Ervaringen met Cabrinha Double agent vs XBreed??

Door: Bucari007 Reacties: 0 Hits: 1500
Bucari007 03 May / 2021 / 09:32

Hallo iedereen,

Na lang gezocht te hebben naar Doors of Lightwind kites ( Spleen / Contra 17) en ze getest te hebben  toch de keuze gemaakt de overstap te maken naar het foilen. Nu opzoek naar een beginnersetje waar ik uiteraard wel even op door kan groeien. Elk merk heeft zijn setjes, echter ik heb de mogelijkheid om zowel de Cabrinha Double agent 2020 en de Cabrinha Xbreed 2020 voor een leuke prijs te kunnen kopen icm de Hi Rise Carve 65 of 85cm

Ik vaar m'n op de binnenwateren en IJsselmeer en uiteraard gaat hij mee op vakantie waar ik dan wel de zee op ga. 

De xbreed heeft meer volume en deze trekt mij op een of andere manier mee, maar heel veel golven buiten de gemiddelde chop gaat dit board niet zien, wellicht op vakantie. Daarnaast uiteraard de Double Agent, die wellicht ook prima is, maar wat minder volume heeft.

In de tussentijd ben ik aan het wachten op een foillesje bij een surfschool, hopelijk komende 2 wk ergens, maar hoop voor die tijd een aankoop te doen om straks zsm de lessen in de praktijk te kunnen oefenen. 

Iemand een onderbouwen mening?? Alle tips/adviezen zijn welkom!!

 

Bedankt alvast!