade, dit is een extreem stabiele kite waar je alle kant mee op kunt. Lekker hoog springen, freestyle en oldskool. En zelfs drift de kite iets mee wanneer je de golven in zou willen. In mijn optiek de allerbeste allround kite die er op de markt is.

Powered by Flysurfer

frank82 13 April / 2016 / 21:52

Zeker de Switchblade, kite die zich bewezen heeft als goede allrounder terwijl de radar een echte les/beginners kite is. De 2e hands waarde van de Switchblade zal ook een stuk hoger zijn dan de Radar. Verder zijn het beide typische freeride/bow kites die waarschijnlijk vergelijkbaar zijn qua eigenschappen.

Mooi om ook in die marketing plaatjes van Cabrinha dat de Switchblade eigenlijk overal beter in is, aldus Cabrinha :P

markymarc 13 April / 2016 / 22:53

Switchblade.


Plaatjes die je laat zien zijn alleen vd 2016 collectie en niet van 2015....

If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

fysmif 14 April / 2016 / 13:15

Als je een goedkopere versie van de Switchblade wil kan je in Switch kite's gaan.

De Nitro 4 denk dus ook wel de 5 kan je vergelijken met de Switchblade alleen veel goedkoper en leg ze naast 1 ze zijn het zelfde gemaakt! top kwaliteit. ze komen vaak naar mij en zeggen is dat een switchblade:antwoord:nee!

Nu de safety problemen zijn aangepakt beste kite prijs kwaliteit.

Switch nitro 1.196,00 euro voor 2016 zonder korting

De cabrinha switchblade  1.648,00 € voor 2016 zonder korting

ik zeg dit maar wegens als je veel geld gaat uitgeven en er ook goedkopere kite's bestaan als even goed zijn.

Als die switchblade zelfde aanvoelt als de Nitro ga je er lekker lang met hangen en hoog met kunnen springen!
 Perfect voor freestyle alleen kwa kiteloop kan je beter een kite hebben als sneller rond gaat

moest ik tussen de Radar of Switchblade kunnen kiezen neem ik de Switchblade maar in cabrinha zou ik voor de Fx gaan.

kwa golfsurfen, als het dus waar is als Nitro zelfde aanvoelt als de Switchblade is hij echt slecht voor golfsurfen of je moet de lijnen recht op je kite hangen wat ik nog nooit gedaan heb.

het beste is ga gwn de kite's testen want op de kleur en de stats op de website moet je niet afgaan.

ga naar de testdagen en test al de kite's is veel geld om gwn effe te kopen!

ik zou zeggen succes en kies de beste kite als bij jou past! :)

frank82 14 April / 2016 / 21:24

Jammer dat je switch nooit ergens kan testen...

Faxie 15 April / 2016 / 22:11

Op de demomap kijken op de site, mailtje sturen, en afspreken.

 

De keus voor Cabrinha is toch al gemaakt, dus ik zou lekker de Switchblade doen. Daar ga je langer plezier van hebben.

et1961 16 April / 2016 / 17:40

Pcies wat MARC_87 als eerste gepost heeft! Switchblade all the way!

 

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

Martijninzee 18 April / 2016 / 08:53

Wat vinden jullie van Switchblade als eerste kite? Beginners kite dus.

 

Mijn broer is piloot, ik wilde ook gaan vliegen

carbohans 22 April / 2016 / 19:32

De switchblade is een goede beginnerskite het grote voordeel is dat hij makkelijk te herstarten is en vreselijk stabiel vliegt ook met hardere wind mijn vriendin probeert er ook mee te varen. Bar loslaten is gelijk depower en een een fijne bar met goede makkelijke  Safety. Ook voor een ver gevordere blijft het een fijne kite tenzij je alleen maar loopt dan zijn er betere kites op de markt.{#emotions_dlg.shiny.gif}

sjorsie 01 November / 2019 / 09:36

weet iemand of je die radar ook met een ozone bar kan vliegen?