Zwemvest of niet

Door: keesje Reacties: 20 Hits: 3765
keesje 23 June / 2008 / 16:12

Wat vinden jullie van een zwemvest.

ik heb alle zwemdiploma's (die te halen zijn bij mijn club)

en mijn vader zegt dat ik een zwemvest moet dragen.

help mij mijn vader te overtuigen.

of laat een goed zwemvest zien die je bij kitesurfen kan dragen. ( winkel en prijs )

johndoe 23 June / 2008 / 16:16

uhm je vader heeft gelijk. Ik zelf heb ook geen zwemvest, maar eigenlijk zijn er geen tegen argumenten. Ja, dat het niet lekker zit en je bewegingsruimte verziekt, maar ja is dat een argument? aangezien veiligheid een sterker argument is.

Waar ga je voornamelijk kitesurfen?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

keesje 23 June / 2008 / 16:18

ik kite voornamenlijk in cadzand bad.

in zee land 

sthijs 23 June / 2008 / 16:20
de klappen zijn harder als je valt...

Roderick 23 June / 2008 / 17:06
Quote: sthijs - Vandaag 16:20
de klappen zijn harder als je valt...

Leg eens uit.

Ik gebruik mijn zwemvest juist als impact-vest...

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

Mario 23 June / 2008 / 17:10

wat bedoel je met een zwemvest ?

een echt zwemvest wat zich opblaast als je ergens aan trekt lijkt me niks toe te voegen,het lijkt me zelfs onhandig zwemmen .

Een zwemvest wat een beperkt drijfvermogen heeft lijkt me nog wel iets voor als je echt een eind moet zwemmen maar pak dan een crashvest met wat drijfvermogen

die zitten niet echt in de weg en maakt de klappen zachter en helpt bij het zwemmen

sla je 2 vliegen in 1 klap

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

wazzaah 23 June / 2008 / 17:13
Mystic impactvest hebben redelijk drijfvermogen en in je wetsuit heeft ook enig drijfvermogen.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

keesje 23 June / 2008 / 17:34

Klik voor grote versieKlik voor grote versie

heeft dit dan genoeg drijfvermogen samen met een mystic firestarter en en mystic venom 4.0 mm????

overgens ik weeg 46 kg

10nus 23 June / 2008 / 17:34

mog iemand er een nodig hebben 25 euries mag je mijne hebbe 

wazzaah 23 June / 2008 / 17:42

Ja dat is em Keesje Smiley Pro-limit heeft ook zoiets alleen die zit niet zo goed bij een heuptrapeze.

Het geeft natuurlijk niet zoveel drijvermogen als een echt zwemvest maar zit wel goed strak om je lichaam.

En het is nog veiliger met crashes ook Smiley

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

harry-cooper 23 June / 2008 / 17:42

ik moes tikke want de bel doet het niet,

ik vin t makkelijk,... bij wakeboarden gebruikt bijna iedereen er een zelfs een helm wordt steeds meer standaard aan de kabel

enne wat is er relaxter dat als je in het water ligt en je jezelf niet boven water hoeft te trappelen...

je moet gewoon van jobe of een ander wakeboardmerk een zwemvestje van neopreen opzoeken (google) en gerust dat je iets leuks vindt.

ik schaam me der nie voor omdat k te lui ben om te wille trappele Smiley

mensen gegroet

harry cooper> live big and right now!

keesje 23 June / 2008 / 18:01

10nus wat heb je in de aanbieding

Bignelis 23 June / 2008 / 19:13

Op zee ben je wel gevoeliger voor de stroming, lastiger upwind boddy draggen, dus moeilijker bij je board komen.

Overigens hoef ik nooit te zwemmen/watertrappelen met mn wetsuit aan en kite in de lucht.....

Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

arnhemkiter 23 June / 2008 / 19:56
  Ik heb bij zwemvesten.nl een zwemvest speciaal met trapezeuitsparing gekocht, bevalt zeer goed. Hij kruipt niet omhoog en zit niet in de weg. http://www.zwemvesten.nl/product.php/Helly Hansen LAUNCH perfect voor trapeze?id=11223

Vooral in de koude seizoenen is een zwemvest toch wel lekker. Als je kite even niet wil herstarten merk je dat je toch gauw vermoeid raakt in koud water, een goed drijvend zwemvest is dan toch wel lekker is mijn ervaring en lekker veilig.

kwast 23 June / 2008 / 20:23

Ik vaar zelf met een zwemvest een kleintje gekocht bij Aquatrends in Almere.

