weer anticipatie.

Door: j-jk Reacties: 9 Hits: 2392
j-jk 22 June / 2019 / 23:27

ik probeer de laatste weken al met goede omstandigheden naar oostvoorne te gaan.

echter vind ik het als beginner nogal moeilijk het weer in te schatten.

word er veel wind voorspelt sta ik daar met een slap hangend wind vaantjez en blijf ik thuis vanwege de voorspellingen lijkt het ineens super gewaaid te hebben.

hou houden jullie hier rekening mee? gewoon gaan ook al zegt de voorspelling wat anders, of is het gewoon een rare tijd van het jaar?

 

ik kijk trouwens op windy, windgur, windfinder en de spotlocator van hanglos voor mijn windinfo

tjaarts 23 June / 2019 / 08:34

Klinkt bekend ;)

Ik houd die sites en de webcam in de gaten. Andere optie is gewoon rijden en kijken hoe het is. Succes!

https://www.aanzeeoostvoorne.nl/webcam-aan-zee.html

 

tjaarts 23 June / 2019 / 08:41

Andere optie is lid worden van whatsapp groep “kitesurfen zuid west NL”.

 

BT17 23 June / 2019 / 15:27

Daarvoor ben je nu eenmaal beginner. Gelukkig ben je gezegend met een bewustzijn.

Bewustzijn is het vermogen om te kunnen ervaren of waarnemen, oftewel een beleving of besef hebben van jezelf en de omgeving.

Ga lekker naar zee als je denkt dat het goed is, of blijf thuis als je twijfelt. Maar leg in ieder geval de relatie tussen de voorspellingen van die dag, jouw ervaring van die dag, en de meetgegevens van die dag. Terug te vinden bij RWS, of kitehigh.nl/weer/wind/

hiledor 24 June / 2019 / 09:41

Wie kan mij meer vertellen over de verschillende grafieken bij windguru?

GFS 27km

NWW3 50kn

AROME 1.3km

AROME 2.5km

COSMO 2.2km

WRF 9 km

Harmonie 2.5 km

ETC.

???

j-jk 24 June / 2019 / 09:51

@tjaarts.

 

er gaat op mijn telefoon wat betreft waardoor ik niet kan qouten en ik je per ongeluk min 1 beoordeeld heb zonder dat ik dat weer terug kan aanpassen, sorry.

 

ik vroeg mij alleen af waar ik mij kan aanmelden voor die whstsapp groep.

tjaarts 25 June / 2019 / 19:49

Haha geen punt.

denk dat het deze is maar geen idee of her werkt.

https://chat.whatsapp.com/32kyD4JtA7KCOCpWOCSDYN

j-jk 27 June / 2019 / 10:18

werkt. dankjewel.

 

 

Snijplank112 27 June / 2019 / 15:40

@HILEDOR

Alle modellen behalve NWW3 geven de windsnelheid aan, NWW3 geeft verwachte golfslag aan. De verschillende namen geven aan dat een ander computermodel gebruikt wordt om het weer te simuleren en het getal erachter geeft de resolutie. GFS 27 deelt dus de kaart in in stukjes van 27 x 27 km. Dat is vrij groot en de nauwkeurigheid is dus niet zo hoog.

Arome 1.3 heeft veel kleinere stukjes van 1.3 x 1.3 km en dus een hogere resolutie en daarmee hogere nauwkeurigheid. Nu is het altijd zo dat de modellen fout kunnen zitten, dus je bent nooit zeker door op een enkel model af te gaan.

Daarnaast voorspelt het GFS 27 model tot een week in de toekomst, maar daar heb je doorgaans niet heel veel aan. Pas drie dagen van tevoren neem ik de modellen serieus.

hiledor 28 June / 2019 / 08:56

@snijplank112

Thanks!! begrijp ze nu!