Ik ben me aan het verdiepen in het kiten met een wakeboard. Er valt niet veel info over te vinden..
Wakeboarden doe ik nu een tijdje bijna dagelijks en sinds een maandje met kiten bezig, nu lijkt me de connectie geweldig! Waarom geen wakeboard gebruiken met kiten? Gevaarlijk? Te veel rocker? Niet fijn edgen?
Mij lijkt het stevige gevoel rond de enkels top.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Eventueel wat langere vinnen gebruiken, en easy release bindingen die je makkelijk kan aan- en uitdoen..
Kan makkelijk, maar meer als je echt toe bent aan het wakestylen. Er zijn echter ook wakebindingen voor kiteboards, zoals de Liquid Force Union en Synergy.
Aah niet verkeerd, ik zou het super vinden als ik 1 bordje kan gebruiken om fatsoenlijk mee te kunnen wakeboarden en ook voor kiten kan gebruiken.
Ben zon 92 kg, en heb strax als het goed is een een liquid force watson 138 en een Best Yarga 11 uit 2008. En dan zou ik voor het kiten alleen even de vinnen veranderen.
Kiten zou ik sowiezo wakestyle doen denk ik.
Wakeboard zou wel kunnen, maar een kiteboard is efficienter met aanplaneren en upwind varen. Tuurlijk geen probleem boots op een kiteboard te zetten als je een geschikt kiteboard hebt.
Kijk eens naar de Cabrinha Custom. Het kiteboard dat het meest op een wakeboard lijkt.
Zitten ook inserts voor je boots op.
Ik heb juist leren oldschoolen vroeger met wakeboard. Zo verloor ik het board niet bij extreme (ongewilde) 1080's en 1800's. En ik kon keihard kanten in de storm met een 16m2 airblast. Wakeboard regelt, maar een goeie twintip met bandjes heb toch de voorkeur!
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
kvond wakeboards altijd teveel rocker.. met bindingen is zowieso mogelijk natuurlijk, maar er zijn al heel wat merken die hun boards met channels produceren en binding-klaar willen verkopen, idd zoals LF, maar ook echt kitemerken zoals Underground hebben dit jaar boards die toch eng dichtbij wakeboards id buurt komen.. mijn ervaring is dat je met een kiteboard bindingen prima kan wakeboarden, maar met een wakeboard minder kan kiteboarden.. tip van de dag: een wakeboard met weinig rocker, of een kiteboard met heel veel en channels en kleine vinnen.. kben best benieuwd wat je keuze uiteindelijk is, aangezien het uiteindelijk 2 heel verschillende dingen zijn..
het zal ook wel redelijk aan je kiteniveau liggen wat voorn bindingen je neemt, als je bijv na elk rakje terug loopt zou ik helemaal geen bindingen nemen, of idd easy release..
Registreerde: 17 April 2009
Ik ben me aan het verdiepen in het kiten met een wakeboard. Er valt niet veel info over te vinden..
Wakeboarden doe ik nu een tijdje bijna dagelijks en sinds een maandje met kiten bezig, nu lijkt me de connectie geweldig! Waarom geen wakeboard gebruiken met kiten? Gevaarlijk? Te veel rocker? Niet fijn edgen?
Mij lijkt het stevige gevoel rond de enkels top.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Eventueel wat langere vinnen gebruiken, en easy release bindingen die je makkelijk kan aan- en uitdoen..