wat gaat harder kite surfen of wind surfen?

Door: nick-kiter Reacties: 7 Hits: 1254
johndoe 01 September / 2007 / 20:53

eey, een windsurf heeft mij uitgedaan om een wetstrijdje te doen wie het hardst gaat.

ik(kiter) mag de koers kiezen gwn een stuk rechtdoor varen

en wind is 4bft op binnen water.

wie denken jullie dat er sneller is?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

catapultboardertje 01 September / 2007 / 20:56
de kiter attans als je een beetje snel boardje hebt ( beetje smal ) dan zou jij moeten winnen aangezien jij half met de wind mee kan en dus ook eventueel als het 4 bft is een 20 m2 op kan zetten ofzo haha succes met de race

johndoe 01 September / 2007 / 20:59

ik heb een 152x39 brunnotie master en 11m fuel ma ik wil eigenlijk wel 5bft om lekker te gaan weeg 65kilotjes

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 01 September / 2007 / 23:34
ik windsurf zelf ook, als je met 4bft hard wilt gaat met windsurfen moet je egt wel een heel groot zeil hebbe, dus wsl ga jij harder

mig27 02 September / 2007 / 09:08

Met mijn 666 en Rhino7 ben ik menig windsurfer de baas kwa snelheid . Moet er wel mijn best voor doen, echt hakken om ze voorbij te varen. En niet alleen op vlak water.

Maar in hardere wind in golven winnen ze het vanwege het langere board.

Bij de speedraces komen kites en windsmurfers dicht bij elkaar. Officieel is het record nog steeds voor een windsmurfer, maar onofficieel zijn al hogere snelheden met kites bereikt (die zijn (nog) niet erkent door guinness book of records). Kwestie van tijd, denk niet meer dat het lang zal duren nu de interesse in speedkiten steeds groter wordt.

Materiaal:

Kites die je o.a. vaak ziet op speedwedstrijden:

North Rhino7

Caution Answer

Naish TorchIII & RavenIII

Cabrinha XBII

Kwa standaard (niet speciaal speedboards) boardjes hands-on 666 2007 model en die van Spleene zijn het snelst.

Nog steeds lid van het NKV

henrik 02 September / 2007 / 11:39
hey mig je vergeet de flysurfer speed 2 en de north lw of dat speciale serie speedboardje

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)

davidov 02 September / 2007 / 16:35
north phantom dacht ik.
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

mig27 03 September / 2007 / 08:40
Quote: henrik - Zondag 02 September, 2007 11:39
hey mig je vergeet de flysurfer speed 2 en de north lw of dat speciale serie speedboardje

Idd. Flysurfer speed, maar deze zie je niet vaak tijdens de speedwedstrijden van de PKRA.

Ik bedoelde met standaard boardjes geen speciale snelheidsboardjes, zoals die van North en Fanatic. Toby van kiteforum had beide boardjes van North voor het speedkiten in combo met een Rhino7 9m2. Boardjes schijnen voor een TT en productieboard erg snel te zijn. Hier in NL nog nooit op het water gezien.

Nog steeds lid van het NKV