Kiten met hechtingen...

Door: FrEeZe Reacties: 15 Hits: 1232
FrEeZe 27 June / 2008 / 14:57

Johooo!!

Er zitten 3 hechtingen in m'n wenkbrauw, sinds zaterdag nacht.. , maar wil wel gaan kiten met een weekend vol wind! Dokter zegt doe maar niet, maar dat trek ik slecht Smiley

Ik denk afplakken en gaan, wie heeft hier ervaring mee? 

klein-fotografie 27 June / 2008 / 15:01
geen ervaring mee tijdens het kiten maar zou in dit geval toch maar luisteren naar de dokter. weet het is zwaar, mag zelf niet kiten en snowboarden etc. door zwakke knieen en heupenSmiley.

-DAVE- 27 June / 2008 / 15:05
  Kan makkelijk ! Heb zelf ook al 2 keer ervaring op dat gebied.
Alleen als het misschien wel openbarst (na een week lijkt me onwaarschijnlijk, maar toch...) dan kan je het beter in zee (gezond) hebben dan op het binnenwater (vies)

En hoe slecht binnenwater is voor een mens, bewijst onderstaand bericht maar weer . Smiley

Politieman overlijdt aan ziekte van Weil

LEEUWARDEN - Een 57-jarige medewerker van de waterpolitie is op 19 juni overleden aan de ziekte van Weil. Dat meldde het expertisecentrum voor de ziekte van Weil van het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) in Amsterdam donderdag.

De inwoner van Kampen had de infectieziekte waarschijnlijk opgelopen bij de afhandeling van een dodelijk ongeval met een speedboot in de nacht van 6 op 7 juni op het Prinses Margietkanaal in Friesland.
De man is woensdag gecremeerd, zo meldden het Korps landelijke politiediensten (KLPD), de brandweer en de GGD donderdag
Ook een brandweerduiker die bij het ongeval in actie kwam en symptomen van de ziekte van Weil had, is in het ziekenhuis opgenomen. Hij is inmiddels genezen verklaard.
Rattenziekte
De ziekte van Weil kan ontstaan door contact met oppervlaktewater en staat ook wel bekend als de rattenziekte. De ziekte wordt via de urine van ratten verspreid.

Juist als het water een relatief hoge temperatuur heeft, lopen mensen als rattenvangers, boeren, watersporters en jagers kans op besmetting.

meer >>

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Stien 27 June / 2008 / 15:13
ik ben ook allergisch voor binnenwater,,Smiley

vanbo 27 June / 2008 / 15:27
bij de apotheker hebben ze een waterwerend verband dat je er als een plakker kan op kleven, al blijft een wenkbrauw natuurlijk moeilijk om volledig waterdicht af te kleven
vanbo

Tom 27 June / 2008 / 17:20
Ik zou maar oppassen met hechtingen hoewel het in je wenkbrauw denk wel kan. Ik heb een keer een kieste uit me arm laten halen vlak onder me grote spierbal zeg maar :P Toen heb ik een tijdje gewacht en ben pas weer gaan kite met toestemming van de dokter (met hechtingen).. Leuke verassing toen me pak uit ging, al me hechtingen waren uitgescheurt en het leek wel een openstaand mondje die was dichtgenaaid. Nu dus een liteken van de uitgescheurde hechtingen en het slechte helingsproces :)
Kiteboarding 4 life !!!

Woodmaster 27 June / 2008 / 19:52

Ojee wilde morgen eigenlijk naar Edam toch maar niet dan he he.

Ijmuiden dan maar weer (ook vanwege windrichting)Smiley

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

temp_spikey 27 June / 2008 / 21:31

zou een beetje uierzalf helpen of een andere vette stof die water afstoot ?

@ Dave ...Damn, je weet ze ook wel te vinden he haha rattepis brrrr

www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

David86 27 June / 2008 / 21:34

Dikke laag vaseline dr op een gaan!

Lord_of_the_Boards 27 June / 2008 / 22:56
Ik zou zeggen ff de hechtingen eruit halen. Kunnen die tenminste niet meer uitscheuren. Een week is lang genoeg toch? Dan gewoon een dikke waterdichte pleister erop en gewoon gaan. Of beter nog even wat hechtpleisters eronder ook. Het is maar een wenkbrauw. Die gebruik je toch niet met kiten?
www.stormchaser.nl

Starsailortje 28 June / 2008 / 09:10

ze verkopen ook zo'n waterdichte plijsterspray, dit werkt echt goed en legt een waterdichte film op je vel, natuurlijk wel goed opletten dat je dat spul niet in je oog spuit!

maar ik zou er zeker niet voor thuisblijven hoor!

FlyingBee 28 June / 2008 / 13:02

Kan makkelijk heb afgelope zondag met het superwindje van toen ook gekite met hechtingen in me schouders. Wel op zee want anders heb je nogal kans dat het gaat onsteken. Het was bij mij 1,5 week later omdat ik er eigenlijk geen kracht op mocht zetten omdat het dan kon scheuren hetgeen gelukkig niet is gebeurt en nu zijn ze eruit Smiley.

Als je met hechtingen gaat kies dan zout water en zorg dat je niet veel head firsts maakt zou ik zeggen haha.

Enjoy

AH, Fontys, www.nomadkiteboarding.com, Toyota Prius (lees Shell).

Jellenu 29 June / 2008 / 01:32

Pleisterspray is doorlatend.

Wat ik in Cabarete heb geleerd en zelf uitgeprobeerd: secondelijm erop.

Dan blijft de korst dicht.

Werkt uitstekend.

Na een paar dagen komt de lijmkorst er weer af.

FrEeZe 29 June / 2008 / 03:11

Thnx gasters, kga morgen ochtend idd gewoon knallen, heb ff blarenpleisters gekocht, dat erop, maar denk niet dat 't nog nodig is, aangezien 't niet meer trekt of beurs is... ziet er rustig uit! 

Secondelijm lijkt me niet heel relaxed, die sla ik ff over ;) 

FlyingBee 29 June / 2008 / 11:17
Haha seconde lijm en meteen je pakkie aan zo dat lijkt me wel humor om te zien SmileySmiley
AH, Fontys, www.nomadkiteboarding.com, Toyota Prius (lees Shell).

Jellenu 30 June / 2008 / 23:01

Krijg jij in een seconde je pakkie aan ?

Dat lijkt me ook wel leuk om te zien!