Canon EOS 350D

Door: nlkiter Reacties: 10 Hits: 820
nlkiter 16 July / 2005 / 22:57

Ben op zoek naar een nieuwe digitale spiegelreflex, en iedereen schijnt tevreden te zijn over de EOS 350D. Gezien het budget zeker een optie (ongeveer 1300 voor body groothoek 18-55 en telelens 90-300)

Iemand hier ervaringen met deze camera en kitefoto"s? Ben benieuwd naar de resultaten van deze cam (of anders tips?!).

RC-Kiter 16 July / 2005 / 23:14
  Nog ff wat links die je ook hulp kunnen verschaffen: www.dpreview.com (alles wat je wilt weten op fotcameragebied) www.dutchphotozone.com en http://dc.netadmin.be nederlands en vlaams foto forum met zeeën van info! M.b.t je budget zou je ook kunnen gaan voor een D70 of 2e hands 10D en je geld in een kwaliteits tele kunnen steken (die ga je voor kite fotografie zeker nodig hebben!) Suc6
Have fun, whatever you fly! Powered by Flysurfer kites

Big-Chill-Will 17 July / 2005 / 00:05
Als je een knappe spiegelreflex wilt kopen dan zou ik toch voor de Nikon D70 gaan. Geen speelgoedcamera met foute kunststof objectiefvattingen maar een zeer degelijke en hoog aangeschreven camera!
Surf hard! Getting old is for later...Whaaaaaaaaaaaazaaaaaaaaaaaa

jtp_erik 17 July / 2005 / 00:30

Ik ben het volkomen met Big-Chill-Will eens. Heb zelf de nikon D50 aangeschaft super kwaliteit en de voorgeprogameerde instellingen zijn super. Helaas de nachtstand is wat minder maar nog steeds beter dan de canon 350D. Hiernaast zijn de prijzen van de nikon"s ca 100 eurie goedkoper. Je moet ook eens kijken bij www.kieskeurig.nl kijken naar de reviews van de hier 3 genoemde camara"s (Nikon d50, D70 en de canon)

Vliegermannetje 17 July / 2005 / 09:53
Nee, ik heb de Canon eos 350D en ik vind het echt een top ding! Je betaald natuurlijk wel een flinke smak geld.
Als je hem koopt zou ik hem kopen met de 90-300 mm lens of meer. Dat is handiger, want anders betaal je achteraf 2 keer zoveel voor een lens. Misschien moet je kijken voor de 35-200 lens, als je die koopt kan je ook nog leuke foto"s van dichtbij maken.. bijvoorbeeld als je hem wilt gebruiken voor groepsfoto"s etc..
Shut the fuck up and LOOP that shit!

Big-Chill-Will 17 July / 2005 / 10:35
Kwalitatief maken ze allebei prachtige foto"s waar niets op aan te merken valt dus daar geen fout woord over van mijn kant maar als je degelijkheid zoekt ga dan absoluut voor de D70! Voor surffotografie gebruik in een 70-300 objectief dat door de vergrotingsfactor van 1.5 een 105-450 mm wordt, zeer relaxed dus!
Surf hard! Getting old is for later...Whaaaaaaaaaaaazaaaaaaaaaaaa

Emiel 17 July / 2005 / 11:23
ff tip, kijk tot welke temperatuur hij kan. stel je gaat naar egypte met 40 graden kan het gebeuren dat zoals bij mijn broer het display uitvalt:X
Topsup.nl - Topsloep.nl

nlkiter 17 July / 2005 / 11:52

@ emiel --> Gaat om een spiegelreflex, dus daarmee fotografeer je niet via het display maar via de zoeker.

Bedankt voor de tips, had al e.e.a. op het oog en de prijzen tja ... kiten is ook duur :

Emiel 17 July / 2005 / 12:03
oow.. okeej ik heb er nie zoveel verstand van maar niet schieten is mis...loze reactie dus:X|:(
Topsup.nl - Topsloep.nl

Vliegermannetje 17 July / 2005 / 12:49
op de 350 d kan je ook schieten met de display, maar dan ben je gewoon loos>:):P:9
Shut the fuck up and LOOP that shit!

Carver 17 July / 2005 / 19:42

@nlkiter: Welk doel heb je voor ogen ? En dan bedoel ik, wat voor soort foto"s ? Vanuit het water of puur en alleen vanaf de kant ?

Ik zou zelf ook eerder voor een 2ehands 10D kijken ( helaas heb ik die van mij vorige maand verkocht anders had je er al 1 gehad ) mede door het feit dat deze zeer solide is en dus niet aanvoelt als een speelgoedcamera ( vooral met een goede lens is het dan ook beter uitgebalanceerd en ligt het fijner in de hand als je de hele dag foto"s aan het schieten bent ! )

8.5 MP is leuk, maar dat heb je alleen nodig als je voor de bladen of voor drukwerk fotografeert. Overweeg daarom ook om een goede 2ehandse stevige body te kopen en dan goed glas, want de lenzen maken de foto.. niet de camera ! En vooral bij sport is het van belang dat je een snelle lens hebt. De kitlens is leuk, maar als je serieus leuke en vooral scherpe foto"s wilt maken ( zonder de lens eerst tot f/8 dicht te moeten knijpen ) zou ik ook een goed kijken naar losse lenzen die aan jouw eisen voldoen en zich lenen voor je doel.

Als je meer info wilt over de beschikbare ( Canon ) spiegelreflex camera"s en lenzen kun je me toevoegen op MSN op : blackdemon36@hotmail.com