Toffe kiteschool? Aardige instructeur?

Door: hannes85 Reacties: 2 Hits: 1663
hannes85 15 July / 2019 / 17:22

Hoi,

Wie heeft er goede ervaringen met een kiteschool, liefst niet te ver van Amsterdam? Ik heb al eens les gehad op zee, maar ik denk dat ik nu liever eerst op binnenwater verder ga. En na enige vooruitgang, weer eens een les neem op zee.

Ik heb zelf helaas wat slechte ervaringen met lessen, zowel surf- als kitelessen. Ook al wel een goede ervaring, maar dat was in het buitenland, en nu wil ik hier graag verder :)

Misschien heb ik wat pech gehad, maar ik heb een aantal keer instructeurs en instructrices getroffen die het ongetwijfeld superleuk vonden om zelf te kiten, maar helaas leken ze lesgeven minder leuk te vinden. Is ook een vak apart natuurlijk. 

Welke instructeur hebben jullie ervaren als geduldig en vriendelijk? Eentje die niet hoeft te benadrukken dat hij/zij onwijs cool is en de leerlingen niet? 

Het allerliefst zou ik met mijn eigen kite (5 jaar oud) gaan, en dan het liefst zonder dat mijn oude materiaal direct wordt afgekraakt ;) Als beginners vijf jaar geleden konden leren kiten met deze kite, dan moet het nu ook kunnen. Ik heb helaas het geld niet voor super fancy nieuw materiaal.

Ik zoek dus een pragmatische instructeur, eentje die het echt leuk vindt om beginners te leren kiten, en die niet zo bezig is met cool doen en de nieuwste kites enzo.

Hoop dat jullie tips hebben!

dvdspeler 16 July / 2019 / 00:34
Stuur maar ff een berichtje als je wat wilt bij ijsselmeer of Scheveningen ;) Ik help wel vaker jongens als jij buiten de school om op weg. Mail adres staat wel in mijn profiel.

dvdspeler had een 1 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Airush Vapor (2009)