nieuwe kiteset

Door: doeha Reacties: 4 Hits: 2001
doeha 26 August / 2019 / 19:35

hallo mensen,

 

ook nieuw op dit forum en beginner. ik wil graa mijn eigen set gaan aanschaffen. nu natuurlijk de meestgestelde vraag: welke kitemaat moet ik nemen? of welke combinatie misschien?

ik ben 188cm lang en 78 kg.

ik zat te denken aan de f one bandit of cabrinha switchblade, dat schijnen mooie allround kites te zijn.

ik zat zelf te denken aan 9m -12m. zit ik daarmee goed of misschien beter 8-11?

en stel ik wil in eertse instantie maar 1 kite kopen, welke kan ik dan beter kopen?de grote of kleine?

en hebben er nog mensen een idee over boardmaat?

dank vast voor de tips!!

 

mvg juul

als mensen andere adviezen/ aanraders hebben hoor ik ze ook graag :)

RobbyNitroz 27 August / 2019 / 17:15

Prima modellen: bandit of switchblade. Zijn ook nog zat andere modellen die in aanmerking zouden komen.

 

Als je met 1 kite begint zou ik met een 11 of een 12 beginnen. Dan kan je met windkracht 4 beginnen. Kan je later een 8 of een 9 erbij nemen en het water op bij windkracht 5/6. 

 

Niet te klein board nemen; fijn om bij het begin beetje lengte en breedte te hebben zodat je snel planeert

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

richardkiter 28 August / 2019 / 08:22

Voor alle aanbiedingen en mensen die je nog meer tips   kunnen geven zou ik hier een oproep plaatsen :

Zitten 10.000 kiters op

https://www.facebook.com/groups/AmsterdamKiters/?ref=bookmarks

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

jenssmit 28 August / 2019 / 13:53

Hi Juul,

Mocht je voor een 9m gaan, heb ik nog een kite te koop:

F-one bandit uit 2015. Super kite zonder reperaties en het doek voelt nog knisperend aan.

Ik heb het zelf ook ooit geleerd met een 9m. Doordat ik te maken heb met reistijd is mijn 9m ook de meest gebruikte kite (zelfde gewicht ook). Wanneer het rond de 20 knopen waait weet ik dan in ieder geval dat ik niet voor jan met de korte achternaam naar het strand rijd. 

Ik kan je in ieder geval aanraden om voor een 9m ipv een 8m. 8 is toch soms net te klein voor de Nederlandse dagen. Voor dagen dat de 9m te groot is voor je, is het wellicht ook af te raden om het water op te gaan als beginner.

groet Jens

doeha 29 August / 2019 / 19:15

Tnx voor de info! 

Wat moet die kite van je nog kosten jens?