Oplichters Marktplaats en speurders

Door: karel80 Reacties: 20 Hits: 27667
karel80 15 March / 2013 / 18:55
Zet je je motor te koop en heb je binnen 1 week al 2 oplichters te pakken.

De eerste komt uit Engeland en wil mn motor kopen voor €3000.
Hij gaat via paypal betalen en dan komt iemand de motor ophalen.
Vreemd...... hij heeft de motor nooit gezien en wil het zomaar kopen. (to good to be true)
Nu schijnt dat: ik het geld op mn rekening hebt, dan wordt de motor opgehaald en vervolgens vedwijnt het geld weer omdat het schijnbaar afkomstig is van een gestolen creditcard. Heb nu gevraagt of hij contact wil betalen als hij de motor ophaald. (tot nu toe geen reactie)

De tweede wil ruilen voor dure wielrenframes en wielen twv ca €6000. Wederom to good to be true, hoe deze oplichter te werk gaat weet ik niet maar dit is wel een mooie manier om zonder te adverteren van je gestolen spullen af te komen.

Nu heb ik het gelukkig door maar op deze manieren zullen veel mensen opgelicht worden.

Zijn er meer mensen die met dit soort oplichting te maken hebben gehad?
Ben wel benieuwd naar de verhalen!

Ps als iemand interesse heeft in een rood witte Yamaha R6 uit 1999
Sitting on the dock of the bay ...... after a wicked session!!

paulg 15 March / 2013 / 19:47
Ja hoor, jaar geleden met een buitenboordmotor die ik te koop had gezet.
Ook Engeland, ook paypal, wou ook teveel betalen
'When something sounds to good to be true, it usually is'.

wazzaah 15 March / 2013 / 19:48
Met paypal zou je toch verzekerd moeten zijn van je geld?
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Gehaktdag 15 March / 2013 / 19:52
Ik vraag mezelf altijd nog af hoeveel mensen nou hiervoor nog vallen. Inmiddels zou de medemens toch wel beter moeten weten na al die phishing reclames enzo. If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Gehaktdag had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Best TS (2014)

kite2fly 15 March / 2013 / 21:23
Helaas is marktplaats echt DE plek voor oplichters.
Idd mensen in het buitenland die iets van je willen kopen...zodra WU in beeld komt weet je genoeg.

Zoek eens naar een iphone of S2, meer oplichters dan echte verkopers.
Als mensen 1 dag actief zijn.....oplichter, telefoon 25% onder andere prijzen....oplichter.
Neem je contact op met de mededeling dat je de telefoon wilt ophalen is er altijd een smoes dat de persoon net die week ver weg zit maar het wel op eigen kosten wil verzenden.

Toevallig 6 weken geleden alsnog een telefoon gekocht via MP. Alles leek deze keer ok en dus betaald (want deze wilde ik echt laten verzenden) en uiteraard geen telefoon. Meerdere verzoeken om track&trace nummer, smoesjes dat hij niet thuis was en dat het nog zou komen. Na 1,5 week was ik het zat.

Oplossing was weer simpel, ga naar je bank, zeg dat je per ongeluk naar het verkeerde rekening nummer hebt overgeboekt. De bank stelt een betalings onderzoek in en de ander krijgt een brief met het verzoek het geld terug te storten......doet de persoon dat niet krijg je na 4 weken alle gegevens van de oplichter. De oplichter had ik daarover ingelicht en gemeld dat als ik het geld moest komen halen er 50 euro onkostenvergoeding bij zou komen. Vorige week mijn geld dus terug gestort gekregen ;-)

kite2fly had een 4 sterren sessie in Oostvoornse meer met maar liefst 14 - 17 knots op zijn Zian Aquila (2013)

Wil 16 March / 2013 / 19:12
Bij mij hetzelfde verhaal. Een of andere Teni Pat wilde m'n kitestet kopen voor z'n kleinzoon. Ook via Paypall.
"Listen to me, I told you before sending the funds to your account that I will be sending the payment to your bank account from my PayPal Bank Account and you agreed with me and since your money has been deducted from my account, so your money is intact with paypal and before they could release it into your account, you have to send the Shipping Fee of 500 euro out to the Shipping Company."

Die gek wilde dus dat ik eerste even 500 euro overmaakte voordat ik geld op mijn rekening kreeg.
Zijn naam gegoogled en daar kwam in naar voren dat hij ook al campers, kites, motors, wilden kopen op deze manier.

Wil had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 23 knots op zijn SlingShot RPM (2013)

Lars_023 17 March / 2013 / 06:37
Het hoeft niet alleen met Pay pall accounts. Het gebeurt ook veel in de paardenhandel. 's ochtends wordt het geld overgemaakt, 's middags wordt het paard inclusief papieren opgehaald. Meestal wordt binnen 2 dagen het geld gestorneerd omdat het geld overgemaakt is van een bankrekening die gehackt is.

Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

wimbers 17 March / 2013 / 10:33
daarom nog steeds, cash is king
bij twijfel..Doen!

wimbers had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Park (2011)

karel80 17 March / 2013 / 10:50
Heb me iets meer verdiept in oplichting via MP en Speurders etc maar het is echt schrijnend.
Zoveel oplichters bij elkaar op 1 site, zou niet heel lastig moeten zijn om deze mensen op te sporen.

Bij twijfels gewoon niet doen!

Van de man uit Engeland en de man die wielrenframes/ wielen wilden ruilen heb ik niets meer gehoord. Die hebben waarschijnlijk nieuwe slachtoffers gevonden.

JiriBierie 17 March / 2013 / 10:55
doe is een paar foto's van je motor en wat ie moet kosten!
ik vaar! op een boot en op een nobile!moves bijna gemastered: Backrollvolgende: Backroll transition

JiriBierie had een 2 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 15 - 25 knots op zijn Naish Torch (2008)

karel80 17 March / 2013 / 12:21
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-yamaha/m652183409-prachtige-yamaha-r6-1999.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Hij staat voor €3000 te koop.

Karta 18 March / 2013 / 20:00
Dit is typisch zon topic voor....

www.2de-hands-motors-verkopen.nl

of

dat programma opgelicht..

maar nu op hanglos zetten? Je had echt niets te doen he

Succes
www.KartaBoardsports.com & www.KitesurfschoolTerschelling.nl

martinAIR 19 March / 2013 / 16:47
Nice bike man! Ik heb de r1 int blauw maar had achteraf liever de gooi&smijt variant (de r6) gehad :)
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

karel80 24 March / 2013 / 10:09
Quote: Karta - 18 maart, 2013 (21:00)
Dit is typisch zon topic voor....www.2de-hands-motors-verkopen.nlofdat programma opgelicht.. maar nu op hanglos zetten? Je had echt niets te doen he Succes
En erop reageren .... dan had jij echt niks te doen

karel80 24 March / 2013 / 10:12
Quote: martinAIR - 19 maart, 2013 (17:47)
Nice bike man! Ik heb de r1 int blauw maar had achteraf liever de gooi&smijt variant (de r6) gehad :)
De r1 is ook een heerlijke motor, geniet er maar van dat r1 power heeft in de lage toeren want de r6 moet je wel goed doortrekken en in lage toeren heeft ie weinig power.
Hij doet het in de bochten wel erg goed. Nu is de motor in handen van een nieuwe eigenaar.

Kan ik in ieder geval een nieuwe kite kopen

wasbeer 01 April / 2013 / 20:06
Die man uit Engeland heb ik ook gehad toen mijn motor op kapaza en 2dehands.be tekoop stond, belgië dus, deze mannen werken lekker internationaal. Na een mailtje dat voor het geld zijn shipping company vraagt ik er wel een weekendje engeland van zou maken ook niks gehoord, werkt zo heerlijk goed om ze weg te jagen Motors verkopen de laatste tijd slecht trouwens, mijn bike stond ook al dik een maand te koop.

karel80 07 April / 2013 / 08:39
Mn motor is inmiddels verkocht, dus die kan maar weer weg zijn.
Nu geld voor een nieuwe kite.
Het is echt niet normaal hoeveel oplichters te werk gaan via online verkoop. Hopelijk denken mensen wat beter na en vragen ze altijd voor cash in verdachte situaties.
Good luck voor iedereen die hiermee te maken krijgt.

Djee 07 April / 2013 / 09:00
Beste kan je verkoop auto/motor het geld (cash) laten storten op je bankrekening voor het overschrijven in het postkantoor, a. Je bent er toch, b. Het geld wordt gecheckt op echtheid.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Elon 24 April / 2013 / 18:56
een maatje van mij heeft een tijd lang een set cdspelers (van die pioneer dingetjes) te koop gehad. de ene na de ander mail kwam in slecht engels dat iemand in engeland oid de set wou kopen voor zijn zoon in een of ander 3e wereld land. (of andersom). we kwamen er achter dat ze dan een bewijs van betaling fakede in de hoop dat de cd spelers opgestuurd zouden worden.

ik probeer dan altijd cenarios te bedenken waardoor ik het verhaaltje omdraai en die gasten keihard oplicht op de een of andere manier (ze zijn er nog nooit ingetrapt )
- KiBoCo.nl -

Elon had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Duotone Dice (2019)

martin404 24 April / 2013 / 19:31
Heb ook wel eens zo'n overduidelijke oplichter heel gerafineerd laten denken, dat ik van plan was heel veel van hem af te nemen, als hij me het product eerst voor bijna niks zou laten testen.

Na een paar mailtjes heen en weer, viel hij al snel door de mand en toen had ik ook zoiets van "jij mijn tijd verpspillen .... dan kan je het krijgen ook"
Na wat verhalen over allerlij klanten aan wie ik door kon verkopen, werd ie gierig en heeft ie uiteindelijk inclusief reiskosten dik verlies gemaakt.
No kite related brand affiliations

-DAVE- 28 April / 2013 / 11:14
Er moet ook gewoon weer doodstraf ingevoerd worden, dan ben je snel van oplichters af.

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)