Wakeboarden achter jetski

Door: Brammm Reacties: 17 Hits: 9937
Brammm 11 August / 2011 / 14:20
Jow.. Hoort hier niet egt thuis maar vind niets anders dus mss kunne jullie mij helpen..

Mijn vriend uit mijn klas heeft een jetski..

En we zouden dan naar de schelde kunnen gaan en dan kan ik wakeboarden achter de jetski van hem..

Nu heeft hij een staande jetski.. dus die gaat altijd naar boven..

Kan je daar dan achter wakeboarden of niet?
Flexifoil 9m Atom & Nobile 666 NHP

Rosaa_xD 11 August / 2011 / 14:26
Op een jetski sta je toch altijd??

Maar zelf denk ik dat 'r redelijk link is om te gaan wakeboarden achter zo'n jetski.
Die dingen stuiteren op 't water als kweenie wat.

Daarbij, waar wil je dan je koort aan vastmaken bij zo'n jetski?
Live your life and push it to the limit

Brammm 11 August / 2011 / 14:28
Er is een speciaal dingske voor zien .. gatje of klein ijzer lusje ^^

Nee .. je hebt verschil tussen jetski's.. liggende en staande..
Flexifoil 9m Atom & Nobile 666 NHP

rolandpeelen 11 August / 2011 / 14:51
Quote: Brammm - 11 augustus, 2011 (15:28)
Er is een speciaal dingske voor zien .. gatje of klein ijzer lusje ^^Nee .. je hebt verschil tussen jetski's.. liggende en staande..

Nee.. Jetski = staan.. Waterscooter = zitten..

Achter een waterscooter kun je prima wakeboarden (zei het enkel sliders of gewoon op varen). Airtricks en over kickers gaan is taai omdat er zover naar beneden getrokken wordt (zijn je landingen heel hard!)

mocem 11 August / 2011 / 16:36
je moet wel oppassen dat het touw niet in de motor word gezoge.

mocem had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 27 knots op zijn Ozone C4 (2010)

Mitsie 11 August / 2011 / 17:58
achter een waterscooter is goed te wakeskaten enz dat zieje op filmpjes, waar je ook mee moet opletten is datie je misschien niet waterstart als het geen zware is.

rolandpeelen 11 August / 2011 / 18:02
Quote: mocem - 11 augustus, 2011 (17:36)
je moet wel oppassen dat het touw niet in de motor word gezoge.

Een jetski of waterscooter heeft geen schroef he .. Tenminste, niet aan de buitenkant..

maartenva 11 August / 2011 / 18:37
Quote: rolandpeelen - 11 augustus, 2011 (20:02)
Quote: mocem - 11 augustus, 2011 (17:36)je moet wel oppassen dat het touw niet in de motor word gezoge.Een jetski of waterscooter heeft geen schroef he .. Tenminste, niet aan de buitenkant..

Misschien bedoelt ie de inlaat voor de JET-motor, volgens mij hebben (moderne) jetski's/waterscooters namelijk een inlaat, ergens onder de voorzijde, wat de jetmotor er aan de achterzijde weer met een rotgang uitknalt... Zou trouwens wel een knappe prestatie zijn, om die lijn voor in je inlaat te laten komen...

Runaque 11 August / 2011 / 18:53
Quote: Rosaa_xD - 11 augustus, 2011 (15:26)
Op een jetski sta je toch altijd?? Maar zelf denk ik dat 'r redelijk link is om te gaan wakeboarden achter zo'n jetski.Die dingen stuiteren op 't water als kweenie wat.Daarbij, waar wil je dan je koort aan vastmaken bij zo'n jetski?

Wat hij bedoeld is zo een jetski waar men geen zadel op heeft, dus waar je of op je knieën zit of rechtop staat, zoals de Yamaha Superjet. Ik heb al wel vaker gezien dat men wakeboard achter een jetski, met name die zware gevallen waar men met twee of soms drie man kan op zitten, zoals de Yamaha VXS om maar een voorbeeld te noemen. Trouwens, men gebruikt het ook vaak om een golfsurfer op monstergolven in gang te trekken, en dat gebeurt op net dezelfde wijze als dat je wakeboard.

mig27 11 August / 2011 / 20:25
Waverunners worden ze ook wel genoemd met zo'n zadel.

Jetski is echt dat ding waar op je staat of met je knieen op zit (als je het niet kunt )
Die waverunners zijn prima geschikt, mits je niet te hard gaat. De meest 'langzame' halen met gemak al 65km/u
Een collega van me met een Seadoo (getuned) haalde met GPS gecheckt 120km/u op windstille dagen...

