Beanie of cap?

Door: KiteJay Reacties: 15 Hits: 3769
KiteJay 16 December / 2017 / 14:44

Hi,

Het is nu wel echt koud geworden op het water en ik ben aan het kijken om een cap of beanie te kopen.

Ik twijfel alleen nog welke van de twee ik zal kopen. Iemand ervaring met ditzelfde vraagstuk? Mijn voorkeur gaat uit om een (neopreen) beanie te kopen / vragen voor kerst, maar ik ben bang dat dit alsnog te koud is. Het lijkt me daarentegen wel comfortabeler zitten dan een cap.

Ik hoor graag jullie meningen/ervaringen hier over.

Kitemaster1 16 December / 2017 / 18:39

Beanie verlies je snel bij een crash en is niet zo warm als een cap welke ook je nek beschermd. Persoonlijk draag ik het liefst een vest met cap onder mijn pak. Is je pak ook weer een stukje warmer! 

Yo

Sanka 16 December / 2017 / 18:55

Ik vind zo een cap heerlijk, lekker in je eigen wereldje kiten als je dat ding op hebt. 

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

markymarc 16 December / 2017 / 19:45

Cap wint overduidelijk bij echte kou

If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

Greasemonkey 17 December / 2017 / 23:10

Idd als je een cap op hebt ben precies in je eigen wereldje. Alleen spijtig als je crasht dat er ff water in je oren zit. Maar wel lekker warm in de winter.

 

 

Last edit by: GREASEMONKEY

geloof 17 December / 2017 / 23:18

Ik gebruik ze allebei, maar als ik moest kiezen dan is het voor mij de hood/cap. Beanie is prima voor de overgangsmaanden van warm naar koud en andersom.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Jelle_vw 18 December / 2017 / 12:48

Hier ook beide idd. Beanie vind ik lekkerder maar wordt van je hoofd gespoelt bij een crash. Kijk of er een lusje aan zit zodat je hem kan vastmaken. Cap trekt altijd iets aan de onderkaak wat ik niet zo fijn vind.

Turn on, Tune in, Drop out

Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)

KiteJay 18 December / 2017 / 14:09

Bedankt voor de comments. Als ik een beanie neem dan sowieso eentje met een lusje eraan zodat ik hem niet kwijt raak na een crash. Ik vraag me alleen af of ik aan alleen een beanie genoeg heb om de wintermaanden te overleven of toch echt een cap nodig heb.

Mnr_Afwas 18 December / 2017 / 14:50

Een tip voor mensen die voor vestje met cap gaan. Deze over je pak ipv onder je pak doen. Zo krijg je geen/heel weinig water int nekje als je crasht. 

coconutplukker 18 December / 2017 / 16:42

Een beanie is top . Geen paardenbril gevoel zoals met een kap en je hebt massa's bewegingsvrijheid. Ik surf er de koudere maanden mee door !

Panharing 19 December / 2017 / 00:11

Beanie natuurlijk!....heerlijk in Tarifa en mocht ik 'm verliezen...ergens im dem Atlantik is er wel een flipfloper die hem vindt. Heb ik er weer een kitevriend bij.....{#emotions_dlg.pompom.gif}

 

Aan alle Hanglosers....vanuit Levantecity fijne feestdagen en een windvol 2018 toegewenst!!!

 

Hasta la próxima en gruss Gott {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

geloof 19 December / 2017 / 21:47

Beanie kun je op basis van maattabel vrijwel risicoloos aanschaffen. Hood/cap dien je wel altijd even te passen. Er zit veel verschil in maatvoering en 'afknelgevoel' bij kin.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

RobbyNitroz 21 December / 2017 / 11:33

Beanie is niet genoeg als het echt koud is!

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Sanka 21 December / 2017 / 12:20

Dat een cap geen bewegingsvrijheid geeft ... Zijn piepdoze. Je kunt ook lekker naar Brazilie gaan om in je onderbroek te kiten. 

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

idefixe 24 December / 2017 / 13:35

Je kleedt je afhankelijk van/naar de omstandigheden. Ik heb dan ook zowel een cap als een beanie. Bij een flinke crash wordt de laatste meestal van m'n kop gespoeld. Die moet je dus echt ergens aan borgen.

Tegenwoordig heb ik voor de koudere dagen een "hooded wetsuit" (cap zit aan het pak vast) dit in combinatie met een frontzip geeft bijna hetzelfde effect als met een droogpak. Ik kom, ook na "ongecontroleerde crashes" zo goed als droog van het water.

Slingshot , Gibbon

naja 24 December / 2017 / 18:06

Beanie{#emotions_dlg.thumbsup.gif}