Waar in tarifa allemaal kiten met levante...

Door: livingthadream Reacties: 9 Hits: 3562
livingthadream 18 October / 2007 / 07:42

EEy,

Kheb ff een vraagje, vertrek morgen naar tarifa (2x), alleen vorig jaar met levante was het altijd aflandig, vlagerig etc. Weet iemand een plek(kken) waar je kan kiten in tarifa, waar dan de levante beetje meer aanlandig is.... en miss wa minder vlagerig;)

Khoor het wel, bedankt !

www.natural-high.nl Slingshot & Mystic

duffeaap 18 October / 2007 / 14:50

Met Levante kan je richting Malaga. Ik heb vroeger vaak gekite in Marbella met Levante. Dan is het daar side-shore.

Er zijn ook wel plekken dichterbij Tarifa dan Marbella, maar daar ben ik nooit geweest om te kiten. 

Creem 18 October / 2007 / 16:00
Las Dunas, gewoon einde van de baai waar al het zand opgehoopt wordt (en dus duinen ontstaan...) Daar is het topperdepop varen met Levante (side-onshore)
Stijl als mokersteen

StefanoMallorca 18 October / 2007 / 16:06

Doorrijden naar Caños de Mecca. Zeker als ie te hard is 8 bft .  Op Caños is ie dan vaak 2 bft minder. Je moet wel van golven houden.

Tarifa- Caños de Mecca. Uurtje rijden.

Caños de Mecca. Te herkennen aan de vuurtoren op de punt.

De eerste dag Levante is meestal wat vlageriger. Daarna wordt ie iets constanter.

Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

Lord_of_the_Boards 18 October / 2007 / 17:20

Van Links naar rechts:

1. Sancti Petri:

Vlak water spot. Wind is wel vlagerig en pal aflandig, maar aan de overkant is tenminste nog land. Als het echt overal te hard waait, is dit een redelijk alternatief. Alleen als je heel ervaren bent, want het is echt een gevaarlijke spot.

2. Canos de Mecca. Wavespot. Erg gevaarlijke stenen die met laag water boven komen. Golven tot zo'n 4 meter ofzo. Doorgaans minder wind dan Tarifa, Bolonia en Las Dunas, maar het kan er ook zeker nog te hard waaien voor een 7. Vorig jaar windsurfers daar met 3,5 metertjes. 1 kiter met een 3 meter leskite aan het rippen. Maar dat zijn wel extremen.

3. Bolonia. Mooie spot voor Levante. Betere golven dan in Las Dunas en ongeveer 1 Bft. minder wind dan Las Dunas.

4. Las Dunas. 2 Bft minder dan Tarifa, maar op het strand vaak heel erg vlagerig. Oppassen voor de stenen onder water als je iets hogerop gaat varen.

5. Getares, net onder Algeciras.

Ook al waait het op het strand van Tarifa 50 knopen, dan nog kan het zijn dat hier niet genoeg wind staat. Als je geluk hebt, kun je dan lekker met 16 of 14 knallen. Wind is dan aanlandig.

6. Geen idee hoe de spot heet. Het is net boven Algeciras.

Rare spot met een gevaarlijke strekdam. Vlakbij de grote haven van Algeciras en vlakbij Gibraltar. Veel (grote!!!) scheepvaart in de buurt. Veel kamikaze piloten en weinig ruimte om veilig te starten en landen. Wind iets meer dan Getares

7. La Linea. Vlak boven Gibraltar.

Ook al een rare spot met een erg smal strand. Wind is pal aanlandig en de golven klappen recht op de kant. Lastig wegvaren dus en met het smalle strand onder je dus ook niet de veiligste spot. Niet te ver doorvaren bij Gibraltar, anders hang je aan een vliegtuig. Als die op die korte startbaan opsteigen, schieten ze een meter of 20 boven het water langs, tenminste zo leek het. De eerste keer dat je dat ziet als je daar aan het kiten bent........................

Beste alternatieven naar mijn mening: Getares, Bolonia en Las Dunas. Verder richting Marbella zijn nog meer spots, maar daar ben ik nog nooit geweest. Check anders www.kitebeaches.com voor meer spots of vraag even op kiteforum (PB naar Panchito, hij woont in Tarifa)
www.stormchaser.nl

Indosurfer 18 October / 2007 / 18:19

AAAhh Tarifa !!! IWat mis ik  het......... Moet maar eens kijken om ook weer te gaan..

Drink ff een Mojito van mij in de "Mosquito" of een biertje in "Tanaka's"

Ik had van de zomer een downwinder gedaan van Bolonia naar Dos Mares...1 woord  GEWELDIG!

Veel plezier 

Adoe! Appa kabar?

stetman 18 October / 2007 / 19:04
spot 6 is Palmones. Met Levante goed te doen en ook een paar bft minder dan in Tarifa. 

Surfz 20 October / 2007 / 01:35
mooi overzicht. Canos de Mecca is mijn favoriet. Inderdaad wel een paar gevaarlijke stenen rechts, maar dat mag de pret niet drukken. Bolonia is net een tikkie aflandig, tenminste toen ik er was. Maar wel gaaf.
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/getting-back-to-the-roots-of-kiteboarding.aspx

Lord_of_the_Boards 20 October / 2007 / 02:54

Ik heb op Canos gewindsurfd met laag water. Toen moest je echt wachten tot een golf de kant op kwam rollen, om vervolgens met de golf mee over de stenen het water op te drijven. Ik heb die dag een cm of 3 van mijn vin af gevaren.............. Als het echt laag water is, liggen er in de hele baai rotsen boven water. Misschien waren wij er gewoon op het verkeerde moment. Eenmaal op het water was het wel super!

Spot 6 is idd Palmones.

Mosquito bar is idd wel relaxed en Tanaka´s is een leuke discotheek. Het oude centrum van Tarifa is meer dan OK. Gewoon ´s avonds eerst lekker gaan eten daar en dan gewoon doorgaan de kroegen en discotheken langs. Supersfeertje daar! Leuke terrasjes en vooral de kleine kroegjes zijn supergezellig.

Ik hoop voor je dat je poniente hebt en dat het strand bij Rio Jara onderloopt. Dan kan je op het strand kiten op een perfect vlakke lagune! Ook op zee is het dan supergoed. Je kan dan overal varen. We hebben vorig jaar meerdere dagen achter elkaar levante gehad van 50 tot 60 knopen. Zelfs bij Cadiz was het toen nog een knoop of 40 en bij Getares en Palmones stond slechts 8 schrale knoopjes wind. Je moet dus soms ook een beetje geluk hebben (en dat hadden wij dus niet altijd.............)

www.stormchaser.nl

johndoe 20 October / 2007 / 12:56
je moet ook niet gaan windsurfen

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)