hmm , ben 2 jaar geleden een week gaan snowboarden in val thorens , super qua sneeuw natuurlijk , 1 van de hoogste skigebieden !
maar om te snowkiten denk ik dat je naar les menuires zal moeten rijden , ook les 3 vallées ! neem een pas voor het hele gebied hé !
in val thorens denk ik dat alles te steil is , ik herriner me geen plateau ofzo !
les menuires was er wel een mooie vlakte , maar ik had m'n kites niet mee dusja !
dit jaar ga ik naar mégève , daar is het ideaaaaal !
Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)
wij waren er vorig jaar eind april en toen zagen we wel 2 snowkiters! maar lijkt me niet de meest ideale plek. wel ongelofelijke top snowboardspot!!! geniet ervan
Was er twee jaar geleden 10 dagen en heb wel eindloos zitten rond kijken voor een plek, maar nergens in de vallei zelf is het vlak genoeg om het te proberen. Op de vlakke stukken is het overcrowded en skiliften staan er ook te veel. Gewoon een week hard die pistes knallen.. Er zijn daar echt stukken waar je 100 km/h kan halen, dat geeft echt een kick. Vooral de rode piste van breche de Rosael naar Rosael toe is een killer (...als je van snelheid houd, tenminste.)
Off-piste was vooral de zwarte Combe de Caron ook een vette kick... Godver, ik dwaal af, maar heb wel echt weer zin in Wintersport.
Ik ga ook naar Val Thorens in de krokus om te boarden van 1feb tot 10feb . Ons hotel is in Brides Les Bains en we zijn met een groep van 13.
Let the snow be with us
Registreerde: 05 November 2005
Yeeeps,
we gaan in de krokusvakantie met een paar vrienden naar Val Thorens gaan snowboarden en we vroegen ons af of je daar ook kan snowkiten, en zoja waar precies?
gaat er iemand van hier ook naar Valtho toevallig die week?
Greeetz