Met Levante kan je richting Malaga. Ik heb vroeger vaak gekite in Marbella met Levante. Dan is het daar side-shore.
Er zijn ook wel plekken dichterbij Tarifa dan Marbella, maar daar ben ik nooit geweest om te kiten.
Doorrijden naar Caños de Mecca. Zeker als ie te hard is 8 bft . Op Caños is ie dan vaak 2 bft minder. Je moet wel van golven houden. ![]()
Tarifa- Caños de Mecca. Uurtje rijden.
Caños de Mecca. Te herkennen aan de vuurtoren op de punt.
De eerste dag Levante is meestal wat vlageriger. Daarna wordt ie iets constanter.
AAAhh Tarifa !!! IWat mis ik het.........
Moet maar eens kijken om ook weer te gaan..
Drink ff een Mojito van mij in de "Mosquito" of een biertje in "Tanaka's"
Ik had van de zomer een downwinder gedaan van Bolonia naar Dos Mares...1 woord GEWELDIG!
Veel plezier
Ik heb op Canos gewindsurfd met laag water. Toen moest je echt wachten tot een golf de kant op kwam rollen, om vervolgens met de golf mee over de stenen het water op te drijven. Ik heb die dag een cm of 3 van mijn vin af gevaren.............. Als het echt laag water is, liggen er in de hele baai rotsen boven water. Misschien waren wij er gewoon op het verkeerde moment. Eenmaal op het water was het wel super!
Spot 6 is idd Palmones.
Mosquito bar is idd wel relaxed en Tanaka´s is een leuke discotheek. Het oude centrum van Tarifa is meer dan OK. Gewoon ´s avonds eerst lekker gaan eten daar en dan gewoon doorgaan de kroegen en discotheken langs. Supersfeertje daar! Leuke terrasjes en vooral de kleine kroegjes zijn supergezellig.
Ik hoop voor je dat je poniente hebt en dat het strand bij Rio Jara onderloopt. Dan kan je op het strand kiten op een perfect vlakke lagune! Ook op zee is het dan supergoed. Je kan dan overal varen. We hebben vorig jaar meerdere dagen achter elkaar levante gehad van 50 tot 60 knopen. Zelfs bij Cadiz was het toen nog een knoop of 40 en bij Getares en Palmones stond slechts 8 schrale knoopjes wind. Je moet dus soms ook een beetje geluk hebben (en dat hadden wij dus niet altijd.............)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Registreerde: 31 January 2007
EEy,
Kheb ff een vraagje, vertrek morgen naar tarifa (2x), alleen vorig jaar met levante was het altijd aflandig, vlagerig etc. Weet iemand een plek(kken) waar je kan kiten in tarifa, waar dan de levante beetje meer aanlandig is.... en miss wa minder vlagerig;)
Khoor het wel, bedankt !