Zwemvest

Door: Creem Reacties: 20 Hits: 6279
Creem 16 August / 2007 / 19:51

Na vorig jaar een rib gekneusd te hebben en twee weken geleden een 720 loop klapper met m'n zij op het water (ik had net niet genoeg draai...) bedacht ik me dat het misschien goed is om een zwemvest aan te schaffen:

1- klappen op te vangen bij oefenen nieuwe truuks (metname bij lopen in combinatie met rotaties want dan  gaat het allemaal net iets harder) 

2- stukje veiligheid op zee

Nu zie ik (behalve lessers) werkelijk niemand met een zwemvest, zit hier een nadeel aan welke ik niet zie? Of is het gewoon niet cooool...?

Stijl als mokersteen

wazzaah 16 August / 2007 / 19:55

Die mystic impact vesten zie ik toch regelmatig. 

En een wetsuit in plaats van alleen een short scheelt ook drijfvermogen  

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

twindip 16 August / 2007 / 21:52
ik heb kort geleden 2 ribben gebroken en kite nu standaard met impactvest van bump&jump. staat niet cool maar kan wel wat meer klappertjes hebben... je went er snel aan moet ik zeggen.
make dust, or eat dust!

dennis_91 16 August / 2007 / 22:24

heb nu ook al aardige klappen gemaakt met de hp's die ik aan het oefenen ben en dat zijn aardige harde klappen.
ga der miss maar ook eentje halen
en over niet stoer gesproken als jij gewoon loopt staat een impact vest egt niet gek
laterz

LiquidForce

Creem 16 August / 2007 / 23:24

Oké, impactvest kan dus wel en helpt tegen de klappen, maaaaaar waarom geen zwemvest?

Dat helpt toch ook tegen de klappen én helpt bij lange zwempartijen (mocht dat ooit van toepassing zijn...better safe than sorry bedoel ik), of is zo'n zwemvest meteen aan gort bij eerste beste hamer van een klap?

Niemand ervaring??

Stijl als mokersteen

isomis 16 August / 2007 / 23:25

het is een impact vest he en dat drijfvermogen moet je niet zo nauw nemen. Drijfvermogen heb je alleen maar bij die grote zwemvesten waar je totaal niet in kan bewegen.

Idd, impactvest is wel lekker voor je ribbetjes. 

zucht...

johndoe 16 August / 2007 / 23:27

Idd, ik had eerst een gewoon zwemvest van prolimit maar deze zijn onwijs dik en kruipen gigantisch omhoog, dus deze deed ik niet mr om....met veel pijn en moeite een mystic impact vest gekocht(ook op aanraden van mede HL genoten)en ik moet zegge, FLEX...kruip wel ietsje omhoog mr das logisch omdat je beweegt,mr je krijg er geen schale bek ervan omdat ie zo hoog zit(had ik met dat prolimet vest wel)

Ik merk bv bij me boardje pakke dat ik nietmr moeite hoef je doen om boven te blijven, en met crashes helemaal top

Vest kost 79,95 bij elke shop, maatje M--->185, 70kg.

v.Weeghel had mij een L aangesmeerd mr das kut, Want hij moet nl gewoon lkker stevig om je lijf zitten.

Het is idd Niet egt heel cool om dr mee te lopen mr ik zie dr wel steeds zoon vest om hun lijf knopen hier op Scheef.

Dus,

Keep It Real, Take a Mystic Impact

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Creem 17 August / 2007 / 00:06
Stef-fan, bedoel je die met klitteband onderaan? Waarom heb je niet gekozen voor die duurdere van 119 die eruit ziet als een power-ranger met Mystic embleem voorop en meer drijfvermogen zou moetne hebben?
Stijl als mokersteen

johndoe 17 August / 2007 / 01:01

oow weet geneens dat er ook een duurdere is....bij mij ging het voornamelijk om de harde crashes,en daarbij komt dan het kleine drijfvermogenzal ff die duurde nu checke

oow jij bedoelt deze 

ik heb (de meeste)die Impact Shield Jacket en trouwens dat Float Jacket heeft idd meer drijfvermogen omdat dit puur een drijfvest is, mr je zal zien als je hier mee op je bek gaat dat het eerder pijn doet dan dat het een crash weert.....neem nou mr gewoon die impact shield je zal zien dat ie top is

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

-Frenk- 17 August / 2007 / 08:44

volgens mij hebben impactvesten ook drijfvermogen.

wakeboarders dragen die toch ook, en zwemvest is verplicht op de baan.

[we score at six beaufort]

Dirkie 17 August / 2007 / 08:46
Ik heb ook zo'n mystic ding met het klittenband onderaan. Dat klittenband is erg relext,want daar past je trapeze fijn overheen. Verder scheelt het best in het drijfvermogen, heb ik gemerkt. Je ligt een stuk 'hoger' in 't water. En het crasht ook heerlijk..  Geen spijt van de aankoop gehad. Niet te groot kopen!

