johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Beide forecasts zijn gebaseerd op andere modellen. De superforecast is gebaseerd op een lagere resolutie (zoiets als de MM5 9km en MM5 27km van windguru).
Een forecast met een kleine resolutie is gedetailleerder echter is de kans op onnauwkeurigheden groter.....
Persoonlijk ga ik liever uit van actuele data en gebruik dit soort forecast om te zien wat de trend is voor een dag.
Tis nu een week online of zo en ben er nog niet over uit of het beter is.
Voor voorspellingen op de dag zelf ga ik toch meer uit van actuele data en scheepvaart berichten.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Gisteren was de Superforecast in ieder geval SPOT ON!
uit me sokken gewaaid op de brouwersdam :)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Registreerde: 24 October 2001
Als je kijkt naar de normale forecast en de superforecast op op windfinder.com Dan zie je nogal een verschil voor komende week op de Hoek van Holland. Kan iemand mij uitleggen hoe ik die Superforecast moet lezen/ Want daar voorspellen ze meer wind én een andere richting....
BV de normale forekast geeft voor vanavond 12 knopen NO op en superforecast 18 knopen NO.
Waarom is er een Forecast als er ook een Superforecast is??