Kite leash (safety)

Door: Stoelio Reacties: 13 Hits: 2535
Stoelio 14 April / 2020 / 16:32

Hey allen,

Leuk om hier rond te neuzen. Ik kwam er achter dat ik lid was maar heb de website verder nog niet bezocht.

Na wat lessen ben ik m'n kitespullen aan het aanschaffen. Nu heb ik een kite met safety systeem. Nu heb ik op MP nog een leash gekocht en laten opsturen. Nu ik deze heb ontvangen kom ik er achter dat deze geen safety (uitklik) functie heeft. Kan je als beginner beter alleen een lease met safetysysteem gebruiken of is het met deze ook prima te doen? Tweede vraagje is als ik m ga gebruiken dan zit er aan de ene kant een afsluitbaar haakje en aan de ander een lusje van touw. Klopt het dat het haakje aan de trapeze gaat en je het lusje moet vastmaken aan de kitehaak?

 

Ik besef me dat het een ietwat impulsieve domme aankoop is zonder precies te weten hoe en wat maar hoop wat tips van jullie te krijgen.

 

Groet, Jos

 

 

Smooth-Operator 14 April / 2020 / 17:26

Ik zou nog maar een paar lessen boeken als ik jou was. 

Stoelio 14 April / 2020 / 19:13

Thanks Smooth-operator, zinnige reactie.

Gratis tip van mij aan jou, als je zuur wil doen om beginners te demotiveren, get a life. Ik heb prima lessen gehad waarin ook de werking van de leash waarvan de kiteschool gebruik maakte werd uitgelegd. Nu blijkt dit een andere leash te zijn. Misschien moet ik inderdaad nog een lesje nemen om dit te vragen als kneuzen zoals jij met zo'n trieste reactie komen.

 

 

 

Last edit by: STOELIO

wazzaah 14 April / 2020 / 20:01

Volgens mij heb je wat anders gekocht maar maak ff foto ervan.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

ippert 14 April / 2020 / 20:06

Sowieso altijd lease met safety... Zou niet weten waarom je zonder zou gaan.

Anyway, de lus aan je harnas en die karabijnhaak aan je flag out line... Neem aan dat je een bar hebt met flag out systeem.

Post anders foto's (van je chickenloop) als 't niet duidelijk is. 

Faxie 15 April / 2020 / 00:33

Gewoon lekker gebruiken. Een flagout kan namelijk noooooit vastzitten. Maar dat wist je al, want je hebt goede les gehad.

FeRNandeZ 15 April / 2020 / 09:20

Trouwens niet eens met Faxie een flagout kan zeker ook vast zitten en om een of andere manier niet werken, er zijn mensen met 500 loops in hun lijnen en of meerdere kites in de knoop, of kite om een mast van zeilboot. Het is een safety voor noodgevallen, idd een normaal mens zal hem nooit gebruiken.......Maar alles moet altijd los kunnen.

 

Eerst release je je chicken loop. Je kite hangt dan aan zijn leash op stand flagout. Mocht het nodig zijn om helemaal los te komen, van je kite release je je leash.  9 van de 10 leashes zit dat lusje pennetje onder een plastic schuif welke je wegduwt.

 

 

kantje board !

Kitemen 15 April / 2020 / 17:42

volgens mij heb je een gewone leash gekocht en aan de kant van het touwtje zit wss iets wat je omhoog kan trekken waardoor het touwtje losschiet. Maja post ff picture. Maar ben het wel eens als je zonder basis kennis dingen aanschaft en dan vraagt of dit allemaal kan dat je lessen nou niet "zo" goed waren en dat je misschien beter nog wat tijd in de basis kan stoppen.

Smooth-Operator 15 April / 2020 / 18:37

Wat kitemen zegt!

@Stoelio ik wist niet dat je tegenwoordig een kort pittig kapsel nodig hebt om les te kunnen krijgen? Beetje pittige reactie vind je niet?

Oh ja, vergeet trouwens geen be traceable sticker op je plank te plakken. 

Djee 15 April / 2020 / 19:36

En op de kite. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

repete 16 April / 2020 / 23:47

En op je harnas

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

Leon van Bergen 17 April / 2020 / 10:34

En op je voorhoofd !

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Martijn002 23 May / 2020 / 12:18

 

Ik gebruik deze bar bij mijn Cabrina Vector 12m2 (Cabrina Quiklink IDS 2012) 

https://www.youtube.com/watch?v=W84VjuCzxl0

 

Het is geen probleem dat dit een iets ouder beveiligingssysteem is? Of is dit een oud beveiligingssysteem en af te raden voor beginners? 

 

 

Djee 23 May / 2020 / 20:51

Ken het systeem/bar niet maar ff Googlen of er problemen mee waren, maar opzich is alles na ca.2010 prima. Enkele misperen daargelaten. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)