je link hoeft er niet bij van wake-up hoor..
niw, over het algemeen zijn windsurfers sneller bij fatsoenlijke wind dan.
Als je puur naar snelheidsrecord kijkt(dus niet naar snelheid<->wind) dan zijn windsurfers volgens mij nog nét een stukje sneller, maar dat zal ook niet lang meer duren denk ik..maar denk niet dat het elkaar heel veel zal ontlopen.
Maar als je bv kijkt wie er sneller is met kracht 4,is dat de kiters, kijk je naar kracht 8, dan is het de windsurfer.
(heb het hier over allerdaagse wind/kitesurfers)
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)
Henning had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Flysurfer Speed (2011)

Das alweer een tijdje terug hoor. The current speed record is held bij Finian Maynard... "48.70 knots - WSSRC 500m course record, outright and 10sqM, April 2005"
De hele speedsail wereld (das dus ook kiten en zeilen en surfen) wacht op doorbreking van de magische grens van 50 knopen....
Er is nog geen windsurfer over de 50 knoop gegaan.
Niet op een 500 m. baan en ook niet op GPS
De eerste kiters zijn al over de 50 knoop gegaan (2 sec. GPS meting)
Maar op een 500 m. baan hikken ook de kiters nog tegen de 50 knoop aan.
En een officieel wereldrecord is nog altijd op een 500 m. baan en hier is de
windsurfer nog altijd het snelst.
MAAR: het zal niet lang meer duren en de kiters zijn het snelst op een 500 m. baan.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Registreerde: 14 September 2006
Help mij even: ben met mn neef die fanatiek windsurfer is (onbegrijpelijk ;-) de weddenschap aangegaan dat het wereld speedrecord momenteel bij Kiters ligt en niet meer bij windsurfers..
Wie heeft er voor mij de officiele gegevens / een link waar ik dit kan vinden??
Hij kwam zelf met deze windsurflink http://www.mastersofspeed.com/start.php?lang=en
Help me ff!
Thanks,grtz
Alex
www.wake-upboarding.nl