Ik ben het volkomen met Big-Chill-Will eens. Heb zelf de nikon D50 aangeschaft super kwaliteit en de voorgeprogameerde instellingen zijn super. Helaas de nachtstand is wat minder maar nog steeds beter dan de canon 350D. Hiernaast zijn de prijzen van de nikon"s ca 100 eurie goedkoper. Je moet ook eens kijken bij www.kieskeurig.nl kijken naar de reviews van de hier 3 genoemde camara"s (Nikon d50, D70 en de canon)
@ emiel --> Gaat om een spiegelreflex, dus daarmee fotografeer je niet via het display maar via de zoeker.
Bedankt voor de tips, had al e.e.a. op het oog en de prijzen tja ... kiten is ook duur :
@nlkiter: Welk doel heb je voor ogen ? En dan bedoel ik, wat voor soort foto"s ? Vanuit het water of puur en alleen vanaf de kant ?
Ik zou zelf ook eerder voor een 2ehands 10D kijken ( helaas heb ik die van mij vorige maand verkocht anders had je er al 1 gehad ) mede door het feit dat deze zeer solide is en dus niet aanvoelt als een speelgoedcamera ( vooral met een goede lens is het dan ook beter uitgebalanceerd en ligt het fijner in de hand als je de hele dag foto"s aan het schieten bent ! )
8.5 MP is leuk, maar dat heb je alleen nodig als je voor de bladen of voor drukwerk fotografeert. Overweeg daarom ook om een goede 2ehandse stevige body te kopen en dan goed glas, want de lenzen maken de foto.. niet de camera ! En vooral bij sport is het van belang dat je een snelle lens hebt. De kitlens is leuk, maar als je serieus leuke en vooral scherpe foto"s wilt maken ( zonder de lens eerst tot f/8 dicht te moeten knijpen ) zou ik ook een goed kijken naar losse lenzen die aan jouw eisen voldoen en zich lenen voor je doel.
Als je meer info wilt over de beschikbare ( Canon ) spiegelreflex camera"s en lenzen kun je me toevoegen op MSN op : blackdemon36@hotmail.com
Registreerde: 15 August 2003
Ben op zoek naar een nieuwe digitale spiegelreflex, en iedereen schijnt tevreden te zijn over de EOS 350D. Gezien het budget zeker een optie (ongeveer 1300 voor body groothoek 18-55 en telelens 90-300)
Iemand hier ervaringen met deze camera en kitefoto"s? Ben benieuwd naar de resultaten van deze cam (of anders tips?!).