25/30km/u is hard zat voor een wakeboard. Met een kiteboard is 65km/u te doen, maar reken op gigantische klappers als je met die snelheid valt. Dan kun je nl. ook al blootvoet waterskieen...
Nog steeds lid van het NKV

mees 11 August / 2011 / 23:03
Sorry, maar ik denk dat je een belg bent en het taalgebruik je hier parten speelt!
Bij ons in Nederland noemen wij een apparaat waar je met 1 of met 2 mensen op kunt zitten (op de manier van een motorfiets) een waterscooter. Deze heeft net als de jetski, een eenpersoons apparaat, waar je trouwens niet meteen op kunt gaan staan, jetaandrijving. De jetski heeft dus een andere startwijze dan de waterscooter. Iemand met een jetski begint op zijn knieen of gehurkt (als het apparaat nog geen snelheid heeft) en geeft dan vol gas om weg te kunnen komen. De water scooter kan gewoon gevaren worden (drijvend) en zelfs stil liggen (drijvend) met daarop 2 personen. Wat je ziet in bigwavesurfing zijn dus waterscooters en geen jetskies.

dennisdeslager 13 August / 2011 / 11:37
is idd een belg met een serieuze kippenbout...

NvO 13 August / 2011 / 13:32
ja dat kan, was laatst in makkum en daar waren ze achter een staande jetski aan het waterskiën
LF Hifi '09 15 m, Flexifoil Hadlow Pro '13 6,8 and 10, Best Profanity+boots, North Kontact '09 5'8

NvO had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 20 - 32 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2011)

Laurens0619 13 August / 2011 / 18:55
Heb het ook wel eens gedaan en het is goed te doen. De start is wat lastig omdat een jetski niet zoveel vermogen heeft als die nog stilstaat maar moet lukken.

Enne zo knap is het niet om over je lijn heen te varen..
1x vaarde er iemand met de jetski over de lijn in> in motor zijn we 3 uur bezig geweest met touwen lossnijden (zit een draaiende as onder zuigmechanisme)
andere x was de reddingsbrigade op vrouwenpolder die over kite van maat van me heen ging. weg kite jetski :(

oppassen dus!

Runaque 13 August / 2011 / 19:10
Quote: mees - 12 augustus, 2011 (00:03)
Sorry, maar ik denk dat je een belg bent en het taalgebruik je hier parten speelt! Bij ons in Nederland noemen wij een apparaat waar je met 1 of met 2 mensen op kunt zitten (op de manier van een motorfiets) een waterscooter. Deze heeft net als de jetski, een eenpersoons apparaat, waar je trouwens niet meteen op kunt gaan staan, jetaandrijving. De jetski heeft dus een andere startwijze dan de waterscooter. Iemand met een jetski begint op zijn knieen of gehurkt (als het apparaat nog geen snelheid heeft) en geeft dan vol gas om weg te kunnen komen. De water scooter kan gewoon gevaren worden (drijvend) en zelfs stil liggen (drijvend) met daarop 2 personen. Wat je ziet in bigwavesurfing zijn dus waterscooters en geen jetskies.

Speelt dat echt een rol, van oorsprong is 'jetski' een handelsmerk van Kawasaki en tegenwoordig een verzamelnaam van verschillende toepassingen waarin een waterjetmotor gebruikt wordt en omdat iemand een tweezitter een jetski noemt en geen waterscooter (hoe debiel het ook klink) noemt een Belg is of niet staat er toch los van?

rv-i 14 August / 2011 / 09:21
Moet kunnen, maar waterscooter of jetski's hebben beide geen 'wake', dus echt leuk wakeboarden zit er niet in.
Goede ski/wakeboard boot met grote hekgolf is beter voor sprongen.

rv-i had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 24 - 34 knots op zijn North Dyno (2016)

flipper 14 August / 2011 / 09:50
Quote: rv-i - 14 augustus, 2011 (11:21)
Moet kunnen, maar waterscooter of jetski's hebben beide geen 'wake', dus echt leuk wakeboarden zit er niet in.Goede ski/wakeboard boot met grote hekgolf is beter voor sprongen.

Aan de kabel heb je ook geen wake, maar als je hem goed load dan spring je behoorlijk. Het is vervelender dat de kabel bij een jetski zo laag zit

Lolbroek 14 August / 2011 / 12:13
Quote: rv-i - 14 augustus, 2011 (10:21)
Moet kunnen, maar waterscooter of jetski's hebben beide geen 'wake', dus echt leuk wakeboarden zit er niet in.Goede ski/wakeboard boot met grote hekgolf is beter voor sprongen.
Voor jetski's/waterscooters zijn er wel dingen te koop die je er dan achter kan hangen, zodat er een hekgolf ontstaat.

Lolbroek had een 4 sterren sessie in Wasserkuppe met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Naish Park (2013)