Ervaring met letsels zoals Discopathie?

Door: Mediator Reacties: 1 Hits: 3021
Mediator 13 August / 2017 / 21:00

zoals de topic zegt zoek ik ervaringen van mensen hiermee die al lange tijd kitesurfen.

voor de normale mens: discopathie is beschadiging/slijtage van de tussenwervelschijf of discus. Zaken zoals hernia gaan hier vaak hand in hand mee.

Ikzelf heb momenteel deze kwetsuur/slijtage in men onderrug, ter behandeling neem ik zware ontstekingsremmers omdat men wervels ontstoken zaten en kreeg ik een epidurale infiltratie. Deze infiltratie heeft niet zo veel verschil gemaakt... ik veronderstel dat dit bij eventueel een tweede beter zal gaan.

nu ben ik niet van plan te stoppen met alles... ik kitesurf normaal gezien iedere keer als er wind is en snowboard de ganse winter door. Daarnaast doe ik van september tot mei karate op competitie niveau.

Ben niet nieuw in intensief sporten... ik starte met snowboarden op men 11de, karate doe ik al een jaar of 18 en kitesurfen doe ik nu al een jaar of 8. Ben 35 jaar

 

zijn er tips/ervaringen?

Ik wil niet bij de pakken blijven zitten en doorgaan! (Van zodra de pijn ietswat weg gaat want ik heb nu al lange tijd constant pijn)

 

* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

HuibN 14 August / 2017 / 12:47

Iedere rug is weer anders en wat voor tips zoek je? 
Ik ga zelf regelmatig naar een goede chiropractor voor mijn discs. En ben nu aan het onderzoeken of wat Dimitri aan zijn knie heeft laten doen ook voor mijn rug kan. In Brussel is de enige arts in Europa die dat doet. 
Verder veel rugoefeningen doen in de sportschool en de RE harness is een zege voor mij.

No Wind, No Power!