Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest met mijn ouders.
Kiten is er niet echt geweldig, heb het wel gedaan maar je moet echt goed zoeken voor een btje fantsoenlijk strand.... meeste kust is rotsen.
Voor zover ik het me kan herrinneren heb ik toen in de buurt van chersonissos gekite, en ben ik gestart bij één van de weinige strookjes strand (van een Hotel). Toen (denk 4/5 jaar terug ofzo) was ik de enigste kiter op het eiland en wist niemand wat kitesurfen was en of het uberhaubt mocht. Dus ja.... het is op zich mogelijk :)
Good luck, en rustig aan met de vele feesten daaro :P
Heb lekker kunnen kiten helemaal aan de Westkust van kreta. Elaphonissos en Phalasarna. Verder ben ik daar ook nog in Balos Bay geweest (niet gekite), maar dat schijnt goed te wezen. Kan je wel enkel met de 4x4 of met de boot naartoe.
Is trouwens al weer 5 jaar geleden, dus misschien is het klimaat al weer veranderd.
PS, heb even gechecked op googlemaps... Deze spots zijn 200 km (3.5 uur) van chersonissos verwijderd. Hoop dat je nog wat dichterbij vindt.
Brun0 had een 2 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 10 - 22 knots op zijn North Rebel (2011)
Ben er 2 jaar geleden geweest. Wel me gear meegenomen maar niet kunnen varen. Wel een paar spots gevonden, echter op dat moment net te weinig wind. Ik zal even een kaartje meesturen. Op de plekken van de gele streep is strand !!
JeroenW had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 22 knots op zijn Peter Lynn Escape (2019)
Registreerde: 28 September 2006
hey ok ga 4 juni met school als afscheidsreis naar kreta.
heeft iemand ervaring of je daar kan kite en of je daar spullen kan huren ?
we gaan naar het plaatsje chersonissos
gr