Creem 17 August / 2007 / 10:09

Alright, thanks, ik ben 185 en 70k dus ik ga voor size M. Ik twijfel alleen nog tussen dat impactvest met die klitteband eronder van 79 euro of deze van 119 euro (dit is dus dat impact vest met meer drijfvermogen) Ervanuitgaand dta hier m'n trapeze netjes overheen/onder/op past en comfortable zit.

Stijl als mokersteen

nlkiter 17 August / 2007 / 10:41

Uitleg gehad over impact vest en drijfvermogen bij vd Berg:

Stel je maakt een klapper op het water, en raakt bewusteloos, met je gezicht in het water. Het enige drijfvest wat je dan gaat redden, is het bekende knal oranje michellin vest dat op zeilboten wordt gebruikt. Dit heeft een dusdanig drijfvermogen dat je lichaam wordt omgedraaid en jou zou kunnen redden in deze situatie.

Een impactvest heeft een beperkt drijfvermogen, en heeft niet de mogelijkheid jouw lichaam hiermee te keren. M.a.w. met een impactvest zal je gewoon verzuipen. Het drijfvermogen is puur om jou te helpen bij starten etc, zie het als een steuntje in de rug.

shadowclaw 17 August / 2007 / 10:55

Wat je ook neemt, zoek er 1 uit met rib-protectie want dat heb je nodig.. ik wakeboarde jaren met een wet-tech vestje met niks bij de ribben, nie cool. Nu O'Neill dingetje gekocht en ben helemaal blij.

Mystic en Dakine hebben m.i.goeie impact- en harnas kombo's mbt kitesurfen

En idd. met life jackets kun je niet echt lekker kitesurfen..

Stay Sharp, Surf like a Shark!

sjorsg 19 August / 2007 / 12:06

ik heb dezelfde vraag vorig jaar gesteld, kreeg veel reacties maar het was 50/50. ben toen gaan zoeken en kwam dit onderandere tegen in het kitesurfmagazine www.neilprydewaterwear.com impact en zwem in één. zien er ook mooi uit. naadeel niet veel zaken hebben ze.

isomis 19 August / 2007 / 12:31
quote: nlkiter - Vrijdag 17 Augustus, 2007(10:41)
Uitleg gehad over impact vest en drijfvermogen bij vd Berg:   Stel je maakt een klapper op het water, en raakt bewusteloos, met je gezicht in het water. Het enige drijfvest wat je dan gaat redden, is het bekende knal oranje michellin vest dat op zeilboten wordt gebruikt. Dit heeft een dusdanig drijfvermogen dat je lichaam wordt omgedraaid en jou zou kunnen redden in deze situatie.   Een impactvest heeft een beperkt drijfvermogen, en heeft niet de mogelijkheid jouw lichaam hiermee te keren. M.a.w. met een impactvest zal je gewoon verzuipen. Het drijfvermogen is puur om jou te helpen bij starten etc, zie het als een steuntje in de rug.  

Bewusteloos raak je voor grotendeels door klap op je hoofd, daarom ben ik voorstander van een helm.

zucht...

10nus 19 August / 2007 / 13:06

Ik heb er nog 1 tekoop 25 euro's :

Gonkerd 19 August / 2007 / 13:22
Ik heb een impact vest van mystic en deze zijn als het ware wat korter zodat je harnas er niet overheen hoeft maar er gewoon onder zit. Het drijfvermogen is natuurlijk minder als een zwemvest, maar daar is hij ook niet voor.     

Roderick 19 August / 2007 / 14:10
  Voor ik begon met kiten was ik fanatiek catamaranzeiler. Uit die tijd heb ik nog een zwemvest (Magic marine racing jacket) Die heeft een /- 10 cm brede klitteband strap om hem op zijn plaats te houden. Bevalt prima. Het zou kunnen zijn dat je er net iets minder hoog mee kunt bodydraggen (maar nog steeds hoog genoeg om bij je board te komen) Ik heb wel een zittrapeze. Geen flauw idee of een waist er onder zou passen. Verder zie ik weinig nadelen aan varen met een zwemvest. In de winter is het zelfs wel lekker warm...

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

michielvgeel 19 August / 2007 / 17:10

omdat ze het er niet uit vinden zien en omat het waarschijnlijk niet prettig zit

de zelfde reden waarom sommige mafketels een zwembroer OVER hun pak heen trekken

riding new kites every session www.newkiteboarding.nl

piraat 19 August / 2007 / 17:42
Creem  1 man 1 board 1 kite 1 vest ....................dekselse hoogvlieger doen je landingen pijn ???
Jolly Roger