Om het zwemvest op zijn plaats te houden gebruik ik een lycra over mijn vest..tegen de kou en alles is mooi glad zodat je nergens aan blijft haken.

Succes

Michiel

Kwast

zeelandkiter 23 June / 2008 / 21:13

ik had eerst een zwemvest/impact vest, van prolimit maar dat vond ik maar niks.

kroop steeds omhoog als je in het water lag.

nu heb ik een impact vest van mystic is veel lekkerder en met je pak en dat vest en je kite in de lucht drijf ik goed zou alleen minder zijn als er iets mis zou zijn.

www.sander-bos.com North Kiteboarding / ION Essentials / 4Wind Watersports

zeelandkiter 23 June / 2008 / 21:14

ik had eerst een zwemvest/impact vest, van prolimit maar dat vond ik maar niks.

kroop steeds omhoog als je in het water lag.

nu heb ik een impact vest van mystic is veel lekkerder en met je pak en dat vest en je kite in de lucht drijf ik goed zou alleen minder zijn als er iets mis zou zijn.

www.sander-bos.com North Kiteboarding / ION Essentials / 4Wind Watersports

Magic_Ed 23 June / 2008 / 21:15

In zee is een zwemvest/drijfvest een afweging van plussen en minnen:

met een drijfvest heb je extra drijfvermogen, geeft rust, zeker als je moe wordt (bijvoorbeeld als je kite niet wil herstarten door de golven)

beschermt tegen klappen op het water

je kan langer zwemmen zonder spullen

een opblaasbaar zwemvest zit nauwlijks in de weg en kan je opblazen zodra het nodig is (stikstof patroon)

(bij een echt, permanent zwemvest) kan je buiten westen gaan en toch niet verdrinken

- (bij een drijfvest) kan je buiten westen gaan en toch verdrinken

- een permanent zwemvest zit ongelooflijk in de weg

- een opblaasbaar zwemvest mag niet zomaar opblazen (oppassen met trektouwtjes)

- door golven duiken wordt een stuk moeilijker

- meer invloed van wind en stroming

- moeilijker zwemmen

Een helm is voor mij geen discussie: kost weinig, je voelt er niets van, is lekker warm, beschermd je oren en je hoofd, dus op die aanschaf na alleen maar pluspunten.

Over de lycra: iha maakt een lycra onder of boven het pak het juist kouder! Over je zwem/impact vest is weer een ander verhaal, omdat er dan een extra "lucht" laag ontstaat. Maar serieus: nooit een lycra over of onder je pak tegen de kou. Als je iets extra's wilt is het beter om een zogenaamde heat-seaker (liefst met capuchon) te dragen onder je pak.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

keesje 23 June / 2008 / 21:38

even over dat inpactvest dat ik hgepost heb.

bied dat genoeg drijfvermogen om te drijven zonder kite in de lucht.

en heb je er last van bij upwind bodydraggen 

piraat 23 June / 2008 / 21:51
magic ed zegt alles wat er gezegt kan worden over dit onderwerp Smiley niets aan toe te voegen
Jolly Roger

nayy 23 June / 2008 / 22:08

Hallo,

heb een neil pryde impact vest (serie 5000 of zoiets).

Draag het altijd, behalve wanneer het echt low-wind is (= niet kunnen springen) . Zo'n vest is zwaar en neemt nog eens veel water op, daarom draag ik ze bij licht weer omstandigheden niet. Voor de rest heb je er totaal geen last van, je voelt dat niet en in de winter is 't lekker warm.

Gisteren ben ik bij een hoge sprong echt verkeerd geland met een hoge voorwaartse snelheid, de klap was echt enorm. (was in de lucht beginnen draaien, en volop mijn zij geland) Even een half minuutje naar lucht liggen happen, had hoofdpijn van de klap.

'k voel vandaag nog waar ik op het water geland ben...

Was blij dat ik mijn impactvest en helm aanhad...

groeten,

Nayy

nayy