Hoi formula,
IKO is een achterhaald kwaliteits waarborg symteem voor kitescholen. Net zoals op een cdspeler een KEMA,CE of TUV keurmerk zit. Het is ooit in het leven geroepen om scholen een soort certificaat te geven voor kwaliteit. Helaas zegt het tegenwoordig niets meer, er word totaal geen controle op uitgevoerd of dit ook op kwaliteits niveau ook op pijl blijft.
Mijn ervaring is dat je het helemaal niet nodig hebt om in het buitenland te kunnen kiten. Dan heb ik het over het gebruik van een bepaalde locatie. Om materiaal te huren kan het handig zijn. Maar aan de verhuurder laten zien dat je veilig kan waterstarten is meestal ook voldoende.
Claudia ist zo erg ??? Dus wij zijn top of the bill instructors??
Dat Maarten goed is wist ik wel maar als ik dat zo hoor haha zeker de absolute top!
haha damn .. Te jammer dat het zo moet gaan dat beginners al hun instructeursdiploma kunnen halen.. Misschien eisen techniek \ ervaring omhoog ?
Je hebt het over de opleiding tot instructeur Claudia of niet? De organisatie IKO zit bij het Caracol. Zij nemen zeker de veiligheid erg serieus. Ben blij dat iemand tenminste regels heeft opgesteld en richtlijnen die gebruikt kunnen worden voor het geven van les en het opleiden van insrtucteurs. Ik denk dat de IKO wel iets meer respect verdient dan dit. Je hebt idd niet overal een IKO kaart nodig om te kunnen huren. Ik denk persoonlijk ook niet dat dat nodig is. Wel zou ik als school zijnde een klein testje afleggen om het nivo te kunnen bepalen van een huurder. De meeste mensen die huren hebben dus geen eigen spullen en zijn daarom niet op een bepaald nivo wat acceptabel te noemen is. Je hebt wel gelijk dat er af en toe teveel commercieel wordt gedacht en er mensen worden opgeleid tot instructeur die eigenlijk zelf nog het kiten moeten leren.
Over de controle gesproken, vanaf komend jaar zal er veel meer controle komen op IKO scholen.
Dit is allemaal reeds aangekondigd door IKO bij de IKO gecertificeerde scholen. Dus ga ervanuit dat Maarten hier nog steeds erg fanatiek mee bezig is en het alleen maar beter word.
Registreerde: 29 October 2006
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag. Wat is een IKO kaart? En vooral is het nodig om te kitesurfen in het buitenland? Trouwens is dit nodig om op zee te kiten? Dit waren mijn vragen ik hoop dat jullie er een antwoord op hebben.